’80s, Νησί και αλητεία στο BTCC έχουμε σήμερα, αγαπητέ αναγνώστη, και η Toyota γιορτάζει τα 30 χρόνια από την κατάκτηση του τίτλου στο βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού με ένα απ΄τα μεγαλύτερα outsiders στην ιστορία των πρωταθλημάτων Τουρισμού.

Ενώ ο νους μας θα έπρεπε να μας ταξιδέψει στους φιδίσιους δρόμους του Mt.Akina, με τους Ιάπωνες να οδηγούν ό,τι πισωκούνα υπήρχε τότε, θα μεταφερθούμε στη Γηραιά Αλβιόνα και στο τότε British Saloon Car Championship. 1986, λοιπόν, και η ομάδα της CHMS Team/Demon Tweeks Racing αγωνίστηκε με τρεις οδηγούς στο πρωτάθλημα (Chris Hodgetts, Alan Minshaw, Barry Shene). Το Toyota AE86 (Toyota Corolla GT στη Βρετανία) της ομάδας συμμετέχει στη Class C, κατηγορία, δηλαδή, αυτοκινήτων με κινητήρα από 1301 μέχρι 1600 κ.εκ.. Αντίπαλοι; Κάτι  BMW 635CSi, Alfa Romeo 75 V6, Renault 5 Turbo, Ford Capri III 3.0S, Ford Escort RS Turbo, Mitsubishi Starion και ο μεγάλος αδερφός, η Toyota Supra Turbo, όλη η καλή κοινωνία, με λίγα λόγια!

Μπορεί να αναδεικνυόταν σε κάθε αγώνα και ένας νικητής για κάθε κατηγορία (τέσσερις υπήρχαν ανάλογα με τα κυβικά των αγωνιστικών), αλλά, στο τέλος, ένας παίρνει τον τίτλο. Κι αυτός ο ένας ήταν ο Chris Hodgetts. O Bρετανός κατέκτησε τη νίκη στους 8 από τους 9 αγώνες του πρωταθλήματος και βρέθηκε πανηγυρικά στην πρώτη θέση της τελικής βαθμολογίας, έχοντας συγκεντρώσει 85 βαθμούς, έναντι 71 του δεύτερου  Richard Longman με Ford Escort RS Turbo.

To British Saloon Car Championship μετονομάστηκε στο γνωστό μας BTCC to 1987, το AE86 έπεσε κατηγορία (Class D πλέον), αλλά αυτό το γεγονός δεν εμπόδισε τον Hodgetts να κάνει το back to back στους τίτλους. 10 νίκες σε 12 αγώνες εκείνη τη χρονιά,  κατέκτησε άνετα το πρωτάθλημα στην κατηγορία του, όπως και τον τίτλο του πρωταθλήματος.

30 χρόνια μετά, η Toyota θυμάται και γιορτάζει τον άθλο του Hodgetts, έχοντας ως προσκεκλημένο τον οδηγό της στο BTCC, τον 23-χρονο Tom Ingram, που αγωνίζεται με το Τoyota Avensis. Δυστυχώς, η τύχη του αυθεντικού AΕ86 αγνοείται, καθώς, μετά το πρωτάθλημα του 1987, πωλήθηκε. Αυτό δεν εμπόδισε την Toyota να κατασκευάσει ένα πιστό αντίγραφο και ο νεαρός οδηγός μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του από την οδήγησή του στην πίστα, συγκρίνοντας το “αλήτικο¨ παρελθόν με το “καθώσπρέπει” παρόν.