10 χρόνια πριν, η Nissan μας σύστησε ένα μοντέλο που συνδύαζε την πρακτικότητα και χρηστικότητα των μικρομεσαίων hatchbacks, με το προφίλ και την αίσθηση ανωτερότητας που προσδίδει το ύψος των SUVs. Σχεδόν 2.5 εκατομμύρια αυτοκίνητα μετά -και αφού δημιούργησε, καθιέρωσε και γιγάντωσε την κατηγορία των crossovers- το Qashqai ανανεώνεται και “αποθεώνει” την τεχνοτροπία Nissan Intelligent Mobility.

Χθες βράδυ πραγματοποιήθηκε η πανελλήνια παρουσίαση της εισαγωγικής εταιρίας της Nissan, στον Ιππικό Όμιλο Αθηνών, και είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το αυτοκίνητο, μαζί με το επίσης ανανεωμένο X-Trail, τα οποία έχουν συνδράμει τα μάλα στην άνοδο του ομίλου Renault-Nissan στην παγκόσμια κορυφή των πωλήσεων. Αναμενόμενα το Qasqhai κέρδισε τις εντυπώσεις, καθώς οι αισθητικές αναβαθμίσεις είναι περισσότερες με αποτέλεσμα να “κεντράρει” το μάτι κατευθείαν στο γαλάζιο crossover. Η προφανής αλλαγή αφορά την χαρακτηριστική μάσκα V-motion, η οποία εκτείνεται χαμηλότερα και βαθύτερα στον προφυλακτήρα, ενώ τα LED ημέρας ακολουθούν το ίδιο μοτίβο και εκτείνονται σχεδόν σε όλο το περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων, σε σχήμα μπούμερανγκ.

Πίσω οι αλλαγές είναι μικρότερες, με το σχήμα V να παίρνει θέση στα φανάρια και την προστατευτική ποδιά να είναι μεγαλύτερη στις πλουσιότερες εκδόσεις. Μιλώντας για αυτές, η Techna+ φιλοδοξεί να μετατρέψει το Qasqhai σε premium εναλλακτική και προσφέρει καθίσματα επενδεδυμένα με δέρμα nappa, συνοδευόμενα από πολυτελές τρισδιάστατο ανάγλυφο στα κεντρικό πλαίσιό τους, κάτι που τολμά για πρώτη φορά η Nissan στην Ευρώπη. Από Αμερική μεριά έρχεται και η ηλεκτρικά ελεγχόμενη πνευματική οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων, με δυνατότητα μνήμης. Ο σχεδιασμός αυτός αναπαράγεται και στο πίσω μέρος της καμπίνας, ενώ η μαύρη απόχρωση είναι στάνταρ, με την επιλογή ενός πλούσιου χρώματος σε απόχρωση δαμάσκηνου να παρέχεται ως προαιρετική.

Το ηχοσύστημα της Bose με οκτώ ηχεία και διπλό woofer στον χώρο αποσκευών, ολοκληρώνει την πολυτελή βερσιόν του λαοφιλούς crossover. Γενικά το Qasqhai θέλει να ανέβει επίπεδο, εξ ου και τα αναβαθμισμένα υλικά στο ταμπλό και την επένδυση στο εσωτερικό των θυρών, μαζί με το νέο φαλτσοκομμένο τιμόνι.

Το “αλατοπίπερο” της ανανεωμένης έκδοσης, όμως, είναι το Intelligent Mobility. Το πλέγμα τεχνολογιών ασφαλείας και άνεσης της Nissan, Lane Keep Assist (ίσιωμα τιμονιού για να είσαι στον σωστό δρόμο), Intelligent Cruise Control (cruise control που αυξομειώνει την ταχύτητα στην προκαθορισμένη επιλογή), Traffic Jam Pilot (κάτι σαν αυτόματο “σταμάτα-ξεκίνα”), Cross Traffic Alert (κάμερα οπισθοπορείας με ειδοποίηση για διερχόμενη κίνηση) και Intelligent Emergency Braking (αυτόματο φρενάρισμα πανικού, με αναγνώριση πεζών πλέον). Όλα αυτά τα intelligent, όταν συνδυαστούν σχηματίζουν το ProPILOT. Κοινώς, το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης της Nissan.

Στα του γκαζιού, οι κινητήρες είναι ίδιοι πλην ενός νέου 2,0-λιτρου ντίζελ 177 ίππων, που θα διατίθεται κατόπιν παραγγελίας στο X-Trail. Ο 1.5 DCI των 110 ίππων θα συνεχίσει να τραβάει το κάρο των πωλήσεων, ο 1.2 DIG-T των 115 θα εξακολουθήσει να είναι η βενζινοκίνητη εναλλακτική (η οποία μπορεί να ανέβει στα 135 από την ελληνική αντιπροσωπεία, έναντι 500 ευρώ), ο 1.6 DCI των 130 θα παραμείνει η καλύτερη επιλογή και τα 163 άλογα του 1.6 DIG-T θα αποτελέσουν την “γκαζοφίλ” προσέγγιση.

Στα του πορτοφολιού, το Qasqhai ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων, με την έκδοση Energy να βρίσκεται στις 19.190 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 DIG-T. Ο ντίζελ 1.5 DCI τιμάται περί τις 1.500 παραπάνω (21.790), αλλά απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και ξεκινάει με προβάδισμα στην κούρσα της αγοράς. Η αμέσως επόμενη Acenta έχει όλα όσα χρειάζεται κανείς από πλευράς άνεσης και, ειδικά στο ντίζελ που ανεβαίνει μόλις 600 ευρώ, αξίζει με το παραπάνω το επιπλέον κόστος.

Τον αναλυτικό τιμοκατάλογο των ανανεωμένων Qashai και X-Trail μπορείς να τον δεις εδώ και εδώ.