Η Volvo παρουσίασε σήμερα επίσημα το XC40. Το μικρό crossover της σουηδικής εταιρίας είναι το πρώτο της μοντέλο που κατασκευάζεται πάνω στη νέα CMA πλατφόρμα και έχει μήκος 4.425 mm, πλάτος 1.863 mm, ύψος 1.652 mm και μεταξόνιο 2.702 mm. Ζυγίζει 1.684 έως 1.733 κιλά αναλόγως τον κινητήρα και τον εξοπλισμό και αρχικά θα προσφέρεται με τους 2,0-λιτρους turbo κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου T5 AWD και D4 AWD.

Ο πρώτος αποδίδει 247 άλογα με 350 Nm ροπής έχοντας μέση κατανάλωση 8,3-9 λίτρα στο νέο κύκλο εκπομπών WLTP με 189-205 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Ο δίλιτρος diesel κινητήρας παράγει 190 άλογα με 400 Nm ροπής, με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 8,3-9 λίτρα στο νέο κύκλο εκπομπών WLTP με 166-185 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την βενζινοκίνητη έκδοση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και να έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα, με τις αντίστοιχες τιμές της πετρελαιοκίνητης έκδοσης να είναι 7,9 δευτερόλεπτα και 210 χλμ/ώρα.

Αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα των κινητήρων ο τρικύλινδρος T3 κινητήρας απόδοσης 156 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο, με την κίνηση να περνά μόνο στον μπροστά άξονα. Η Volvo αναφέρει πως στο μέλλον θα δούμε τόσο υβριδικές, όσο και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

To XC40 φέρει αρκετά στοιχεία από το 40.1 Concept, που είδαμε πριν ένα χρόνο, ενώ δανείζεται στοιχεία και από τα μεγαλύτερα SUV των Σουηδών, XC60 και XC90. Το αποτέλεσμα είναι ένα ελκυστικό σχέδιο, που σκοπό έχει να προσελκύσει ένα πιο νεανικό κοινό. Από πλευράς εκδόσεων υπάρχουν οι Momentum και R-Design, με την πρώτη να διαθέτει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Sensus Connect με οθόνη αφής 9″, διζωνικό κλιματισμό, LED φωτιστικά σώματα, βοηθό παρκαρίσματος, θερμαινόμενα μπροστά καθίσματα και ζάντες 18″. Η έκδοση R-Design φέρει δερμάτινες και αλουμινένιες λεπτομέρειες στο εσωτερικό, σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, σπορ ανάρτηση και διπλές απολήξεις εξατμίσεων.

Στο εσωτερικό συναντάμε αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων και άλλα, με την Volvo να τοποθετεί στο XC40 αρκετά συστήματα ασφαλείας όπως τα, City Safety, Cross traffic alert με αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος, κάμερα 360 μοιρών, Run-off Road, και Pro Pilot Assist με ημι-αυτόνομες λειτουργίες που μπορεί να λειτουργήσει με ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα.

Τo XC40 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Volvo που κάνει χρήση του ψηφιακού κλειδιού Volvo on Call και θα προσφέρεται σε 17 χρωματικούς συνδυασμούς. Επίσης η Volvo εισάγει την υπηρεσία “Care by Volvo” η οποία μέσω σταθερής μηνιαίας συνδρομής παρέχει στους ιδιοκτήτες υπηρεσίες leasing για την αγορά ενός XC40, που καλύπτει τόσο την ασφάλιση όσο και την συντήρηση.

Οι παραγγελίες του XC40 ξεκινούν άμεσα, με την παραγωγή του να ξεκινά τον Νοέμβριο στο εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη του Βελγίου, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται από τις αρχές του 2018.

  • SAMURAI-66

    Ακολουθει το σχεδιαστικο μοτιβο των μεγαλυτερων αδελφων του και αποπνεει τον αερα πολυτελειας που ακολουθει τον σουηδο κατασκευαστη κατα ποδας απο την γεννηση του.
    Το εσωτερικο ισως αποτελει το πλεον εντυπωσικαο στοιχειο και θα ειναι παραδοσιακα υψηλοτατης αισθητικης και ποιοτητας….πλουσια γκαμα κινητηρων!

  • Fotis

    Εαν ακολουθήσει την τιμολογιακή πολιτική των XC60 και XC90 τουλάχιστον για την Ελλάδα το βλέπω να πηγαίνει άπατο.

    • mcduck

      Όπως πήγαν άπατα και τα 60 και 90; :)

  • gv

    δε μπορουν να ελαφρυνουν λιγο τα αυτοκινητα αυτης της κατηγοριας?
    οχι πως ενα tiguan ειναι ελαφρυτερο βεβαια αλλα εχουν γινει βοδια ελεος πια..
    παντως το qasqai χωρις να ειναι πολυ μικροτερο εχω την αισθηση οτι ειναι αρκετα ελαφρυτερο..
    τοση μεγαλη διαφορα στη ποιοτητα και στον εξοπλισμο ή κατι αλλο παιζει?

    • Contor

      Tiguan 2,0TDI 4motion: 1417kg και σε απόλυτες διαστάσεις είναι ελαφρώς πιο μεγάλο (ίσως και σε χώρους). Έχουν ξεφύγει πραγματικά.

    • gv

      ναι το ειδα καπου αυτο αλλα αποκλειεται μου φαινεται πολυ λιγο..
      σε μερικα sites ειδα κοντα στα 1700 για το διλιτρο εστω και με το αυτοματο..

    • jim_1

      Φίλε έχεις λάθος στοιχεία κοίταξε το ξανά τα κιλά που δίνεις είναι για την απλή έκδοση με τον 1,4 tsi…Στο επίσημο site της VW 2.0 TDI 190 PS BMT 4MOTION DSG7 1723 κιλά(με οδηγό 75 κιλά και 90% πλήρωση καυσίμων) και 2.0 TSI 180 PS BMT 4MOTION DSG 1640 κιλά (δυστυχώς δεν έχει πιο δυνατό tsi για απόλυτη σύγκριση) οπότε μιλάμε για σχεδόν ίδια κιλά καμία διαφορά…

    • Contor

      Από την επίσημη σελίδα τους: 2.0 TDI 150 PS BMT
      4MOTION DSG7, Βάρος (με οδηγό 75kg και πλήρωση ρεζερβουάρ κατά 90%) 1.673, οπότε καθαρό είναι περίπου στα 1550. Σόρρυ για το λάθος, έγραψα του 1,4 βενζίνης με τα 150hp για το οποίο είχα ρωτήσει. Και πάλι όμως του XC40, αν τα νούμερα αναφέρονται σε απόβαρα, είναι προς το πολύ. https://www.volkswagen.gr/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/gr/pricelists/Tiguan.pdf/_jcr_content/renditions/original./Tiguan.pdf

  • John

    Πολλά τα κιλά Άρη..

  • ak156

    Ενος λεπτου σιγη για τα τρικυλινδρα μοτερ που θα κουβαλανε 1700 κιλα αμαξωμα.

  • Contor

    Τα 1700 κιλά ακούγονται πολλά όπως και οι καταναλώσεις/ρύποι (επειδή μας είχαν καλομάθει όλοι στα πλασματικά νούμερα) με αποτέλεσμα, τουλάχιστον για την Ελλάδα, τα τσιμπημένα τέλη (εκτός φόρου πολυτελείας).
    Αν και θα περιμένω να το δω από κοντά για να είμαι σίγουρος, το σχεδιαστικό τους αποτέλεσμα είναι πολύ όμορφο με μια μικρή αμφιβολία για την πίσω κολώνα που με διχάζει προς το παρόν.
    Η πορεία του θα δείξει αν και θεωρώ ότι τουλάχιστον στην Ευρώπη θα γίνει ο “βασιλιάς” της κατηγορίας, τουλάχιστον έναντι των “premium” ανταγωνιστών του.

    • Mika

      Αυτη η πισω κολωνα δεν μου καθεται κι εμενα με τιποτα,απο τοτε που την ειδα…Φτηναινει το ολο συνολο, νομιζω….

  • Gulag

    1. Χώρος πορτ μπαγκάζ?
    Ευρύχωρο πάντως φαίνεται μέσα, πίσω-μπρος..

    2. Τιμή? Κάπου διάβασα για 27,000-28,000£, ήτοι 35,000€.
    Αληθεύει?

    • Contor

      Λογικά το τρικίλυνδρο με κίνηση στους μπροστά τροχούς κάπου εκεί θα είναι (μπορεί και λίγο πιο κάτω) για να μην ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό.

    • Gulag

      Να σου πω φθηνότερο το περίμενα.. Δεν ξέρω τι έχουν πάθει οι αυτοκ/νιες..
      Ή εμείς δεν έχουμε λεφτά, ένα από τα 2 συμβαίνει.
      Αν θέλουν να είναι ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να το κρατήσουν κάτω από τις 28,000€ κατ’ εμέ.
      Με ένα Kuga από τις 22,000€ -25,000 το STline- και μ’ ένα 3008 -πρόσφατα το είδα κι εγώ- στα 28,000€ που δεν θυμίζει τίποτε σε παλιά Peugeot -έχει κάτι πόρτες βαριές σα τις mercedes- δεν μπορεί να το βάλεις 35,000€ και να περιμένεις να πάει καλά..
      Βάζω Kuga και 3008 γιατί πιστεύω αυτοί θα είναι οι ανταγωνιστές του..

      Το Kuga να πω την αλήθεια, πιο λαμαρίνα ήταν από το 3008. Πιο πολύ “κουδούνιζε”.. Όχι φτηνιάρικο βέβαια, αλλά πιο ελαφρύ φάνηκε..
      Από κινητήρες δεν ξέρω, για το 3008. Έχει καλούς η Peugeot?
      Στο Kuga τον βενζίνη, τον 1.5 Ecoboost, θα διάλεγα.

      Για το port baggage του XC40, 460lt το δίνουν.. Ε, εντάξει εκεί είναι και τ’ άλλα.. Το ελάχιστο για οικογενειακό. Δεν μπορούσαν να δώσουν ακόμα κάτι?

    • Contor

      Βασικά λίγο εμείς δεν έχουμε λεφτά, λίγο αυτοί έχουν πάρει την ανιούσα, πάντως τα νούμερα δεν βγαίνουν…. χχχ
      Εγώ θεωρώ ότι ως ανταγωνιστές έχει τα: Q2, Q3, GLA, X1 και Evoque, γιατί (αν και δεν μ’ αρέσει ο όρος) θεωρείται premium πρόταση. Τα 460 λίτρα αν είναι με τα πίσω καθίσματα στην κανονική θέση και όχι σε αυτή που η πλάτη είναι κάθετα τότε είναι άνω του μέσου όρου, αν και λογικά και πάλι θα είναι χωρίς ρεζέρβα, με κιτ επιδιόρθωσης….
      Για τα δυο που γράφεις βρήκα χρόνο στην έκθεση και τα χάζεψα αρκετά. Το 3008 έχει ωραία απτή ποιότητα (αν είναι και πραγματική θα δείξει ο χρόνος) με σχετικά καλούς κινητήρες με βασική έλλειψη για μένα (το έχω πει πολλές φορές και γίνομαι γραφικός) την μη ύπαρξη τετρακίνησης σε καμιά του έκδοση.
      Το Kuga πραγματικά δεν αφήνει την αίσθηση που αφήνει το 3008 όμως ο χρόνος έχει δείξει ότι είναι “πραγματικά” ποιοτικό. Η δε τιμή του στην έκδοση με τα 180 άλογα (βενζίνη) και τετρακίνηση και με αρκετά μπιχλιμπίδια πάνω κρίνεται πολύ ικανοποιητική. Μεταξύ των δύο αν θες την άποψη μου το ford.

  • a_f_a

    φοβερό . –

    (αν και λίγο μου σεατίζει με τόσες ακμές)

  • crazyfrog

    απιστευτα ομορφο αυτοκινητο.delete ολα τα υπολοιπα της κατηγοριας….

  • Vwscirocco

    Το πιο ωραίο στην κατηγορία του…

  • Grekko

    Καμιά σχέση η εμπρός σχεδίαση με την πίσω, λες κ το σχεδίασαν 2 διαφορετικές ομάδες, μπροστά κούκλα, πίσω πανούκλα!

  • Nikos Schinas

    Είναι πολύ ωραίο,αλλά σαν το t-roc δεν έχει και μαζί παίρνεις και ένα city car με τέτοιες τιμές

  • Giannisk

    Πολύ όμορφο και διαφορετικό από τα λοιπά της κατηγορίας. όσοι λέτε για τα κιλά προφανώς προκειται για 4κίνητη έκδοση. Τα 3κίλυνδρα μοτέρ θα είναι δικίνητα όπως λέει και το άρθρο με σαφώς λιγότερα κιλά. Για τον φίλο που ανέφερε το Tiguan, ζυγίζει ~1500kg το δικίνητο και πάνω 1700kg το τετρακίνητο diesel. Το βάρος για 2,5 λίτρα και 4χ4 αυτοκίνητο δεν είναι τόσο μεγάλο. Αν καταφέρει και τα μικρότερα τα διατηρήσει στα 1400-1500 κιλά είναι στα στάνταρ της κατηγορίας. Αυτές οι νέες καταναλώσεις θα τσούξουν πολύ κόσμο που νόμισε ότι το αυτοκίνητο τους καίει αέρα.

    • Contor

      Έχεις δίκιο το νούμερο που ανέφερα (1417 κιλά) αναφέρεται στο 1,4 βενζίνης με 150άλογα. Το 2,0tdi 4motion dsg έχει 1550 κιλά απόβαρο.
      Το Gla 250 4matic που έχω και θα είναι ένας από τους “ανταγωνιστές” του έχει απόβαρο στην βασική έκδοση 1505kg.

    • jim_1

      Πάντως το πιο ελαφρύ, αν κάνω λάθος διορθώστε με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο είναι το Suzuki cross petrol 140hp 1235 κιλά αποβαρο και το diesel 120hp τετρακίνηση αυτόματο κιβώτιο 1355 κιλα αποβαρο..Αν θελεις πιο πολύ δύναμη βέβαια ψάχνεις κάτι άλλο αλλά στα χαρακτηριστικά τετρακίνηση και αυτόματο δύσκολα βρίσκεις κάτι ελαφρύ..

    • Giannisk

      Ειναι άλλη κατηγορία όμως. Το s-cross είναι μέχρι 1600cc και το XC40 που παρουσιάστηκε είναι 2,5 λίτρα.

    • Contor

      Δίλιτρο είναι ρει και στην βενζίνα και στο πετρέλαιο. Μελλοντικά και στα 1500cc

    • Giannisk

      Σορρυ, διάβασα Τ5 και το μυαλό μου πήγε σε εκείνο το 2,5λιτρο διαμαντι!!

    • Giannisk

      Σορρυ, διάβασα Τ5 και το μυαλό μου πήγε σε εκείνο το 2,5λιτρο διαμαντι!!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο, νεανικό, μοντέρνο, πολυτελές ειδικά μέσα. Είδα σήμερα μόνο την τιμή εκκίνησης από 44.450 ευρώ, φαίνεται ακριβούτσικο για το κόμπακτ μέγεθός του. Το κακό είναι ότι η Volvo είναι κινέζικη πλέον από σουηδική.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο, νεανικό, μοντέρνο, πολυτελές ειδικά μέσα. Είδα σήμερα μόνο την τιμή εκκίνησης από 44.450 ευρώ, φαίνεται ακριβούτσικο για το κόμπακτ μέγεθός του. Το κακό είναι ότι η Volvo είναι κινέζικη πλέον από σουηδική.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο, νεανικό, μοντέρνο, πολυτελές ειδικά μέσα. Είδα σήμερα μόνο την τιμή εκκίνησης από 44.450 ευρώ, φαίνεται ακριβούτσικο για το κόμπακτ μέγεθός του. Το κακό είναι ότι η Volvo είναι κινέζικη πλέον από σουηδική.

  • Mika

    Πολυ ενδιαφερον σχεδιαστικα, μεσω εξω, εκτος απο καποιες λεπτομερειες, οπως η πισω κολωνα, που χαλανε το συνολο…
    Να δουμε και τις μικροτερες εκδοσεις…..