Ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά το event στη Νέα Υόρκη για τα 70 χρόνια της Ferrari, υποστήριξε ότι με τη δεδομένη τεχνολογία δεν υπάρχει βιώσιμο οικονομικό μοντέλο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και να βγάζεις κέρδος.
Ο Ιταλκαναδός έφερε ως παράδειγμα την Tesla, και το πόσο δύσκολο της είναι για εμφανίσει κέρδη, τονίζοντας:
Δεν διαθέτουμε ακόμα ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όσο μου αρέσει ο Elon Musk, και είναι καλός μου φίλος και έχει κάνει πραγματικά μια εκπληκτική δουλειά στο μάρκετινγκ της Tesla, δεν είμαι πεπεισμένος για την οικονομική βιωσιμότητα των μοντέλων που κάνει.
Συνεχίζοντας, πρόσθεσε πως το σημερινό υψηλό κόστος της κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επικεντρωθούν στα υβριδικά οχήματα, και να περιμένουν το κόστος των πρώτων να μειωθεί, τονίζοντας:
Πώς μπορούμε να βρούμε μια σύγκλιση της τεχνολογίας μειώνοντας τις τιμές των εξαρτημάτων, και να μας επιτρέπει να έχουμε αντίστοιχες τιμές; Θα πρέπει να πλοηγηθούμε μέσω αυτής της διαδικασίας με έναν συνδυαστικό τρόπο μεταξύ των κινητήρων εσωτερικής καύσης και της “ηλεκτροδότησης”, για να έχουμε τουλάχιστον ένα ελάχιστο ποσό οικονομικών αποδόσεων, που να επιτρέπει τη συνέχεια μας.
Τέλος, θέλησε να βάλει στην τάξη τα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν πριν λίγες ημέρες, που έλεγαν ότι η FCA, χάνει 20.000 δολάρια για κάθε Fiat 500e που πουλάει, λέγοντας ότι τα στοιχεία αυτά βασίστηκαν στο κόστος των εξαρτημάτων για το 2010-2011, και όχι το 2017.