1FP1

Έχοντας αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία, ο Lewis Hamilton είναι πλήρως επικεντρωμένος στο Αμερικανικό Grand Prix, ξεκινώντας με το δεξί το 3ήμερο. Η σεζόν σημαδεύτηκε από το υγρό ξεκίνημα, με αποτέλεσμα τα slicks ελαστικά να μπαίνουν στο δεύτερο μισό. Σε αυτές στις συνθήκες, ο Βρετανός πήρε άνετα την πρώτη θέση, όντας σχεδόν έξι δέκατα ταχύτερος από τον Sebastian Vettel.

Στην τρίτη θέση ο Valtteri Bottas, μπροστά από τον Max Verstappen. Ακολούθησαν οι Stoffel Vandoorne, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Esteban Ocon, Sergio Perez και ο Carlos Sainz που συμπληρώνει τη δεκάδα. Ας δούμε τα κυριότερα από τα 90 λεπτά του FP1:

Στην πίστα έπεφταν ψιχάλες και οι θερμοκρασίες διαμορφώνονταν στους 19°C στον αέρα και τους 22°C στη βρεγμένη άσφαλτο. Οι οδηγοί δεν άργησαν να βγουν για το πρώτο πέρασμα, με τον Sebastian Vettel να έχει ενσωματωμένο το Halo. Οι οδηγοί γυρνούσαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά και οι χρόνοι ήταν στο 1:50, τουλάχιστον για την αρχή. Ο Hamilton ήταν πρώτος και ο Verstappen τον ακολουθούσε από κοντά, αλλά έλεγε πως η πίστα δεν έχει καθόλου πρόσφυση.

Τα περισσότερα μονοθέσια βρισκόταν στα pits, από τη στιγμή που η πίστα συνέχιζε να είναι βρεγμένη και τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν τα καταλληλότερα για τις συνθήκες. Στα 20 λεπτά από το ξεκίνημα, αρκετοί οδηγοί θέλησαν να βγουν για μερικούς γύρους. Η πρόσφυση της πίστας βελτιώθηκε και ο Verstappen πέρασε πρώτος, με 1:47.9, χρόνος κατά 2,2 δευτερόλεπτα καλύτερος από αυτόν του Hamilton, που ήταν εκτός μονοθεσίου.

Ο Vettel βγήκε ξανά με τα ενδιάμεσα, πίεσε για έναν καλό χρόνο, αλλά ήταν τρία δέκατα πιο αργός από τον Verstappen, παίρνοντας έτσι τη δεύτερη θέση. Ο Vandoorne είχε ανέβει τρίτος, ωστόσο απείχε 1,5 δευτερόλεπτα από τον Γερμανό. Η πίστα βελτιωνόταν, κάτι που έδειχνε και ο Massa με τη δεύτερη θέση. Ο Βραζιλιάνος είχε κι άλλη ταχύτητα, περνώντας στην κορυφή, με 1:47.6.

Ο Vettel έγινε ο πρώτος που έγραψε γύρο με τα slicks ελαστικά (συγκεκριμένα τα πολύ μαλακά), σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:45.9, με κάτι περισσότερο από 50 λεπτά να μένουν για το τέλος. Τα ίδια ελαστικά είχε και ο Raikkonen, ωστόσο ο Φινλανδός δεν ολοκλήρωσε τον γύρο του, επιλέγοντας να γυρίσει στα pits, όπως ακριβώς έκανε και ο Vettel.

Στα μέσα της περιόδου, όλοι οι οδηγοί ήταν στα γκαράζ τους, κάνοντας προετοιμασίες, αφού η διαδικασία ουσιαστικά δεν είχε ξεκινήσει ακόμα, λόγω του νερού. 39 λεπτά έμεναν και ο Ricciardo έγινε ο πρώτος που βγαίνει, πατώντας στην πολύ μαλακή γόμα. Η πρώτη θέση ήταν δεδομένη, γράφοντας το 1:40.2, χρόνος κατά 5,6 δευτερόλεπτα καλύτερος από αυτόν του Vettel, μιας και η πίστα ήταν πλέον σχεδόν τελείως στεγνή.

Κι άλλοι οδηγοί φυσικά τον ακολούθησαν, όσο ο ίδιος συνέχιζε να κινείται γρήγορα, πετυχαίνοντας το 1:39.3. Οι θέσεις άλλαζαν διαρκώς χέρια, τη στιγμή που ο Vandoorne είχε πρόβλημα με τον κινητήρα του, μιλώντας για χαμηλές στροφές. Ο Βέλγος μπήκε για δευτερόλεπτα στα pits, βγαίνοντας ξανά στην πίστα. Κορυφή έπιασε ο Verstappen, με 1:38.1. Ο Bottas προσπάθησε να απαντήσει, αλλά ήταν ένα δέκατο πιο αργός.

Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει ο Φινλανδός, το έκανε ο Hamilton. 1:36.9 από τον Βρετανό, δείχνοντας πως νιώθει άνετα μέσα στην W08. Ο Verstappen πίεσε για κάτι καλύτερο, πλησιάζοντας τον Hamilton στα τέσσερα δέκατα. Ο Bottas θέλησε να κάνει το ίδιο, ωστόσο ήταν 44 χιλιοστά πιο αργός από τον team-mate του, την ώρα που ο Vandoorne συνέχιζε να κάνει παράπονα για τον κινητήρα του.

Ο Vettel βγήκε στα 25 λεπτά για το τέλος με τα πολύ μαλακά, αναφέροντας δονήσεις. Ο Γερμανός ανέβηκε στην πέμπτη θέση, έχοντας προφανώς κι άλλη ταχύτητα. Ο Hamilton ήξερε ότι μπορούσε να πιέσει κι άλλο, γι’ αυτό και βελτίωσε την επίδοσή του σε 1:36.3. Η σεζόν είχε τελειώσει για τον Ricciardo, αφού βρισκόταν στα pits και οι μηχανικοί του δούλευαν πάνω σε κάποιο μηχανικό θέμα.

Έντονο μπλοκάρισμα από τον Bottas στην πρώτη στροφή, κλειδώνοντας και τους δύο εμπρός τροχούς. Αυτό δημιούργησε δονήσεις στο μονοθέσιο, επομένως ο Φινλανδός επέστρεψε στα pits. Εν τω μεταξύ, ο Vettel ανέβηκε στη δεύτερη θέση, απέχοντας, ωστόσο, σχεδόν έξι δέκατα από τον Hamilton, οποίος ξεκίνησε νέο γρήγορο γύρο, αλλά τελικά δεν βελτίωσε.

Είχαν απομείνει 10 λεπτά και οι οδηγοί ξεκίνησαν να βγαίνουν για τους τελευταίους γύρους της περιόδου. Ο Alonso βγήκε για ένα installation lap, προκειμένου να ελεγχθεί αν είχε λυθεί το πρόβλημα της διαρροής που κράτησε εκτός δράσης τον Ισπανό. Κυρίως από τους αργότερους συνδυασμούς βλέπαμε κάποια βελτίωση των χρόνων, με τον Vandoorne να φορά την υπέρ-μαλακή γόμα και να ανεβαίνει στην πέμπτη θέση, μπροστά από τον Massa. Τίποτε δε συνέβη μέχρι τη λήξη.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 22:00 ώρα Ελλάδας.

2Τα highlights

3Αποτελέσματα