Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Skoda Karoq στη Σικελία [Τιμές]

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Η εμπορική μετριότητα του Yeti όχι μόνο δεν πτόησε την Skoda, αντιθέτως την πείσμωσε. Και με την παρουσίαση του νέου Karoq η τσέχικη εταιρία θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για μια από τις κορυφαίες προτάσεις των μικρομεσαίων SUV. Κατηγορία που είναι κυρίαρχη στην Ευρώπη, έχοντας συνεχόμενα αυξανόμενο μερίδιο, ενώ και στην Ελλάδα ακολουθούμε –με λίγη καθυστέρηση όπως πάντα- αυτή την τάση.

To Karoq είναι αυτό που θα ανεβάσει ένα ακόμα επίπεδο την εταιρία και θα την βοηθήσει να ξεπεράσει το 1,2 εκατ. πωλήσεις το επόμενο έτος. Μπορεί να ακούγονται βαρύγδουπα όλα τα παραπάνω, αλλά η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο ήταν αντιπροσωπευτική των εξαιρετικών δυνατοτήτων του, αλλά και της συνολικής εικόνας του.

Αυτή σχηματίστηκε από το ταξίδι μας στην νότια Ιταλία, και πιο συγκεκριμένα στην Σικελία -το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου- για να οδηγήσουμε το δεύτερο SUV της Skoda στους παρόμοιους με την Ελλάδα δρόμους. Το μοντέλο “κάθεται” κάτω από το Kodiaq, και μπορεί να ανταπεξέλθει άριστα στις απαιτήσεις μια οικογένειας τόσο για την καθημερινή μετακίνηση, όσο και για μεγάλα ταξίδια.

Όνομα

Ξεκινώντας από το όνομα, αυτό προέρχεται από την γλώσσα τους αυτόχθονες της φυλής Alutiiq, του νησιού Kodiak, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Αλάσκας. Η ετυμολογία του ονόματος συνδυάζει τους όρους “KAA’RAQ” (αυτοκίνητο) και “RUQ” (βέλος).

Το αυτοκίνητο

Σχεδιαστικά το Karoq δεν εκπλήσσει, διαθέτοντας έναν σοβαρό και με καθαρές γραμμές σχεδιασμό. Αποτελεί μια downsized έκδοση του Kodiaq, με τα δύο αυτά μοντέλα να εκπροσωπούν τη νέα εταιρική ταυτότητα της εταιρίας. Οι πιο τρανταχτές διαφορές σε σχέση με το “μεγάλο αδερφό” εντοπίζονται στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα. Αυτά παρότι θυμίζουν το μεγαλύτερο τσέχικο SUV, έχουν διαφορετικό σχεδιασμό, με το σχήμα που δημιουργούν τα εμπρός -προαιρετικά- full-LED να είναι νέο. Τα φώτα ημέρας είναι τεχνολογίας LED από την βασική έκδοση, και ομοίως τα πίσω –σχήματος C- μπορούν να είναι ίδιας τεχνολογίας.

Κοιτώντας το από μακριά, μπορείς άμεσα να αναγνωρίσεις ότι πρόκειται για μοντέλο της τσέχικης εταιρίας, με το εμπρός τμήμα να έχει τρισδιάστατο σχεδιασμό. Αυτό χαρακτηρίζεται από τα διαιρούμενα φώτα, την μεγάλη μάσκα και τον δυναμικό προφυλακτήρα.

Παρατηρώντας το προφίλ διακρίνεις τους κοντούς προβόλους και την έντονη ακμή που ξεκινά από τα εμπρός φωτιστικά σώματα, και διατρέχοντας όλη πλευρική επιφάνεια, καταλήγει στα αντίστοιχα πίσω. Ακόμα υπάρχουν γωνιώδεις θόλοι τροχών, οι οποίοι διαθέτουν πλαστικά προστατευτικά, χαρακτηριστικό στοιχείο των SUV της Skoda.

Τέλος, το πίσω μέρος κυριαρχείται από οριζόντιες γραμμές, που κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει πιο πλατύ. Τα φωτιστικά σώματα χωρίζονται σε δύο μέρη, με το εξωτερικό να είναι ενσωματωμένο στο σώμα του αυτοκινήτου, και το εσωτερικό στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Πλατφόρμα

Το Karoq βασίζεται στην MQB αρχιτεκτονική του VW Group, και σε σχέση με το Yeti έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις κατά 160 χλστ. σε μήκος, κατά 48 χλστ σε πλάτος, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 88 χλστ. Έτσι, το μήκος του νέου μοντέλου αγγίζει τα 4.382 χλστ., το πλάτος τα 1.841 χλστ., και το ύψος τα 1.603 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2..630 χλστ., προσφέροντας γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, και όντας 52 χλστ. πιο μεγάλο σε σχέση με το Yeti. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 183 χλστ., με την γωνία προσέγγισης να αγγίζει τις 19,9 μοίρες, και την γωνία αποφυγής τις 27,8 μοίρες.

Ασφάλεια

Το Skoda Karoq δεν έχει περάσει ακόμα τις δοκιμές σύγκρουσης του οργανισμού EuroNCAP, αλλά οι ιθύνοντες θεωρούν αυτονόητο ότι αυτό θα κατακτήσει την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων. Μεταξύ άλλων διαθέτει 7 αερόσακους στον βασικό εξοπλισμό, ενώ η πλήρης γκάμα συστημάτων ασφαλείας είναι στην διάθεση του οδηγού, βελτιώνοντας την ενεργητική ασφάλεια.

Εσωτερικό

Μπαίνοντας στην καμπίνα το πρώτο πράγμα που θα σε εντυπωσιάσει είναι η ποιότητα των υλικών. Πραγματικά το αυτοκίνητο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, καθώς τόσο τα υλικά όσο και η συναρμογή των μερών είναι άψογη για την κατηγορία.

Με μαλακό πλαστικό είναι καλυμμένο το μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας, των θυρών και του κεντρικού τούνελ ανάμεσα στα καθίσματα (κάτι που μοντέλα της VW δεν έχουν), και μόνο τα χαμηλά τμήματα και το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι με σκληρό πλαστικό, χωρίς να κρίνεται φθηνό. Προαιρετικά υπάρχει και κρυφός φωτισμός δημιουργώντας μια πιο premium ατμόσφαιρα.

Στη μέση της κονσόλας βρίσκεται η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, και στο ίδιο ύψος βρίσκεται ο πίνακας οργάνων, δημιουργώντας έτσι μια ενιαία διάταξη και ένα συνεκτικό ψηφιακό τοπίο, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το Active Info Display. Ένθεν και ένθεν της οθόνης του infotanment υπάρχουν οι αεραγωγοί και πιο χαμηλά οι λειτουργίες του κλιματισμού, με το οριζόντιο ταμπλό να μην έχει κάποια κλίση προς τον οδηγό.

Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει ο κλασικός αναλογικός πίνακας οργάνων, όπου στο κέντρο συναντάμε μια 5-ιντση οθόνη για τις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού. Προαιρετικά, όμως, το Karoq είναι το δεύτερο μοντέλο του VW Group (μετά το νέο Polo), αλλά το πρώτο Skoda που διατίθεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με αυτόν να διαθέτει 4 διαφορετικές εμφανίσεις.

Τα layouts είναι τα: Classic, Digital, Info Profile και Reduced, και σου επιτρέπουν μεταξύ άλλων να πληροφορείσαι μέσω της διαδραστικής οθόνης τις λειτουργίες τηλεφώνου, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, και της πλοήγησης.

Η “Classic” εμφάνιση δείχνει το ταχύμετρο και το οδόμετρο σαν κανονικά στρογγυλά αναλογικά όργανα, που στη μέση τους υπάρχουν πληροφορίες για το trip computer, το infotainment και οι χάρτες της πλοήγησης. Στην “Digital” εμφάνιση η οθόνη καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του πίνακα, και αφήνει λίγο χώρο για μικρές οθόνες, που δείχνουν την ταχύτητα, την σχέση του κιβωτίου, την αναγνώριση των κυκλοφοριακών σημάτων, κλπ.

Ο ψηφιακός πίνακας στην Γερμανία κοστίζει €400, και στην Ελλάδα ίσως είναι φθηνότερος. Δεν έχει, όμως, αποσαφηνιστεί ακόμα από το εργοστάσιο αν θα θεωρείται προαπαιτούμενη επιλογή η προαιρετική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με διαγώνιο 9,2 ίντσες, ή θα μπορεί να συνδυαστεί και με την βασική οθόνη των 8 ιντσών. Όπως και να έχει και οι δύο οθόνες έχουν πολύ καλό hardware, γυάλινη επιφάνεια, όμορφα γραφικά και πολύ άμεση απόκριση.

Με το Karoq μπορείς να είσαι πάντα συνδεδεμένος, δηλαδή να είσαι online όποτε θες, και να μαθαίνεις νέα για τον καιρό, ειδήσεις, πληροφορίες κίνησης, κλπ, ενώ φυσικά ενσωματώνει το Apple CarPlay, το Android Auto και το MirrorLink.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά, κάτι που βοηθάει στην πανοραμική ορατότητα, με τα εμπρός καθίσματα να διαθέτουν σωστή στήριξη. To Karoq προσφέρει υπέρ άνετους χώρους για 5 μεγαλόσωμους ενήλικες, με τους πίσω να μην κάνουν την παραμικρή παραχώρηση.

Μόνο για τους εμπρός επιβάτες υπάρχουν 9 θέσεις για αποθήκευση μικροαντικειμένων, αυξάνοντας έτσι κατακόρυφα την καθημερινή πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 521 λίτρα, όντας από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα -κατά 60/40- αυτός φτάνει μέχρι τα 1.630 λίτρα, αλλά δημιουργείται ένα έντονο σκαλοπάτι.

Προαιρετικά υπάρχουν τα καθίσματα VarioFlex, που έρχονται με ένα εύκαμπτο, συρόμενο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, το οποίο προσαρτάται πάνω στην πόρτα αυτού. Με την πίσω σειρά να σύρεται εμπρός/πίσω ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξομειώνεται ανάλογα τις απαιτήσεις, καθώς κυμαίνεται από 479 λίτρα μέχρι 588, και αντίστοιχα αυξομειώνεται ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Η προαιρετική ηλεκτρική λειτουργία της πίσω πόρτας, που μπορεί να ελεγχθεί και με μια κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, παρέχει περισσότερη ευκολία κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων, ενώ αυτή μπορεί επίσης να λειτουργήσει και από το εσωτερικό.

Κινητήρες

Μηχανικά, η τσέχικη εταιρία έχει επιλέξει επιθετική στρατηγική για το μοντέλο της, καθώς εξαρχής είναι διαθέσιμο με τέσσερις κινητήρες, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου, με ιπποδυνάμεις από 115 άλογα μέχρι 190, έτσι ώστε να καλύψει μια διευρυμένη γκάμα αγοραστών.

Στη βάση υπάρχει ο 1.000άρης TSI τρικύλινρος κινητήρας απόδοσης 115 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 2.000 μέχρι 3.500 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με ένα 7-τάχυτο DSG, με την κίνηση να μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα. Ακολουθεί ο νέος 1.500άρης TSI Evo βενζινοκινητήρας με απόδοση 150 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ., όπου συνδυάζεται με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Συνεργάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται αρχικά μόνο στον εμπρός άξονα. Η τετρακίνητη έκδοση του θα είναι διαθέσιμη από τα μέσα του 2018.

Από πλευράς TDI κινητήρων, υπάρχει ο 1.600άρης απόδοσης 115 ίππων στις 3.200 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα. Τέλος, υπάρχει και ο 2,0-λιτρος κινητήρας με δύο αποδόσεις, 150 και 190 ίππων στις 3.500 σ.α.λ., και 350 ή 400 Nm ροπής αντίστοιχα, στις 1.750 σ.α.λ. Και οι δύο προσφέρονται μόνο με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive, με την πρώτη έκδοση να έχει μόνο χειροκίνητο κιβώτιο, και την δεύτερη χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων.

Η τετρακίνηση του Karoq χρησιμοποιεί Haldex 5ης γενιάς, που αποτελείται από νέο πολύδισκο συμπλέκτη με υδραυλική ενεργοποίηση και ηλεκτρονικό έλεγχο, μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο εμπλοκής του πίσω άξονα.

Τιμές

Το νέο Skoda Karoq θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τα τέλη Ιανουαρίου, με αρχές Φεβρουαρίου. Από την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου θα μπορείς να πας σε μια αντιπροσωπεία της εταιρία και να καταθέσεις την παραγγελία σου, με την εισαγωγική εταιρία να επιλέγει να φέρει στην χώρα μας δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την μεσαία Ambition, και την πλούσια Style. H πρώτη είναι διαθέσιμη μόνο με τον 1.00άρη κινητήρα, με τους 1.500άρη βενζίνης και 1.600άρη πετρελαίου να είναι διαθέσιμοι και με τα δύο επίπεδα, ενώ ο 2,0-λιτρος πετρελαίου μόνο στο Style επίπεδο εξοπλισμού.

Oι τιμές του Karoq ξεκινούν από τις €19.900 για την έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα, ενώ από τα €21.900 ξεκινούν τόσο η βασική έκδοση του 1.500άρη βενζινοκινητήρα, όσο και του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα. Το αυτόματο κιβώτιο χρεώνεται €2.000 ανεξαρτήτου κινητήρα, με την Style έκδοση να έχει μια επιπλέον χρέωση περίπου €4.000.

Οδηγώντας

Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση οδήγησα το νέο Karoq για περίπου 200 χλμ. (80 χλμ. σε εθνική και 120 χλμ. σε κακούς επαρχιακούς δρόμους) σε τρία κινητήρα σύνολα, τον 1.000άρη με τα 115 άλογα, τον 1.500άρη με τα 150 άλογα και τον 1.600άρη TDI με τα 115 άλογα. Αν με ρωτούσες με ποιο από τα τρία “δένει” καλύτερα το σύνολο θα σου απαντούσα με τον δεύτερο, παρότι η λογική επιλογή αποτελεί ο τελευταίος.

Και αυτό γιατί το βάρος του αμαξώματος (1.265 κιλά με τον 1.0 TSI, 1.300 κιλά με τον 1.5 TSI Evo, και 1.365 κιλά με τον 1.6 TDI) είναι τέτοιο που η έλλειψη δύναμης του πετρελαιοκινητήρα δεν αντισταθμίζεται από την αρκετή ροπή του. Παρόλα αυτά, ο 1.000άρης κινητήρας έδειξε να έχει νεύρο χαμηλά, κάτι που εκπλήσσει ευχάριστα, πόσο μάλλον αν σκεφτείς ότι έχει παρόμοια απόδοση με τον πετρελαιοκινητήρα.

Εκεί που εντυπωσιάζει το Karoq είναι στην ποιότητα κύλισης, παρά τις ζάντες 17 και 18 ιντσών που ήταν εφοδιασμένα τα αυτοκίνητα, με τις λακκούβες και τις όποιες ανωμαλίες να αποσβένονται άψογα. Για αυτό ευθύνεται η γρανιτένια MQB πλατφόρμα, και από τα πρώτα χλμ. γίνεται σαφές ότι έχει δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή στην άνεση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, αφήνοντας στην άκρη οποιαδήποτε υπόνοια για διασκεδαστική οδήγηση.

Από πλευράς αναρτήσεων, στις δικίνητες εκδόσεις υπάρχουν γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, ενώ στις τετρακίνητες υπάρχει άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι ουδέτερες, προοδευτικές, και απόλυτα ελέγξιμες, όσο και αν πιεστεί στο όριο. Το τιμόνι κάνει απλά τη δουλειά του, χωρίς να έχει πολύ καλή αίσθηση, με την πληροφόρηση από το δρόμο να είναι η αναμενόμενη, χωρίς εκπλήξεις.

Δύσκολα θα καταλάβεις τρανές διαφορές στην συμπεριφορά της οδήγησης σε σχέση με το νέο Ateca, με το Karoq να είναι ελαφρώς πιο μαλακό και άνετο. Το αυτοκίνητο είναι πολύ ξεκούραστο, άνετο και κυρίως ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, με την ευκολία του να “καταπίνει” τα χλμ. να είναι αξιοσημείωτη. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται πάνω από τα 150 χλμ/ώρα, όπως και από τον κινητήρα, ενώ παρότι έπνεαν δυνατοί άνεμοι, η σταθερότητα του ήταν ακλόνητη.

Στις στροφές και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, το τσέχικο SUV δεν έδειξε να δυσανασχετεί από τη μεταφορά βάρους, με την πρόσφυση των ελαστικών να είναι σε υψηλό επίπεδο. Με την απόσταση από το έδαφος να μην διεκδικεί το παράσημο του “κατσικιού”, το Karoq θα καταφέρει να κινηθεί αξιοπρεπέστατα και εκτός δρόμου, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, ικανοποιώντας την πλειοψηφία των καταναλωτών που θα αγοράσει ένα τέτοιο όχημα.

Εξαιτίας των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, η περιμετρική ορατότητα είναι εξαιρετική, όντας αρκετά εύκολο να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, η οποία είναι αρκετά ψηλή, κάτι που χαρίζει την απαραίτητη “αφ’υψηλού” αυτοπεποίθηση.

Τέλος, για την πέδηση υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός διαμέτρου 312 χλστ. και συμπαγείς δίσκοι πίσω διαμέτρου 272 χλστ. Η αποτελεσματικότητα τους δεν φάνηκε να επηρεάζεται, με την αίσθηση του πεντάλ να έχει ένα μικρό νεκρό σημείο, αλλά μετά να προσφέρει προοδευτική επιβράδυνση.

Συμπέρασμα

Με το Skoda Karoq να αποτελεί την τελευταία και πιο σύγχρονη πρόταση στην πολυπληθέστατη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, αυτό το καθιστά ως ένα πλήρως ολοκληρωμένο σύνολο που πραγματικά δεν του λείπει τίποτα. Όποιον κινητήρα και να επιλέξεις δεν θα βρεθείς εκτεθειμένος, με τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου να είναι η ποιότητα του εσωτερικού, καθώς και οι άπλετοι χώροι για τους επιβάτες.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Skoda Vision Gran Turismo concept

Το δικό της Vision GT πρωτότυπο παρουσίασε η Skoda που και σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το Gran Turismo 7. Το πρωτότυπο αντλεί έμπνευση από το...