Από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Kvasiny της Skoda βγήκε σήμερα το 20.000.000στό αυτοκίνητο στην ιστορία της, το οποίο δεν είναι άλλο από το Karoq, το νέο τσέχικο SUV της. Το ορόσημο αυτό έρχεται σχεδόν ένα μήνα μετά την παραγωγή του υπ’αριθμόν 15.000.000 Skoda, υπό την ιδιοκτησία της VW.


To Skoda Karoq παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο, με την παραγωγή του να ξεκινάει στο Kvasiny της Τσεχίας από τον Ιούλιο. Πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο θα έχουμε στις 24 Οκτωβρίου, όταν θα το οδηγήσουμε στο Παλέρμο της Ιταλίας, με το μοντέλο να αντικαθιστά το Yeti, και να βασίζεται πάνω στην MQB πλατφόρμα του VW Group, έχοντας ελαφρώς μικρότερες διαστάσεις από τα VW Tiguan και Seat Ateca. Έτσι, το μήκος του αγγίζει τα 4.382 χλστ., το πλάτος του τα 1.841 χλστ., το ύψος του τα 1.605 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.638 χλστ. για τις μπροστοκίνητες εκδόσεις και 2.630 χλστ. για τις τετρακίνητες. To Karoq είναι το πρώτο Skoda που θα εξοπλίζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων.

H Skoda είναι μια εταιρία με πολύ μεγαλύτερη ιστορία από αυτή που ο πολύς κόσμος γνωρίζει. Τα πρώτα αυτοκίνητα της βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής λίγο πριν το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1930. Οι ιδρυτές της μάρκας, όμως, οι Václav Laurin και Václav Klement, είχαν ξεκινήσει πριν από περίπου τρεις δεκαετίες την ενασχόληση τους με την παραγωγή ποδηλάτων, όπως οι περισσότεροι μεταγενέστεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Μετά το πόλεμο κινούταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και με το πέρασμα των χρόνων καταξιώθηκε ως ένα φθηνό brand από την πρώην Τσεχοσλοβακία, χωρίς όμως να έχει ιδιαίτερη επιτυχία, όπως πχ είχαν η τότε Dacia και Datsun. H χρονιά ορόσημα ήταν το 1987, όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο που την ξανά έβαλε στο χάρτη, το Favorit και συνέχισε την επιτυχία του ο αντικαταστάτης του, το Felicia.

Η πτώση του κομουνισμού στις ανατολικές χώρες και η διάλυση της Τσεχοσλοβακίας το 1992, έφερε δραστικές αλλαγές στην εταιρία, καθώς η Τσέχικη κυβέρνηση επέλεξε τo VW Group να αγοράσει αρχικά το 30% της εταιρίας το 1991, μέχρι να φτάσει σταδιακά το 70% το 1995, και να γίνει η τέταρτη εταιρία που θα βάλει κάτω από τη σκεπή της ο γερμανικός κολοσσός, χτίζοντας την μεταγενέστερη ευρωπαϊκή του παντοκρατορία.

Η τσέχικη, πλέον, εταιρία είχε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά της, με τους αριθμούς να αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Το 1995 το εργοστάσιο της Skoda στο Mlada Boleslav κατασκεύαζε μόνο ένα μοντέλο, με την ετήσια παραγωγή να ήταν 210.000 οχήματα, για να φτάσουμε το 2012 με την εταιρία να έχει μια πλήρη γκάμα επτά αυτοκινήτων στη γκάμα της αλλά και εργοστάσια σε Ινδία, Κινά, Ρωσία και Σλοβακία, με την ετήσια παραγωγή να είναι κάτι λιγότερο από 1 εκ. οχήματα. Το πρώτο αυτοκίνητο που είχε την υπογραφή της VW ήταν η Octavia εν έτη 1997 για να ακολουθήσουν τόσο μικρότερα όπως η Fabia και το Citigo, όσο και μεγαλύτερα όπως το Superb και ελευθέρου χρόνου όπως το Roomester και Yeti.

  • SAMURAI-66

    Ακομα και σημερα θυμαμαι το καινουργιο λευκο target που ειχε γνωστος και δεν τον ειχε αφησει ποτε στον δρομο,το αγαπουσε και το φροντιζε με την πρεπουσα αγαπη….μεγαλη ιστορια στα αυτοκινητα οι τσεχοι.
    Πριν λιγες ημερες ειδα σε λευκο χρωμα που μαλιστα του παει πολυ το kodiaq και παρατηρησα ποσο ανωτερο και σαφως ομορφοτερο ειναι απο το tiguan!

  • Γιώργος Βαρδου

    μόνο Skoda! 17 χρονών και 290000 χιλιόμετρα, με μόνα προβλήματα το γνωστό (αρκετο) λαδάκι και την γενικότερη καταστροφή του χρώματος (ασημι και χρήση ως εργαλείο)