1Νέα εποχή, νέοι στόχοι

Η Opel περνά πλέον στη νέα εποχή της, αφήνοντας πίσω της την GM, μιας και πλέον ανήκει στην οικογένεια της PSA. Έτσι σε μια ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Russelsheim της Γερμανίας, ο CEO της Opel, Michael Lohscheller, μαζί με τον CEO της PSA, Carlos Tavares, ανακοίνωσαν το νέο στρατηγικό σχέδιο της γερμανικής εταιρίας, τo PACE όπως ονομάστηκε, προκειμένου να παρουσιάσει κέρδη από το 2020 και έπειτα.

2Πλατφόρμες PSA

Αρχικά έγινε γνωστό πως όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Opel θα βασίζονται πάνω σε πλατφόρμες των Γάλλων. Επίσης από το 2024 και μετά, όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα της Opel θα βασίζονται σε τεχνολογίες του ομίλου PSA, με τον συνολικό αριθμό των πλατφορμών που θα χρησιμοποιούνται να μειώνονται από τις 9 στις μόλις 2 (την CMP για τα μικρά αυτοκίνητα και την EMP2 για τα μικρομεσαία και μεσαία αυτοκίνητα), ενώ οι οικογένειες των κινητήρων θα μειωθούν από τις 10 στις 4.

Τα πρώτα μοντέλα της Opel που θα χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της PSA θα είναι το νέο Combo, αλλά και το νέο Corsa που θα έρθουν στην αγορά το 2019. Το ίδιο έτος θα παρουσιαστεί ένα SUV (D κατηγορίας) και αργότερα ένα μοντέλο (D κατηγορίας). Η Opel θα παρουσιάσει τουλάχιστον εννέα νέα μοντέλα έως το 2020. Όπως είπε ο Lohscheller:

Η ευθυγράμμιση της αρχιτεκτονικής και των οικογενειών των συστημάτων κίνησης θα μειώσει σημαντικά την πολυπλοκότητα της ανάπτυξης και της παραγωγής, επιτρέποντας έτσι τις οικονομίες κλίμακας και τις συνέργειες, συμβάλλοντας στη συνολική κερδοφορία.

3Κανένα εργοστάσιο δεν κλείνει

Ο Tavares τόνισε πως η PSA θα σεβαστεί την ανεξαρτησία της Opel, ενώ πρόσθεσε πως όλα τα εργοστάσια της Opel θα διατηρηθούν και θα εκσυγχρονιστούν, αλλά θα γίνουν περικοπές στις απολαβές των εργαζομένων. Αν υπάρξουν περικοπές θέσεων εργασίας, θα είναι υπό την μορφή εθελουσίας εξόδου.

4Ηλεκτροκίνηση

Ένας ακόμη σημαντικός στόχος της Opel είναι να γίνει “ο ευρωπαϊκός ηγέτης CO2” και για να το πετύχει αυτό θα ηλεκτροδοτήσει όλα τα επιβατικά της αυτοκίνητα μέχρι το 2024, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις, ενώ θα παρουσιάσει και μια νέα γενιά αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Opel μέχρι το 2020 θα προσφέρει στην αγορά 4 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ανάμεσά τους την plug-in υβριδική έκδοση του Grandland X και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου Corsa.

Το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Opel στο Russelsheim θα είναι υπεύθυνο για όλα τα μελλοντικά της μοντέλα, ενώ θα γίνει επίσης και το παγκόσμιο κέντρο τεχνολογίας του PSA Group, προκειμένου Γερμανοί και Γάλλοι μηχανικοί να εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη κυψελών υδρογόνου, αυτόνομης τεχνολογίας, συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού κτλ.

520 νέες αγορές

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως η Opel θα εισέλθει σε περισσότερες από 20 νέες αγορές έως το 2022 και θα “διερευνήσει επίσης τις παγκόσμιες μεσοπρόθεσμες εξαγωγικές ευκαιρίες στο εξωτερικό”.

6Κέρδος 2% έως το 2020

Όλα τα παραπάνω έχουν ως στόχο η Opel να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 700 ευρώ ανά αυτοκίνητο, έτσι ώστε με 800.000 πωλήσεις ετησίως να μην παρουσιάζει ζημιές. Από τις συνέργειες θα εξοικονομηθούν 1,21 δισ. ευρώ έως το 2020 και 1,6 δισ. ευρώ έως το 2026, με την Opel να θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις των επαγγελματικών της οχημάτων κατά 25% από το 2017 έως το 2020.

Στόχος είναι μέχρι το 2020 το λειτουργικό κέρδος της Opel να είναι στο 2% και έως το 2026 να αυξηθεί στο 6%, με την Opel να μειώνει τις τιμές πώλησης των επιβατικών της μοντέλων.

  • georgekaras

    το εχουν παρει ζεστα οι Γαλλοι για να δουμε

  • SAMURAI-66

    Ουσιαστικα η γαλλικη πλεον opel θετει νεα στανταρ να βγει επιτελους μπροστα απο το σπιραλ καταστροφης τοσων χρονων χωρις να βλεπει το κυριολεκτικα μαυρο οικονομικο παρελθον της.
    Αν βαλουν το χερι τους στα ηδη ομορφα οχηματα της…μοναδικα απο τα γερμανικα στο συνολο τους που ξεχωριζαν χωρις να ειναι φωτοτυπιες μετριας αισθητικης οπως ολα τα υπολοιπα…και τα κανουν ακομα πιο θελκτικα παραλληλα με πλατφορμες και μοτερ δικα τους το αποκτημα τους θα γινει σαφως καλυτερο.