1FP3

Για τρίτη συνεχόμενη περίοδο, η Mercedes πήρε τις δύο πρώτες θέσεις. Ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά τώρα, αφού ο Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος οδηγός, με τον Lewis Hamilton να είναι τρία χιλιοστά πίσω από τον team-mate του. Η μάχη με τις Ferrari είναι εξαιρετικά κλειστή, αφού ο τέταρτος Sebastian Vettel απέχει μόλις 58 χιλιοστά από την κορυφή, με τον Kimi Raikkonen να είναι 13 χιλιοστά ταχύτερος από τον Γερμανό.

Στην πέμπτη θέση ο Daniel Ricciardo, αλλά η διαφορά του από τις Ferrari είναι πολύ μεγάλη. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Sergio Perez, Esteban Ocon, Max Verstappen και ο Carlos Sainz που ολοκληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε πώς εξελίχθηκε το FP3:

Ο ουρανός είχε πολλά σύννεφα και οι θερμοκρασίες διαμορφωνόταν στους 19°C στον αέρα και τους 27°C στην άσφαλτο. Οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν για το installation lap στα πρώτα πέντε λεπτά, με τους Alonso και Vandoorne να ολοκληρώνουν τους πρώτους γύρους, φορώντας τη μέση γόμα, την οποία σπανίως βλέπουμε τη φετινή σεζόν.

Ο Hartley βγήκε με την πολύ μαλακή γόμα και πήρε την πρώτη θέση, ενώ λίγο πριν το τέλος του πρώτου δεκαλέπτου είχαμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, καθώς ο Stroll ακινητοποίησε την FW40 μεταξύ των Στροφών 6 και 7, λόγω πιθανού προβλήματος με το κιβώτιο. Η δράση δεν άργησε να ξεκινήσει ξανά, με τις Mercedes να βγαίνουν για να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους.

Μαζί τους και ο Raikkonen, ο οποίος πήρε την πρώτη θέση με 1:09.9, έχοντας την πολύ μαλακή γόμα. Ο Bottas είχε την μαλακή γόμα και ήταν αρχικά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον συμπατριώτη του. Αντίθετα, ο Hamilton ήταν πολύ πιο γρήγορος και, με τα μαλακά, πλησίασε τον Raikkonen στα 86 χιλιοστά. Βέβαια, στη συνέχεια ο «Iceman» ανέβασε τον ρυθμό του και σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:09.6, όταν ο Vettel ήταν τρία δέκατα πιο αργός, με τα πολύ μαλακά.

Στις θέσεις 5 και 6 είχαν βρεθεί οι δύο McLaren στα πρώτα 20 λεπτά, με τη μαλακή γόμα, αφού οι δύο Red Bull ακόμα δεν είχαν βγει στην πίστα. Ο Nico Hulkenberg ήταν στην έβδομη θέση, με τον Sainz λίγο αργότερα να περνάει μπροστά από τον team-mate του, με τη διαφορά τους να είναι κάτω από ένα δέκατο. Ο Ocon είχε κι άλλη ταχύτητα, έτσι πήρε την έκτη θέση, την ώρα που ο Vettel βελτίωσε, αλλά για 40 χιλιοστά δεν πέρασε στην πρώτη θέση.

Την επίδοσή του βελτίωσε και ο τρίτος Hamilton, απέχοντας πλέον 180 χιλιοστά από την κορυφή, παρόλο που είχε πιο αργά ελαστικά από τις Ferrari. Πλησιάζαμε το μισάωρο και οι Red Bull παρέμεναν στα γκαράζ τους. Όχι, οι RB13 δεν είχαν κάποιο πρόβλημα, απλώς η αυστριακή ομάδα θέλει να προστατέψει τους κινητήρες και να κάνει λιγότερα χιλιόμετρα, προκειμένου να μην υπάρχουν άλλες ποινές για φέτος.

Ο Hamilton εξακολουθούσε να γράφει ταχύτερα περάσματα στο πρώτο κομμάτι, αλλά ο γύρος του δεν ολοκληρωνόταν όπως θα ήθελε, έτσι παρέμενε στην τρίτη θέση. Στα μισά της περιόδου, οι μισοί περίπου οδηγοί γυρνούσαν, εκτός βέβαια από τις Red Bull και τον Stroll, για τον οποίο το FP3 ολοκληρώθηκε πρόωρα μετά το μηχανικό πρόβλημα.

Η Red Bull έσπασε τη σιωπή της στα 25 λεπτά πριν το τέλος, στέλνοντας έξω τον Ricciardo. Ο Αυστραλός πατούσε στα πολύ μαλακά και πήρε την δέκατη θέση στον πρώτο του γύρο, όντας 1,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen. Οι θερμοκρασία οδοστρώματος είχε πέσει στους 26°C βαθμούς και ο Massa ανέφερε μερικές ψιχάλες.

Έξω και ο Verstappen στα 23 λεπτά για το τέλος, επίσης με την πολύ μαλακή γόμα. Οι Mercedes έβαλαν τα πολύ μαλακά στο τελευταίο 20λεπτο και το αποτέλεσμα ήταν η πρωτιά του Bottas, αλλά ο Raikkonen ήταν 170 χιλιοστά ταχύτερος από τον συμπατριώτη του. Ο Vettel πίεσε για να βελτιώσει την τρίτη θέση του, έτσι ανέβηκε στην κορυφή, αφού ήταν 60 χιλιοστά ταχύτερος από τον team-mate του.

Δευτερόλεπτα αργότερα, ο Hamilton μπήκε ανάμεσα στις δύο Ferrari, με τις διαφορές να είναι εξαιρετικά μικρές, αφού ήταν μόλις 14 χιλιοστά πίσω από τον Vettel. Ο Alonso παρέμενε στην πέμπτη θέση, την ώρα που ο Raikkonen είχε κι άλλη ταχύτητα, έτσι έπιασε κορυφή για μόλις 13 χιλιοστά. Μοβ από τον Hamilton στο πρώτο κομμάτι, όσο ο Bottas έπαιρνε την πρώτη θέση με 1:09.2, 45 χιλιοστά μπροστά από τον Raikkonen.

Ο Hamilton ολοκλήρωσε τον γύρο του στη δεύτερη θέση, καθώς ήταν μόλις 3 χιλιοστά πιο αργός από τον team-mate του. Η διαφορά του πρώτου Bottas από τον τέταρτο Vettel ήταν μόλις 58 χιλιοστά! Έμεναν δέκα λεπτά για το τέλος και οι περισσότεροι από τους οδηγούς επέστρεψαν στα pits. Ο Hamilton έγραψε ξανά τον καλύτερο χρόνο στο πρώτο κομμάτι, αλλά δεν κατάφερε να περάσει μπροστά, γυρνώντας αμέσως μετά στο γκαράζ του.

Οι Force India προσπαθούσαν να πάρουν την πέμπτη θέση από τον Alonso, αλλά δεν ήταν τόσο γρήγορες. Αντίθετα, το κατάφερε ο Ricciardo, αλλά ήταν πολύ πιο αργός από τους τέσσερις κορυφαίους συνδυασμούς. Μικρή έξοδος για την Verstappen στην έξοδο της Στροφής 12, αλλά ο Ολλανδός συνέχισε χωρίς πρόβλημα. Πάντως, η περίοδος δεν εξελισσόταν καλά, αφού παρέμενε στην ένατη θέση.

Είχαμε περάσει στα τέσσερα τελευταία λεπτά και οι περισσότεροι βγήκαν για τους τελευταίους τους γύρους. Τα μονοθέσια είχαν λίγο καύσιμο, όμως δεν βλέπαμε τους χρόνους να βελτιώνονται. Ο Sainz ανέβηκε στην δέκατη θέση, όπως τίποτα άλλο δε συνέβη μέχρι τον μηδενισμό του χρονομέτρου.

Οι κατατακτήριες θα ξεκινήσουν στις 18:00 ώρα Ελλάδας.

2Τα highlights

3Αποτελέσματα

4Οι δέκα καλύτερες τελικές ταχύτητες

  • Chris

    Στις 18:00 ή στις 17:00 ώρα Ελλάδος; Γιατί το ρολόι μου δείχνει 16:25 κι έχω μπροστά μου μία αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των κατατακτήριων που λέει 35 λεπτά.

    • Στις 18:00 ξεκινούν οι κατατακτήριες. Εξάλλου, δεν γίνεται να υπάρξει κενό μικρότερο των δύο ωρών μεταξύ δύο περιόδων.

    • μηπως εχεις ρυθμησει το ρολοι του υπολογιστη με ωρα Βρυξελλών … μην ξεχνιέσαι εισαι ελλαδα …οσο και να θες να φυγεις

    • Chris

      Όχι, απλώς η αντίστροφη μέτρηση που αναφέρω αφορούσε την ώρα έναρξης της μετάδοσης κι όχι την έναρξη της διαδικασίας των κατατακτήριων. Αυτό ήταν όλο.