Η PSA έδωσε 1,3 δισ. ευρώ στην GM προκειμένου να εξαγοράσει την Opel, αλλά τώρα ο γαλλικός όμιλος ζητά πίσω περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ, επειδή ανακάλυψε όλο το εύρος των περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Opel σχετικά με τις εκπομπές CO2 των μοντέλων, αλλά και των πιθανών προστίμων που θα επιβάλει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία η Ευρωπαϊκή Ένωση, πρόστιμα που θα κληθεί να τα πληρώσει η PSA.
Η PSA, η οποία προ μερικών ημερών ανακοίνωσε το πλάνο της για το μέλλον της Opel, έχει ειδοποιήσει την GM, ζητώντας από αυτή να της επιστραφεί περισσότερο από μισό δισ. ευρώ, ποσό που σκοπεύει να το διεκδικήσει άμεσα μέσω νομικής οδού. Η PSA πιστεύει πως η GM την παραπλάνησε σχετικά με την υφιστάμενη στρατηγική της Opel στον τομέα των εκπομπών ρύπων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να πρέπει να η ίδια να επενδύσει μεγαλύτερες από τις προβλεπόμενες δαπάνες.
Εκπρόσωποι των δύο εταιριών αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα του Reuters, με τον Carlos Tavares, CEO της PSA να δηλώνει σχετικά με το θέμα στις αρχές του μήνα:
Λίγες εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας καταλάβαμε πως η εταιρία πηγαίνει στον τοίχο στο θέμα των εκπομπών CO2. Αν η Opel δεν συμμορφωθεί με τους κανόνες της ΕΕ, το βάρος των προστίμων θα μπορούσαν να απειλήσουν την ύπαρξη της εταιρείας.
Η Opel χάνει 10.000 ευρώ από κάθε Ampera-E
Σύμφωνα με την PSA, το σχέδιο συμμόρφωσης της Opel σχετικά με τις εκπομπές CO2 βασιζόταν στις σημαντικές πωλήσεις του Ampera-E, αλλά οι απώλειες από κάθε ένα Ampera-E που πουλά η Opel, φτάνει τις 10.000 ευρώ. Έτσι η λύση αυτή δεν είναι βιώσιμη, μιας και θα οδηγούσε σε τεράστιες απώλειες. Γι’αυτό και η Opel έχει αναστείλει τις πωλήσεις του Ampera-E στη Νορβηγία, την μεγαλύτερη αγορά του μοντέλου, ενώ παράλληλα προχώρησε στην αύξηση των ευρωπαϊκών τιμών τους κατά έως και 5.700 ευρώ.