Η Nippon Gaishi Kaisha, ήτοι ιαπωνική εταιρεία μονοτών είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σπινθηριστών (Bougie για τους γαλλομαθείς). Οι σπινθηριστές χρειάζονται για την έναυση της ανάφλεξης στους κινητήρες που λειτουργούν σε κύκλο Otto, δηλαδή του βενζινοκινητήρες. Οι τελευταίοι όμως τον τελευταίο καιρό τα βρίσκουν σκούρα αφού υπάρχει μια σαφής τάση προς την ηλεκτροκίνηση. Την τάση αυτή δεν την έχει αγκαλιάσει ακόμα το ευρύ καταναλωτικό κοινό αφού τα ηλεκτρικά πωλούνται ακόμα ως αξεσουάρ πολυτελείας και όχι ως φτηνά μαζικά οχήματα. Ο στόχος βεβαίως είναι αυτό να αλλάξει και γι’αυτό πέφτει τόσο πολύ χρήμα στην ανάπτυξη αυτού που μας λείπει για την μαζική έλευση της ηλεκτροκίνησης, των φτηνών και αποδοτικών μπαταριών. Όποιος καταφέρει να κατασκευάσει μπαταρίες που να φορτίζουν γρήγορα να είναι ελαφριές και φτηνές και να μπορούν να αποθηκεύσουν μεγάλα ποσά ενέργειας, θα έχει και το κλειδί της επιτυχίας της ηλεκτροκίνησης.

Αναπόφευκτα αν συμβεί κάτι τέτοιο οι σπινθηριστές που προανέφερα θα βρεθούν στα αζήτητα, έτσι η NGK προετοιμάζεται για την διάδοχη κατάσταση. Τι σχέση μπορεί να έχει ένας κατασκευαστής σπινθηριστών με την ηλεκτροκίνηση ίσως να αναρωτιέσαι. Παρόλο που οι σπινθηριστές είναι το παλαιότερο ηλεκτρικό κύκλωμα των ΜΕΚ, το συγκριτικό πλεονέκτημα που θέλει να αξιοποιήσει η NGK είναι η τεχνογνωσία της στα κεραμικά! Να σου θυμίσω εδώ πως για να γίνει η ηλεκτρική εκκένωση (σπινθήρας) σε ένας σπινθηριστή απαιτούνται διαφορές ηλεκτρικού δυναμικού της τάξης των 30.000 volts! Για να φτάσεις σε τόσο ψηλές τάσεις χρειάζεσαι καλή μόνωση κι αυτό τον ρόλο έχει και η πορσελάνη των σπινθηριστών!

Ο διευθύντης του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της NGK, Takio Kojima, παραδέχτηκε πως από το 2010 περίπου αποφάσισαν την αλλαγή πλεύσης, ώστε όταν οι σπινθηριστές γίνουν αποκλειστικά μουσειακό έκθεμα, η NGK να συνεχίσει να λειτουργεί. Τα κεραμικά της NGK μπορούν να γίνουν τα βασικά στοιχεία των all solid state μπαταριών. Η Tokyo Denkikagaku Kōgyō (Tokyo Electronics and Chemicals), γνωστή και από τις κασέτες της στους μεγαλύτερους σε ηλικία, έχει λανσάρει ήδη στην αγορά all solid state μπαταρίες πολύ μικρών διαστάσεων (4,5mm επί 3,2mm) για φορητές συσκευές όπως personal fitness monitors. Σε αυτό το είδος των μπαταριών το δύσκολο είναι να κατασκευάσεις μεγάλες μπαταρίες! Ναι οι μικρές είναι πολύ πιο εύκολες κατασκευαστικά για το συγκεκριμένο είδος. Το πρόβλημα έγκειται στην ψαθυρότητα των κεραμικών και στην δυσκολία να πετύχουν τις “στρώσεις” των συστοιχιών να έχουν το ίδιο πάχος και την ίδια απόσταση. Η μεγαλύτερη μπαταρία που κατάφεραν να κατασκευάσουν ως τώρα έχει διαστάσεις 10cm επί 10cm με τα λοιπά στοιχεία της να είναι άγνωστα.

Τα στελέχη της NGK θεωρούν πως την επόμενη δεκαετία θα δούμε τους καρπούς της έρευνάς τους στην παραγωγή, όπου τότε θα έχει αναπτυχθεί αρκετά η τεχνολογία ώστε να αποτελεί αξιόπιστη και φτηνή εναλλακτική στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που έχουν αρχίσει να δείχνουν πως δυσκολεύονται να υποστηρίξουν την μεγάλη αλλαγή στην αυτοκίνηση.

  • SAMURAI-66

    Αλλαζουν οι εποχες μαζι και οι καιροι οπως τους γνωριζουμε στον χωρο του αυτοκινητου και αναγκαστικα ακολουθουν το προσταγμα της πορειας μαζι τους και οι μεγαλοι για να μην χασουν τον δρομο μαζι με την πελατεια τους!

  • NSchinas

    Μπράβο, μόνο έτσι μπορείς να φτάσεις στην κορυφή και να παραμείνεις εκεί