Πολλές και μεγάλες αλλαγές θέλουν να εφαρμόσουν οι άνθρωποι της Liberty Media στη Formula 1. Κάποιες είναι πολύ θεμελιώδεις, όπως για παράδειγμα ο σχεδιασμός των μονοθεσίων, όπως δήλωσε προσφάτως ο Ross Brawn, ότι δηλαδή τα μονοθέσια θα πρέπει να έχουν τον ακραίο σχεδιασμό που βλέπουμε στα βιντεοπαιχνίδια, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε μείωση της δράσης την Παρασκευή, στον βωμό των περισσότερων Grands Prix.

Η Liberty Media εξετάζει τρόπους για τη βελτίωση του θεάματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα εφαρμοστούν όλες οι αρχικές σκέψεις. Ο Pat Symonds βρίσκεται στο πλευρό του Brawn, και ο πρώην Τεχνικός Διευθυντής της Williams αποκαλύπτει πως εξετάζεται η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο παρατάσσονται τα μονοθέσια στο grid της εκκίνησης.

Βέβαια, ο Βρετανός επισημαίνει πως οι ιδέες θα εξεταστούν πρώτα σε προσομοιωτές, ώστε να δουν αναλυτικά τα δεδομένα που θα προκύψουν, ώστε να διαπιστώσουν αν όντως αυτό θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Είμαστε πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουμε τα εικονικά περιβάλλοντα για να δοκιμάσουμε κάποιους από αυτούς τους κανονισμούς. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε μετά είναι να κοιτάξουμε τα στατιστικά. Σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις πράγματα που διαφορετικά δε θα μπορούσες να κάνεις με τόσο εύκολο τρόπο. Θα σου δώσει ένα παράδειγμα για κάτι που σκεφτόμαστε φέτος.

Εδώ και αρκετά χρόνια, το grid της εκκίνησης είναι ένας κλιμακωτός σχηματισμός. Ξέρουμε ότι ένα από τα προβλήματά μας είναι ότι βάζουμε στο grid τα ταχύτερα μονοθέσιο, αλλά και τα χωρίζουμε. Δεν ήταν πάντα έτσι. Έχουμε μια φωτογραφία στην αίθουσα συνεδριάσεων στο Λονδίνο, που πιστεύω ότι είναι στη Monza, όπου τέσσερα μονοθέσια είναι στην ίδια σειρά.

Τι θα γινόταν αν το κάναμε πάλι; Είναι από αυτά τα πράγματα που δεν μπορείς να προσομοιώσεις εύκολα. Μπορούμε να πάμε στην ομάδα των eSports και να πούμε «κοιτάξτε παιδιά, ας αλλάξουμε το grid κι ας κάνουμε 20 αγώνες». Δεν χρειάζεται να κάνουμε αγώνες 300 χιλιομέτρων. Ενδιαφερόμαστε μόνο για τους τρεις πρώτους γύρους. Μετά, θα φούμε τι θα συμβεί. Θα έχουμε έναν πολύ πιο συναρπαστικό πρώτο γύρο ή θα έχουμε μεγάλα ατυχήματα στην πρώτη στροφή; Κάνοντάς το αυτό και κοιτάζοντας τα στατιστικά, μπορούμε να ξεκινήσουμε να καταλαβαίνουμε αυτά τα πράγματα. Μας δίνει μία βάση στοιχείων από την απόφαση που θα πάρουμε.

Στις αρχές του 2016, είχαμε, μετά από αρκετά χρόνια, αλλαγή στις κατατακτήριες δοκιμές. Η ιδέα ήταν τελικά φρικτή, έτσι μετά από μόλις μερικούς αγώνες, επιστρέψαμε στο παλιό και άκρως δοκιμασμένο-εγκεκριμένο σύστημα. Ο Symonds δηλώνει πως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να έχουμε μια τόσο απαράδεκτη αλλαγή στο μέλλον.

Κάποιοι μπορεί να θυμούνται ότι, πριν από μερικές χρόνια, κάποιος που πλέον δεν εμπλέκεται στη Formula 1 αποφάσισε ότι θα ήταν καλή ιδέα να αλλάξουμε τη διαδικασία των κατατακτήριων, και γι’ αυτό το έκανε. Δεν υπήρξε απολύτως καμία προσομοίωση. Κάποιοι άνθρωποι με καλύτερο IQ το κοίταξαν και αποφάσισαν ότι θα είναι μια καταστροφή και σίγουρα ήταν μια καταστροφή, όμως προχώρησε και ήταν καταστροφή. Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε σε κάτι τέτοιο να συμβεί ξανά.