Η τεχνική επιτροπή της ελληνικής Επιτροπής Αγώνων (ΕΠ.Α) ανακοίνωσε τις αλλαγές για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα συμμετέχουν στα rally, αγώνες ταχύτητας, αναβάσεις και drag racing, ενόψει του 2018.

Ξεκινώντας από τα μέτρα ασφαλείας, για το 2018 δεν επιβάλλεται καμία αλλαγή, και παρατείνεται η ισχύς των υπαρχόντων. Ωστόσο, από 1/1/2019 η παράταση ισχύος των μέτρων ασφαλείας μειώνεται για τα μεν καθίσματα και ζώνες από τα 10 χρόνια στα 7 και για ρεζερβουάρ ασφαλείας από τα 8 χρόνια στα 7. Ακόμα, εξετάζεται η εναρμόνιση με τα ισχύοντα διεθνώς από 1/1/2020.

Για εθνικούς αγώνες δεν εφαρμόζεται η πρόβλεψη των διεθνών τεχνικών κανονισμών σε ό,τι αφορά την υποχρεωτική χρήση ρεζερβουάρ ασφαλείας, και άρα συνεχίζει να επιτρέπεται επ΄αόριστο η χρήση των αρχικών ρεζερβουάρ παραγωγής. Συνιστάται, όμως, η χρήση ρεζερβουάρ ασφαλείας.

1

2Αλλαγές 2018

Οι τεχνικές αλλαγές που θα εφαρμοστούν στα αυτοκίνητα την προσεχή αγωνιστική περίοδο του 2018 είναι οι παρακάτω:

  • Καμία τεχνική αλλαγή στα A7 Kit Car (χωρίς περιοριστή – βάρος 1000 Kg), ωστόσο ανήκουν πλέον στην κατηγορία C1 και όχι στη C2.
  • Δεν επιτρέπεται η κατασκευή στην Ελλάδα του κιτ των R4.
  • Δεν αναγνωρίζεται σειριακό κιβώτιο στα Ν4/Α8.
  • Δεν γίνεται δεκτή η πρόταση για εκτενείς αλλαγές σε αυτοκίνητα Ν4/Α8.
  • Επιτρέπονται τα 2-λιτρα WRC ανεξαρτήτως χρονολογίας στην κατηγορία C1 (στα rally) ή Α8 (σε αναβάσεις) ή Μεγάλου Τουρισμού (σε ταχύτητες).
  • Αυξάνεται το ελάχιστο βάρος των προσθιοκίνητων E11 1800 cc σε 930 κιλά (+50 κιλά) και αντίστοιχα μειώνεται το ελάχιστο βάρος των οπισθοκίνητων Ε11 2.000 κ.εκ. στα 910 κιλά (-10 κιλά).
  • Για τα ιστορικά αυτοκίνητα, επιτρέπονται λάστιχα μόνο αναγνωρισμένα για χρήση δρόμου (και ημισλίκ) και όχι αγωνιστικά.
  • H διαδρομή του αέρα πριν το κουτί του φίλτρου αέρα στα αυτοκίνητα ομάδας Ν είναι ελεύθερη και άρα επιτρέπεται η αφαίρεση τυχόν περιοριστικών διατάξεων («πνίχτης»).
  • Απαγορεύεται όμως η κατάργηση ή τροποποίηση του ίδιου του κουτιού του φίλτρου αέρα.

Η ΟΜΑΕ προτίθεται μέσα στο 2018 να προχωρήσει σε στρατηγική μελέτη των κατηγοριών, ομάδων και κλάσεων αγωνιστικών αυτοκινήτων, και εν γένει των βασικών αρχών των τεχνικών κανονισμών για τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, για το 2018 ανακοινώνονται οι ακόλουθες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για τους αγώνες dragster:

  • Απλοποίηση κανονισμών ασφαλείας με κατάργηση των κατηγοριών 0.5’’.
  • Ποδιά ή “λεκάνη” κάτω από τον κινητήρα και το κιβώτιο και προστασία του κεντρικού άξονα για να μην λερώνεται η πίστα σε περίπτωση αστοχίας.
  • Φρένα αυτοκινήτου διπλού κυκλώματος ελάχιστης διαμέτρου 240 mm για > 13’’ ζάντες και δισκόπλακες από μαγνητικό υλικό εκτός εξαιρέσεων κεραμικών ή carbon φρένων, στην κρίση του τεχνικού εφόρου.
  • Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 76 χλστ. (3 ίντσες).
  • Προστασία βολάν (για ≤ 10.99’’).
  • Διατήρηση κλάσεων – υποκλάσεων για τα 2018 με πρόθεση επαναξιολόγησης για το 2019.
  • (Για το 2019) Πρόβλεψη για συστήματα ασφαλείας για funny cars κτλ. καθώς και για ενισχυμένα roll cage (πχ. στις πόρτες ή τους ουρανούς).
  • Συνιστάται η χρήση HANS.
  • Anestis Genk

    Αυτό που “λέμε” χρόνια τώρα είναι να μην είναι οι αγώνες για τους Τζίγγερ αυτού του τόπου.