1Η BMW πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης

Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα σημαντικό στοιχείο της εταιρικής στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT, που εδραιώνει περαιτέρω το BMW Group ως κορυφαίο πάροχο ατομικής premium μετακίνησης και σχετικών υπηρεσιών. Μέχρι το 2025, η εταιρία θα προσφέρει 25 πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο. Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης και μπαταριών, που διατίθεται από το 2021, χρησιμοποιεί κλιμακούμενα, αρθρωτά κιτ εξηλεκτρισμού που θα μπορούν να τοποθετούνται σε όλες τις σειρές μοντέλων.

Για την ηλεκτρική μάρκα, BMW i, που ιδρύθηκε το 2011, η εταιρία έχει ήδη εξασφαλίσει τα πνευματικά δικαιώματα για την ονοματολογία των μοντέλων από το BMW i1 μέχρι το i9, και από το BMW iX1 μέχρι το iX9. Το 2018, θα λανσαριστεί το BMW i8 Roadster, και το 2019 θα ακολουθήσει ένα πλήρως ηλεκτρικό MINI. Το 2020, θα δει το φως η πλήρως ηλεκτρική έκδοση BMW X3 και το 2021 η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της μάρκας, BMW iNext, που θα συνδυάζει ηλεκτροκίνηση με αυτόνομη οδήγηση και νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας στο εσωτερικό, για πρώτη φορά σε μοντέλο μαζικής παραγωγής.

Το BMW Group υιοθέτησε μία συνολική προσέγγιση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης από νωρίς, λανσάροντας το project i, προάγγελο της BMW i, το 2007. Μέχρι την επόμενη χρονιά, στόλοι ηλεκτρικών οχημάτων συμμετείχαν στη μεγαλύτερη, ευρείας κλίμακας δοκιμή ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο που είχε υπάρξει ποτέ στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Η μαζική παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού BMW i3, ξεκίνησε το 2013. Από τότε, οι πωλήσεις αυξάνονται κάθε χρόνο, τις τέσσερις τελευταίες συνεχείς χρονιές.

Καθώς το BMW Group έδωσε από νωρίς έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, έχει ήδη αναρριχηθεί σε μία κορυφαία θέση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με την ανεξάρτητη Αναφορά της POLK/IHS (που δημοσιεύτηκε στην 7 Δεκεμβρίου, 2017), το BMW Group υπερέχει σαφώς του ανταγωνισμού σε ταξινομήσεις νέων, πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 21%. Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο του BMW Group στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων είναι υπερτριπλάσιο του αντίστοιχου στην αγορά παραδοσιακών μοντέλων. Με τα ηλεκτρικά οχήματα να συγκεντρώνουν τώρα το 2% στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων μεταξύ όλων των κατασκευαστών στην Ευρώπη, το ποσοστό του BMW Group είναι ήδη 6%. Με άλλα λόγια, το BMW Group κατέχει ένα δυσανάλογα μεγάλο μερίδιο στην αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη. Η θέση της εταιρίας είναι παρόμοια ισχυρή και στην παγκόσμια αγορά – η εταιρία έχει μερίδιο 10% της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

2Πωλήσεις

Την προηγούμενη χρονιά, το BMW Group παρέδωσε πάνω από 100.000 ηλεκτρικά οχήματα σε πελάτες του σε όλο τον κόσμο το 2017, όπως είχε υποσχεθεί στην αρχή της χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα πούλησε 103.080 ηλεκτρικά οχήματα (31.482 i3, 2.194 i8, 63.605 iPerformance μοντέλα και 5.799 Mini Countryman PHEV), ενώ παράλληλα τον περασμένο Οκτώβριο από το εργοστάσιο της στη Λειψία βγήκε το 100.000στό i3, σε μόλις 4 χρόνια κυκλοφορίας.

Ένας από τους πολλούς πελάτες ανά τον κόσμο βίωσε μία ξεχωριστή έκπληξη τον περασμένο Δεκέμβριο. Ένας 80χρονος οδηγός από την περιοχή της Β. Ρηνανίας – Βεστφαλίας της Γερμανίας παρέλαβε το BMW i3 του σε απόχρωση Protonic Blue στο BMW Welt στο Μόναχο και έγινε ο 100.000ός πελάτης παγκοσμίως που επέλεξε ηλεκτρικό όχημα του BMW Group. Ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, τον καλωσόρισε στο BMW Welt και του παρέδωσε προσωπικά τα κλειδιά του νέου αυτοκινήτου, σχολιάζοντας: «Η συγκίνηση που είναι συνδεδεμένη με την ηλεκτροκίνηση είναι ένα συναίσθημα που μοιράζονται όλες τις γενιές και η παράδοση του 100.000ού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κυκλοφορεί φέτος στο δρόμο είναι μία πολύ ξεχωριστή στιγμή για μένα».

Για να γιορτάσει αυτό το σημαντικό ορόσημο, ο θρυλικός ‘τετρακύλινδρος’ πύργος ο οποίος στεγάζει τα κεντρικά γραφεία της BMW μεταμορφώνεται με τη βοήθεια μιας φωτεινής εγκατάστασης σε τέσσερις κατακόρυφες μπαταρίες, αποτυπώνοντας την προοδευτική φιλοσοφία που αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο του DNA της BMW. Ο ειδικός φωτισμός θα προβάλλεται στο κτίριο το βράδυ της 18ης Δεκεμβρίου 2017 από τις 8:00 μ.μ. μέχρι τα μεσάνυχτα. Το project υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον πολιτιστικό οργανισμό Spielmotor Muenchen. Αυτή η δημόσια – ιδιωτική συνεργασία μεταξύ της Πόλης του Μονάχου και του BMW Group δημιουργήθηκε το 1979 με σκοπό να φέρει την πολιτισµική ποικιλοµορφία στο Μόναχο και να καθιερώσει και επεκτείνει το ρόλο της πόλης ως εθνικού και διεθνή πολιτιστικού προορισμού.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα γνωρίζουν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση σε Δυτική Ευρώπη και ΗΠΑ, για παράδειγμα, όπου συγκεντρώνουν το 7% των συνολικών πωλήσεων BMW και στις δύο αγορές. Στη Σκανδιναβία, όπου το BMW i3 είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της BMW, η μία στις τέσσερις BMW που πωλείται είναι ηλεκτρική. Στη Γερμανία, οι νέες ταξινομήσεις πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων του BMW Group θα ξεπεράσουν φέτος τις 10.000 μονάδες. Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης παίζουν επίσης όλο και σημαντικότερο ρόλο στο μίγμα κινητήρων για ανεξάρτητα μοντέλα: Το 2017, το ένα στα δέκα αυτοκίνητα της πολύ επιτυχημένης BMW Σειράς 3 Sedan που παραδόθηκαν σε πελάτες ήταν ηλεκτρικό. Στην περίπτωση της BMW Σειράς 2 Active Tourer, το 13% των μοντέλων που πουλήθηκαν το 2017 ήταν plug-in υβριδικά. Από τον Ιούνιο του 2017 που κυκλοφόρησε, το MINI Cooper S E Countryman ALL4 ήδη έχει μερίδιο ένα στα δέκα επί των πωλήσεων του MINI Countryman σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις του πλήρως ηλεκτρικού BMW i3 αυξήθηκαν επίσης κατά περίπου 25%.

3Το ανανεωμένο i3 και το “sport” i3S

Με 4 χρόνια στην αγορά, η BMW παρουσίασε τον περασμένο Αύγουστο το ανανεωμένο i3, το οποίο αποκτά και μια δυνατή έκδοση, την i3S. Έτσι, οι μικρές στιλιστικές αλλαγές του i3 εντοπίζονται στην τοποθέτηση -από την βασική έκδοση- των νέων LED φωτιστικών σωμάτων, στα δύο νέα εξωτερικά χρώματα (Melbourne Red Metallic και Imperial Blue Metallic), στους νέους προφυλακτήρες, στους νέους προβολείς ομίχλης και νέες ζάντες.

Το i3S αποκτά μια πιο σπορ εμφάνιση με μαύρα γυαλιστερά στοιχεία, με το συνολικό πλάτος του να αυξάνεται κατά 40 χλστ. σε σχέση με το απλό i3, λόγω φαρδύτερων ελαστικών (20άρες ζάντες με ελαστικά 175/55 εμπρός και 195/50 πίσω), ενώ η ανάρτηση έχει μειωθεί κατά 10 χλστ., προκειμένου να βελτιωθεί η οδική του συμπεριφορά. Η σπορ έκδοση του ανανεωμένου i3 αποδίδει πλέον 137 kW (184 άλογα) και 270 Nm ροπής, νούμερο που το καθιστούν κατά 14 άλογα και κατά 20 Nm πιο δυνατό από την απλή έκδοση. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ προσφέρει “βελτιωμένες ικανότητες ηλεκτρικής οδήγησης”.

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου μοντέλου συναντάμε την τελευταία έκδοση του συστήματος BMW iDrive, με συμβατότητα Apple CarPlay, όπως και νέα διακοσμητικά και νέους χρωματικούς συνδυασμούς. Ακόμα, υπάρχει προαιρετικά η έκδοση εσωτερικού ‘Lodge’ με νέες ταπετσαρίες καθισμάτων σε συνδυασμό φυσικού δέρματος/μαλλιού προβάτου, σε Solaric Brown.

Η μπαταρία διαθέτει πυκνότητα 94 Ah και αναπτύχθηκε μαζί με την Samsung, και με φορτιστή επιπέδου 2 χρειάζεται 4,5 ώρες για να φορτίσει πλήρως. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή η μπαταρία γεμίζει κατά 80% σε λιγότερο από 40 λεπτά, με κάθε λεπτό φόρτισης να δίνει 4 χλμ αυτονομία. Έτσι με 25 λεπτά φόρτισης το i3 αποκτά αυτονομία 100 χλμ., ενώ παράλληλα έχει βελτιωθεί η κατανάλωση ενέργειας, με την μέση κατανάλωση να έχει πέσει στα 12,6 kWh από τα 12,9 kWh, που ίσχυε προηγουμένως.

4Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης

Η BMW εξέλιξε το Dynamic Stability Control (DSC) για τα νέα i3 και i3s, ειδικά προσαρμοσμένο στην ηλεκτροκίνηση, το οποίο θα τοποθετηθεί και σε ορισμένα μελλοντικά μοντέλα των BMW και MINI. To καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης έχει προσαρμοστεί στην άμεση παραγωγή ισχύος του συστήματος BMW eDrive.

Το σύστημα βελτιώνει την πρόσφυση και την οδηγική ευστάθεια σε αντίξοες καιρικές και οδικές συνθήκες κατά την εκκίνηση, σε ενεργές φάσεις του συστήματος ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης Brake Energy Regeneration και κατά την έξοδο από κλειστές στροφές. Ζωτικό στοιχείο αυτής της καινοτομίας είναι η 50 φορές ταχύτερη διαδικασία ελέγχου που οφείλεται στο εξής: αντίθετα με τα συμβατικά συστήματα οδηγικής ευστάθειας, η διαδικασία ελέγχου υπολογίζεται τώρα απευθείας στον κινητήρα και όχι σε μία ξεχωριστή μονάδα που συνοδεύεται από καλωδιώσεις.

5Τιμές

Έκδοση Ισχύς (ίπποι) Εκπομπές Ρύπων (CO2) Τιμή (€)
i3 BEV (94Ah) 170 0 39.350
i3 REx (94Ah) 170 12 49.570
i3s BEV (94Ah) 184 0 43.100
i3s REx (94Ah) 184 14 53.780
  • a_f_a

    θα το έπαιρνα αλλά θέλω 30 μετρα μπαλαντεζα να την αμολήσω από τον 3ο