Πρόστιμα 546 εκατ. ευρώ για τρεις υποθέσεις καρτέλ από την Ε.Ε

Σχετικά άρθρα

Πρόστιμα συνολικού ύψους 546 εκ. ευρώ επέβαλε σήμερα η Κομισιόν σε θαλάσσιους μεταφορείς αυτοκινήτων και κατασκευαστές ανταλλακτικών, για τρεις ξεχωριστές υποθέσεις σύστασης καρτέλ για καθορισμό εναρμονισμένων τιμών, πρακτική που έβλαψε τελικώς τους καταναλωτές.

Όπως ανακοίνωσε η Επίτροπος Margrethe Vestager, η Κομισιόν διαπίστωσε ότι ο ναυτιλιακός μεταφορέας της Χιλής CSAV, οι ιαπωνικοί μεταφορείς “K” Line, MOL και NYK και ο νορβηγικός / σουηδικός μεταφορέας WWL-EUKOR συμμετείχαν σε μια σύμπραξη σχετικά με τις διηπειρωτικές θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων. Στις συγκεκριμένες εταιρείες η Κομισιόν επέβαλε πρόστιμο €395 εκατομμύρια. Η MOL γλύτωσε πρόστιμα 203 εκατ. ευρώ, επειδή ήταν εκείνη που αποκάλυψε την απάτη στις αρχές.

Για σχεδόν 6 χρόνια, από τον Οκτώβριο του 2006 έως τον Σεπτέμβριο του 2012, οι πέντε θαλάσσιοι μεταφορείς σχημάτισαν καρτέλ στην αγορά μεταφορών βαρέων οχημάτων για νέα αυτοκίνητα, φορτηγά και άλλα μεγάλα οχήματα όπως θεριζοαλωνιστικές μηχανές και ελκυστήρες, σε διάφορες διαδρομές μεταξύ Ευρώπης και άλλων ηπείρων.

Από την έρευνα της Κομισιόν προέκυψε ότι για τον συντονισμό του καρτέλ, οι διαχειριστές πωλήσεων των μεταφορέων συναντήθηκαν σε γραφεία, μπαρ, εστιατόρια ή άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις, και έρχονταν σε επαφή μέσω τηλεφώνου, σε τακτική βάση. Συγκεκριμένα, συντόνιζαν τις τιμές, κατένειμαν τους πελάτες και αντάλλασσαν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες. Το καρτέλ επηρέασε τόσο τους Ευρωπαίους εισαγωγείς αυτοκινήτων όσο και τους τελικούς πελάτες.

Το 2016, περίπου 3,4 εκατομμύρια μηχανοκίνητα οχήματα εισήχθησαν από τρίτες χώρες, ενώ η ΕΕ εξήγαγε περισσότερα από 6,3 εκατομμύρια οχήματα σε χώρες εκτός ΕΕ το 2016. Σχεδόν τα μισά από αυτά τα οχήματα μεταφέρθηκαν από τους αερομεταφορείς στους οποίους επιβλήθηκε πρόστιμο σήμερα.

Σε μια δεύτερη απόφαση, η Κομισιόν διαπίστωσε ότι η Bosch, η Denso και η NGK συμμετείχαν σε σύμπραξη σχετικά με την προμήθεια μπουζί στις επιχειρήσεις κατασκευής αυτοκινήτων στον ΕΟΧ και τους επέβαλε συνολικό πρόστιμο ύψους 76 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμπραξη διήρκεσε από το 2000 έως το 2011 και αποβλέπει στην αποφυγή του ανταγωνισμού. Οι τρεις εταιρείες αντάλλασσαν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, συμφώνησαν σχετικά με τις τιμές. Ο συντονισμός αυτός πραγματοποιήθηκε μέσω διμερών επαφών μεταξύ της Bosch και της NGK, και μεταξύ της Denso και της NGK.

Η Denso έλαβε πλήρη ασυλία, γλυτώνοντας πρόστιμο 11 εκατ. ευρώ, για να αποκαλύψει την ύπαρξη της σύμπραξης, αποφεύγοντας έτσι ένα πρόστιμο περίπου 1 εκ. ευρώ. Η Bosch και η NGK επωφελήθηκαν από τη μείωση των προστίμων τους για τη συνεργασία τους με την έρευνα. Τέλος η Κομισιόν εφάρμοσε μείωση 10% στα πρόστιμα που επιβλήθηκαν για να αναγνωριστεί από τα μέρη η συμμετοχή τους στη σύμπραξη και η ευθύνη τους ως προς αυτήν.

Επιπλέον η Κομισιόν ανακάλυψε και δύο καρτέλ σχετικά με υδραυλικά συστήματα πέδησης αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Daimler και στην BMW μεταξύ Φεβρουαρίου 2007 και Μαρτίου 2011.

Το πρώτο αφορούσε την παροχή υδραυλικών συστημάτων πέδησης (HBS) και συμμετείχαν η TRW, η Bosch και η Continental. Η δεύτερη σύμπραξη αφορούσε την παροχή ηλεκτρονικών συστημάτων πέδησης (EBS) και αφορούσε την Bosch και την Continental. Η Κομισιόν επέβαλε συνολικό πρόστιμο ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ.

Και στις δύο συμπράξεις, οι τρεις προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων αποσκοπούσαν στον συντονισμό της συμπεριφοράς τους στην αγορά με την ανταλλαγή ευαίσθητων πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων τιμολόγησης. Ο συντονισμός πραγματοποιήθηκε σε διμερείς συναντήσεις και μέσω τηλεφωνικών συνδιαλέξεων ή ηλεκτρονικών ανταλλαγών.

Η TRW τελικώς έλαβε πλήρη ασυλία για την αποκάλυψη του καρτέλ στον τομέα “HBS”, αποφεύγοντας κατ’αυτόν τον τρόπο πρόστιμο ύψους περίπου 54 εκ. ευρώ. Η Continental απέκτησε ασυλία για την αποκάλυψη του καρτέλ στα συστήματα “EBS”, αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό πρόστιμο περίπου €22 εκ. για αυτό το καρτέλ. Bosch και Continental επωφελήθηκαν από τη μείωση των προστίμων τους για τη συνεργασία τους με την έρευνα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Onvo: Η νέα μάρκα ηλεκτρικών της Nio, πρώτο μοντέλο “αντίπαλος” του Tesla Model Y

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nio, William Li, επιβεβαίωσε ότι η εταιρία του ετοιμάζει μια ένα υπο-μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα ονομάζεται Onvo...

Ουάσιγκτον: Αντιμέτωποι με περιοριστές ταχύτητας οι οδηγοί που παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας

Οι αρχές της Ουάσιγκτον αποφάσισαν να επιτρέψουν την τοποθέτηση περιοριστών ταχύτητας στα αυτοκίνητα των οδηγών εκείνων που έχουν καταδικαστεί για σοβαρές παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας. Σύμφωνα...

Η κινεζική Chery συζητά με την Ιταλία για εργοστάσιο

Η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery στο πλαίσιο των προσπαθειών της πρώτης να προσελκύσει μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, εκτός της...
Autoblog.gr