Κατατακτήριες
Στον Lewis Hamilton ανήκει η πρώτη pole position του 2018, που είναι και η 73η στην καριέρα του, αλλά και η 7η επί αυστραλιανού εδάφους. Ο Πρωταθλητής ήταν πραγματικά σε δική του κατηγορία, όπως μαρτυρά και η διαφορά των 664 χιλιοστών από τον δεύτερο Kimi Raikkonen. Ο Sebastian Vettel θα ξεκινήσει από την τρίτη θέση, χωρίς να είναι όσο γρήγορος θα ήθελε σήμερα.
Στην τέταρτη θέση ο Max Verstappen, με τον Daniel Ricciardo να ακολουθεί στην πέμπτη θέση. Η τέταρτη ταχύτερη ομάδα ήταν η Haas, καθώς οι Kevin Magnussen και Romain Grosjean έγραψαν τον έκτο και έβδομο ταχύτερο χρόνο, αντίστοιχα. Στην όγδοη θέση ο Nico Hulkenberg, που κέρδισε οριακά τον Carlos Sainz. Στην δέκατη θέση ο Valtteri Bottas, που είχε ατύχημα στην αρχή του Q3, με αποτέλεσμα να μην σημειώσει χρόνο. Ας δούμε τι συνέβη στις πρώτες κατατακτήριες της χρονιάς.
Q1
Οι συνθήκες ήταν σημαντικά βελτιωμένες σε σχέση με το FP3. Ο ήλιος μπορούσε να βγαίνει πολύ διστακτικά πίσω από τα σύννεφα, με τις θερμοκρασίες να διαμορφώνονται στους 24°C στην ατμόσφαιρα και τους 31°C στην άσφαλτο. Ο πρώτος που βγήκε ήταν ο Hulkenberg, με την ultrasoft γόμα, όπως και αρκετοί άλλοι οδηγοί.
Ο Γερμανός πέρασε στην πρώτη θέση με 1:25.3, αλλά οι χρόνοι μειώθηκαν γρήγορα. Ο Raikkonen έπιασε κορυφή με 1:23.6, με τον Vettel να είναι τρία δέκατα πιο αργός. Ο Hamilton στον πρώτο γρήγορο γύρο σταμάτησε στο 1:23.8, ενώ ο Bottas ήταν 67 χιλιοστά ταχύτερος, χωρίς να ρίχνει τον Raikkonen από την κορυφή, με το μποτιλιάρισμα να παίζει ρόλο στους χρόνους τους.
Ο «Iceman» ξεκίνησε νέο γρήγορο γύρο και έγραψε το 1:23.0, με τα ταχύτερα περάσματα στο πρώτο και τρίτο κομμάτι. Ο Ricciardo στη δεύτερη θέση, αλλά ήταν τέσσερα δέκατα πίσω. Ο Hamilton πάτησε εκ νέου γκάζι, με μοβ στο πρώτο κομμάτι, πράσινο στο δεύτερο και τελικώς το 1:23.2 και τη δεύτερη θέση.
Ο Verstappen στην τέταρτη θέση, 2,5 δέκατα πίσω από τον Ricciardo, την ώρα που ο Vettel παράμενε οχτώ δέκατα πίσω από τον Raikkonen. Αμέσως μετά, ο Γερμανός σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο, με 1:23.3, τη στιγμή που ο Alonso ανέβαινε στην έβδομη θέση. Ο Hamilton προσπαθούσε και πάλι να περάσει στην πρώτη θέση, και τώρα το κατάφερε, αφού κατέβηκε το 1:23, για το 1:22.8.
Ένας πολύ καλός γύρος από τον Ericsson τον μετακίνησε στην 12η θέση, τη στιγμή που ο Leclerc ήταν 19ος και βρισκόταν εκτός μαζί με τις δύο Williams και τις δύο Toro Rosso, με τέσσερα λεπτά να απομένουν για ο τέλος του 18λεπτου. Ο Grosjean επιβεβαίωνε την ανταγωνιστικότητα της Haas με την έκτη θέση, ενώ δευτερόλεπτα αργότερα ο Magnussen ανέβηκε 8ος.
Στα τελευταία δύο λεπτά, όλοι οι οδηγοί εκτός από τους οχτώ πρώτους στην πίστα. Ο Hulkenberg είχε πέσει 14ος, αλλά βελτίωσε για την 8η θέση. Ο Vandoorne ήθελε να κάνει το ίδιο, μιας κι έπεσε 15ος, έτσι κέρδισε τρεις θέσεις. Ο Alonso ήταν πέντε θέσεις μπροστά και ο Sainz στην έκτη θέση.
Πιο πίσω, οι Toro Rosso δεν κατάφεραν να βελτιώσουν αρκετά, όπως και οι δύο Sauber. Ο Stroll ολοκλήρωσε στην 14η θέση και προκρίθηκε, εν αντιθέσει με τον Sirotkin, ο οποίος αποκλείστηκε μαζί με τους Hartley, Ericsson, Leclerc και Gasly.
Q2
Αυτός που άφησε πρώτος τα pits ήταν ο Verstappen, στα δύο λεπτά από το ξεκίνημα του 15λεπτου. Οι Raikkonen και Vettel τον ακολούθησαν άμεσα, όπως και άλλοι οδηγοί. Μάλιστα, ο Ολλανδός φορούσε την πολύ μαλακή και όχι την ultrasoft γόμα, την οποία ίσως έβαζε στη συνέχεια, εκτός κι αν η Red Bull σκεφτόταν κάποια διαφορετική στρατηγική για αύριο.
Ο Raikkonen ήταν για μία ακόμα φορά ο ταχύτερος, γράφοντας 1:22.5, επίδοση κατά τρία δέκατα καλύτερη από αυτή του Verstappen. 1:22.6 από τον Vettel, όμως ο Hamilton διέλυσε τον χρόνο και των δύο με το 1:22.0, σπάζοντας το περσινό δικό του 1:22.1 για την pole position. Μισό δευτερόλεπτο πιο αργός ο Bottas, στην τέταρτη θέση, πίσω από τις δύο Ferrari και μπροστά από τις Red Bull.
Ο Alonso στην 7η θέση, 8 δέκατα πίσω από τον Ricciardo, με τον Sainz να ακολουθεί στην 8η θέση, μπροστά από τους Magnussen και Vandoorne. Ο Stroll ήταν οριακά εκτός 10άδας, όσο η δράση είχε μειωθεί κατά πολύ, μιας και ήταν το μοναδικό μονοθέσιο στην πίστα. Ο Καναδός γύρισε στα pits, προκειμένου να προετοιμαστεί για νέα έξοδο στη συνέχεια, όπως και όλοι όσοι ήταν μέσα.
Στα τέσσερα λεπτά για τη λήξη, ο ουρανός είχε «βαρύνει» αρκετά, όπως ανέφερε και ο Alonso, και οι οδηγοί ξεκίνησαν να βγαίνουν για τους τελευταίους τους γύρους. Και οι 15 οδηγοί βγήκαν για τουλάχιστον έναν γρήγορο γύρο, παρόλο που οι πρώτοι είχαν εξασφαλίσει την είσοδό τους στο Q3. Ο Hulkenberg δεν είχε σημειώσει χρόνο, όπως και ο Ocon, ωστόσο ο Γερμανός είχε περισσότερες πιθανότητες για από τον Γάλλο για την τελική 10άδα.
Η Red Bull έμεινε στα πολύ μαλακά, με τα οποία θα ξεκινήσει αύριο τον αγώνα, σε μια διαφορετική στρατηγική. Ο Bottas ανέβηκε στη δεύτερη θέση, με 1:22.0 και πιο πίσω ο Hulkenberg βρέθηκε οριακά εντός, όπως και ο Magnussen, που πέταξε εκτός τον Alonso, όμως οι δύο McLaren δεν είχαν άλλον γύρο, την ώρα που ο Vettel περνούσε πρώτος με 1:21.9, χωρίς ο Hamilton να είναι παρών.
Έτσι, εκτός έμειναν οι Alonso, Vandoorne, Perez, Stroll και Ocon.
Q3
Χωρίς να χάνει καθόλου χρόνο, ο Hamilton εγκατέλειψε πρώτος τα pits, όμως οι υπόλοιποι κορυφαίοι συνδυασμοί δεν άργησαν να κάνουν το ίδιο. Κόκκινη σημαία στα 9 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα για το τέλος! Υπεύθυνος ο Valtteri Bottas που έχασε τον έλεγχο στην έξοδο της δεύτερης στροφής, αφού προηγουμένως είχε πατήσει λίγο στο γρασίδι, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στον τοίχο και να διαλύσει την W09. Η αντίστροφη μέτρηση φυσικά σταμάτησε και όλοι γύρισαν στα pits.
Είχαμε ξανά πράσινη σημαία σχετικά γρήγορα και τα μονοθέσια βγήκαν άμεσα έξω. Ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος δια χειρός Hamilton, που σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:22.0. Ο Verstappen ακολούθησε στη δεύτερη θέση, με τον Ricciardo τρίτο, όμως ο Vettel ερχόταν πολύ γρήγορα, γράφοντας μοβ στα δύο πρώτα κομμάτια. Ωστόσο, έχασε λίγο χρόνο στο τρίτο κομμάτι, έτσι πήρε τη δεύτερη θέση, μόλις 34 χιλιοστά πίσω από τον Hamilton.
Ο Raikkonen μπήκε ανάμεσα στις δύο Red Bull, για την τέταρτη θέση, την ώρα που οι υπόλοιποι τέσσερις οδηγοί δεν είχαν βγει ακόμα. Η πίστα άδειασε στα τέσσερα λεπτά για το τέλος, αφού οι πρώτοι μπήκαν για να βάλουν νέα φρέσκια γόμα και να κάνουν ακόμα έναν γρήγορο γύρο στο τέλος.
Η σιωπή έσπασε με τρία λεπτά για το τέλος, όταν οι Grosjean, Hulkenberg και Sainz βγήκαν για τη δική τους προσπάθεια. Ο Hamilton ακολούθησε, όπως και ο Vettel, με πάνω από δύο λεπτά να απομένουν. Και οι εννιά οδηγοί στην πίστα, προσπαθώντας να βρουν το ιδανικό κενό, ώστε να κάνουν ανενόχλητοι την προσπάθειά τους.
Μοβ από τον Hamilton στο πρώτο και το δεύτερο κομμάτι, στη στιγμή που οι αντίπαλοί του βελτίωναν τα δικά τους sectors. 1:21.1 από τον Βρετανό, με τον απόλυτο γύρο. Ο Raikkonen πέρασε στη δεύτερη θέση, μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Verstappen περιορίστηκε στην τέταρτη θέση, με τον Ricciardo να είναι πέμπτος, μπροστά από τις δύο Haas και τις δύο Renault.
Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 08:10 ώρα Ελλάδας.
Τα highlights
Ο γύρος που έδωσε την pole στον Hamilton
Το ατύχημα του Bottas στην αρχή του Q3
Δηλώσεις των οδηγών
Αποτελέσματα
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1:22.824 | 1:22.051 | 1:21.164 | ||||
2 | 1:23.096 | 1:22.507 | 1:21.828 | ||||
3 | 1:23.348 | 1:21.944 | 1:21.838 | ||||
4 | 1:23.483 | 1:22.416 | 1:21.879 | ||||
5 | 1:23.494 | 1:22.897 | 1:22.152 | ||||
6 | 1:23.909 | 1:23.300 | 1:23.187 | ||||
7 | 1:23.671 | 1:23.468 | 1:23.339 | ||||
8 | 1:23.782 | 1:23.544 | 1:23.532 | ||||
9 | 1:23.529 | 1:23.061 | 1:23.577 | ||||
10 | 1:23.686 | 1:22.089 | – | ||||
11 | 1:23.597 | 1:23.692 | |||||
12 | 1:24.073 | 1:23.853 | |||||
13 | 1:24.344 | 1:24.005 | |||||
14 | 1:24.464 | 1:24.230 | |||||
15 | 1:24.503 | 1:24.786 | |||||
16 | 1:24.532 | ||||||
17 | 1:24.556 | ||||||
18 | 1:24.636 | ||||||
19 | 1:24.922 | ||||||
20 | 1:25.295 |
Το grid της εκκίνησης
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
---|---|---|---|---|
1 | 44 | 1:21.164 | ||
2 | 7 | 1:21.828 | ||
3 | 5 | 1:21.838 | ||
4 | 33 | 1:21.879 | ||
5 | 20 | 1:23.187 | ||
6 | 8 | 1:23.339 | ||
7 | 27 | 1:23.532 | ||
8 | 3 | 1:22.152 | ||
9 | 55 | 1:23.577 | ||
10 | 14 | 1:23.692 | ||
11 | 2 | 1:23.853 | ||
12 | 11 | 1:24.005 | ||
13 | 18 | 1:24.230 | ||
14 | 31 | 1:24.786 | ||
15 | 77 | |||
16 | 28 | 1:24.532 | ||
17 | 9 | 1:24.556 | ||
18 | 16 | 1:24.636 | ||
19 | 35 | 1:24.922 | ||
20 | 10 | 1:25.295 |