Πλανάται μια αίσθηση στον αέρα πως τα αυτοκίνητα δεν είναι όπως παλιά. Ανακαλύψαμε την Αμερική, θα μου πεις. Χρόνια τεχνολογικής εξέλιξης και διαφοροποίησης των ανθρώπινων αναγκών, αυτό έλειπε να μην ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ εντοπίζεται και το κλου της υπόθεσης.
Τα σημερινά αυτοκίνητα επ’ ουδενί δεν είναι κακά. Για την ακρίβεια είναι καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα από ποτέ. Tόσο ολοκληρωμένα, που τα περισσότερα καταντάνε άψυχα.
Αυτή η έλλειψη χαρακτήρα προς όφελος της μαζικοποίησης έχει στιγματίσει την πλειονότητα της μοντέρνας αυτοκίνησης, με αποτέλεσμα να κάνει “χρυσές δουλειές” ο κλάδος του restomodding. Όπως συνέβη παλαιότερα με το tuning, το restomodding είναι η νέα τάση στα “παρα-αυτοκινητικά”. Όσοι λατρεύουν παλιά μοντέλα, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να συμβιβαστούν με τους περιορισμούς που αυτά θέτουν, απευθύνονται στους μάστορες και τα αποτελέσματα τα βλέπεις παρακάτω.
Σύγχρονες επανεκτελέσεις ιστορικών επιτυχιών, με την ακριβή δοσολογία προηγμένης τεχνολογίας.
Ares Design Ferrari 400
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που “στράβωσαν” με την παρουσίαση της Ferrari FF το 2011. Ήταν σαφώς λιγότεροι πάντως, από όσους έκανε “κλικ” η shooting brake Ferrari, ανάγοντάς την σε best seller για το Μαρανέλο.
Σε περίπτωση που σου αρέσουν τα προσόντα της διαδόχου, GTC4Lusso, αλλά δεν σε πολυτραβάει το σχήμα της, μια μικρή ιταλική καροτσερία δίνει την λύση. Η Ares Design παίρνει την υπερταχεία της Ferrari, κρατάει το πάτωμα και την μετάδοση άθικτη αλλάζοντας όλα τα υπόλοιπα: το ανθρακονημάτινο αμάξωμα αποτελεί ωδή στην Ferrari 400 GT του 1979, όπως και το εσωτερικό.
Μοναδικό προβληματάκι είναι ότι εκτός από το κόστος της μετατροπής (κοντά στα 100 χιλιάρικα) επωμίζεσαι και το κόστος αγοράς της GTC4Lusso (άλλες 300 χιλιάδες).
Alfaholics GTA-R 290
Μπορεί να είναι πιο ιταλικό κι από πάρτι του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με καλεσμένο τον Φραντσέσκο Τότι, όμως το συγκεκριμένο project ολοκληρώθηκε από αγγλικά χέρια.
Μια ομάδα alfisti μηχανικών από το Bristol αποφάσισαν να αναβιώσουν μόνοι τους την επική GTA. Επιστράτευσαν ατσάλινο monocoque πλαίσιο, ανθρακόνημα σε πόρτες-οροφή-καπό-πορτμπαγκάζ, αλουμίνιο για τους συνδέσμους της ανάρτησης και τιτάνιο για τα διπλά ψαλίδια γύρω-γύρω, μαζί με έναν ατμοσφαιρικό τετραπετάλουδο Twin Spark 2,3 λίτρων. Το αποτέλεσμα είναι 830 κιλά απόβαρο και 240 ίπποι για να το πετάνε από στροφή σε στροφή. Ήτοι 290 ίπποι ανά τόνο.
Σύμφωνα με τους Άγγλους η GTA-R 290 μπορεί να γυρίσει το Nurburgring σε λιγότερο από 8 λεπτά, να κάνει το 0-100 σε 5,1 δευτερόλεπτα και να “χτυπήσει” κόφτες στα 220 χλμ/ώρα (ας όψεται το κοντό 5αρι). Ποιος νοιάζεται για ψυχρούς αριθμούς όταν ξεχειλίζει το συναίσθημα, όμως;
Eagle Spyder GT
Αναβίωση της Jaguar E-Type, δεν μπορεί να είναι κάτι λιγότερο από συγκλονιστική.
Κοστίζει όσο μια Porsche 918 Spyder, όμως η λεπτομέρεια που μπαίνει σε κάθε σπιθαμή της κατασκευής τα αξίζει και με το παραπάνω. Όλο το αυτοκίνητο “χτίζεται” από το μηδέν, με τις προδιαγραφές της αυθεντικής E-Type του 1961. Για να ολοκληρωθεί απαιτούνται 6.000 εργατοώρες, ενώ μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε 3 κινητήρες: τους εξακύλινδρους εν σειρά των 3,8 και 4,2 λίτρων της E-Type, ή έναν 4,7 λίτρων της Eagle και απόδοσης 345 ίππων. Όλοι τους, φυσικά, είναι χειροποίητοι και τόσο “ψειρισμένοι” που θα έκαναν το Ντετέκτιβ Μονκ να φαντάζει Big Lebowski.
Icon Bronco
Η Ford έχει βγάλει την ψυχή στο αμερικανικό κοινό με την αναγέννηση του Bronco. Πρωτότυπα, υποσχέσεις, προγραμματισμοί και στο τέλος μένουν με τα Explorer και Expedition. Ένας άνθρωπος, ο ιδιοκτήτης της Icon, αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
Τοποθέτησε τον 5,0-λιτρο V8 της Mustang και τα 420 άλογά του κάτω από το καπό, αντικατέστησε την ανάρτηση με coilover σύνολο της Eibach, ξήλωσε το εσωτερικό κι έβαλε στη θέση του μια λιτή πολυεστερική κατασκευή (χωρίς να λείπει η high tech πινελιά με την οθόνη LCD) και δημιούργησε το απόλυτο φετίχ για τον pure American πολίτη.
Land Rover Defender Works V8
Ποιος είπε ότι τα εργοστάσια δεν είναι ρομαντικά; Μέσα στον συρφετό των Discovery, Evoque και Velar ξεπροβάλλει ένα Defender με έναν V8 της Jaguar κάτω από το καπό.
Εκτός από 405 ίππους, το βρετανικό άρμα διαθέτει αυτόματο 8αρι κιβώτιο (με sport επιλογή κιόλας) της ZF για να τα χαλιναγωγεί, φρένα από Jaguar XKR, ενισχυμένες αντιστρεπτικές και μεικτά ελαστικά. Παρόλα τα 1.700 κιλά και την αεροδυναμική μαντρότοιχου, το Defender Works ζητάει κάτι λιγότερο από 6 δεύτερα (5.6 για την ακρίβεια) για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα και δεν σταματάει να παλεύει με τον αέρα μέχρι τα (ηλεκτρονικά περιορισμένα) 171 χλμ/ωρα.
Από τα πιο φθηνά του άρθρου, με κόστος γύρω στις 180.000 ευρώ.
Jaguar XJ6 Series III Nicko McBrain Edition
“Can i play with madness” προφανώς αναρωτήθηκαν στην Jaguar, δίνοντας οι ίδιοι την καταφατική απάντηση στους εαυτούς τους.
Ο ντράμερ των Iron Maiden -και εκ των καλύτερων όλων των εποχών- Nicko McBrain ήθελε κάτι ξεχωριστό, αλλά συνάμα κλασικό για το γκαράζ του. Το τμήμα Jaguar Classic Works πήρε μια XJ6 Series III και την έφερε στα μέτρα του φημισμένου μουσικού. Ο κινητήρας απέκτησε μεγαλύτερα καρμπιρατέρ, το εσωτερικό σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας ισχύος 1.100 Watts, ενώ δεν λείπουν και τα LED φώτα ημέρας.
Για την ολοκλήρωση της μηχανικής συγχορδίας χρειάστηκαν 3.500 ώρες και 4.000 ανταλλακτικά.
MAT New Stratos
Έχοντας απολύτως καμία σχέση με τα δικά μας ΜΑΤ, η Manifaturra Automobili Torino αναλαμβάνει να υλοποιήσει την ονείρωξη που προκάλεσε o Michael Stroschek πίσω στο 2010.
Η Ferrari 430 Scuderia συνεχίζει να αποτελεί την βάση και η Lancia Stratos την έμπνευση, ώστε να λάβει πάνελ και γρανάζια ο σύγχρονος διάδοχος των 550 ίππων. Το αμάξωμα είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και το συνολικό κόστος ξεπερνά τα 500.000 ευρώ -χωρίς το κόστος της 430 Scuderia που θα χρησιμοποιηθεί. Συνολικά 25 νέες Stratos κατασκευαστούν (και αγωνιστική έκδοση παρακαλώ).
Ring Brothers Defiant
To AMC AMX Javelin του 1971 ήταν κάτι σαν υποκατάστατο του Plymouth Barracuda. Παρόμοιο -αλλά με λιγότερο μυώδη- σε εμφάνιση, με αρκετά κοινά μέρη -αλλά αρκετά πιο αδύναμο- το Javelin δεν έφτασε ούτε στις παρυφές των επιπέδων του Dodge Charger/Challenger, της Ford Mustang και του “πατέρα” του. Μια αδικία που ήρθαν να διορθώσουν οι Αφοί Ring.
Οι Jim και Mike Ring από το Winsconsin (σαν επεισόδιο από το Supernatural) έφτιαξαν ένα ανθρακονημάτινο αμάξωμα σε εκτυπωτή 3D, αύξησαν το μεταξόνιο κατά 16 εκατοστά, κατασκεύασαν custom ανάρτηση και όλα αυτά, προκειμένου να υποδεχτούν τον κινητήρα. Και τι κινητήρα…
Κάτω από το carbon καπό φωλιάζει ο 6.2 Hemi του Challenger Hellcat. Φυσικά και 707 ίπποι δεν λένε τίποτα, οπότε ο εργοστασιακός κομπρέσορας πήγε στην ανακύκλωση και στη θέση του κούμπωσε ένας 4.5 λίτρων της Whipple. Το τελικό αποτέλεσμα ανέρχεται στα 1.036 άλογα, ικανά να αποβάλλουν οποιοδήποτε αίσθημα κατωτερότητας απέναντι στα έτερα muscle cars.
RUF SCR
Πριν η Singer (ουδένα λινκ με τις ραπτομηχανές) κάνει το restomodding μόδα, η RUFhttps://www.autoblog.gr/tag/RUF εφηύρε τον όρο κοντά στα 30 χρόνια νωρίτερα.
Στην Έκθεση της Γενεύης αναβίωσε το μυθικό Yellowbird σε όλο του το μεγαλείο, με full ανθρακόνημα και 710 ίππους. Ωστόσο, αυτό που ξεχωρίζουμε είναι η οπτική στην 964 του σήμερα. Σασί και αμάξωμα είναι επίσης από carbon, ο κινητήρας είναι ένας boxer 4,2 λίτρων και αποδίδει 510 ίππους στις 8.250 στροφές, ενώ η ανάρτηση είναι αγωνιστικών προδιαγραφών push-rod. Με λίγα λόγια, ταξίδι στο μέλλον για την Porsche 964 RS.
Singer-Williams Carrera RS
Δεν λέγεται έτσι το αυτοκίνητο (βασικά αβάπτιστο είναι το project, προς το παρόν), όμως θα μπορούσε να ταιριάξει “γάντι”. Η Singer μας έχει προσφέρει μερικές από τις πιο συγκλονιστικές 911 των τελευταίων ετών, όμως τούτη εδώ δύσκολα βρίσκει προηγούμενο.
Η χρήση του ονόματος “Williams” στον τίτλο δεν πρόκειται για μαρκίζα. Η Williams Advanced Engineering εξέλιξε το θεσπέσιο αμάξωμα που χαζεύεις και την ανάρτηση, ο Marino Franchitti με τον Chris Harris (μέχρι εκεί έφτασε η χάρη του) βοήθησαν στο σετάρισμά της, ενώ κάποιος Hanz Mezger -“πατήρ” του κινητήρα της Porsche 956, μεταξύ πάρα πολλών άλλων- ανέλαβε την εξέλιξη του μοτέρ. Αυτό είναι ένα αερόψυκτο boxer εξακύλινδρο 500 ίππων στις 9.000 στροφές και κινεί παραπάνω από πρόθυμα τα 990 κιλά του ανθρακονημάτινου αμαξώματος.
Προκειμένου να γίνει δική σου η μετενσάρκωση της Carrera 2.7 RS απαιτείται μια 964 και κάτι ψιλά (κοντά στο μισό εκατομμύριο ευρώ) για την πραγματοποίηση του ονείρου.