Καταρχήν το ήξερες ότι Alcantara ονομάζεται η ιταλική εταιρία που φτιάχνει αυτό το “τύπου σουέτ” υλικό, που λατρεύουμε στα εσωτερικά των αυτοκινήτων; To μοναδικό αυτό συνθετικό υλικό από πολυουρεθάνη, πολυεστέρα και μικροϊνες έχει καταγωγή από την Ιαπωνία, αλλά πωλείται μέσω μιας joint venture από την ιταλική Alcantara SpA, που ιδρύθηκε το 1974. H εταιρία κατέχει την πατέντα του υλικού, κάτι που απαγορεύει οποιαδήποτε άλλη εταιρία να το παράξει.

Σε αυτοκίνητο τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε ένα Lexus πριν περίπου 12 χρόνια, και σήμερα το συναντάς παντού, σε τιμόνια, καθίσματα, ταμπλό και εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας. Ως αποτέλεσμα η ζήτηση είναι μεγαλύτερη της προσφοράς, και η εταιρία να αναφέρει ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα, αδυνατώντας να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς και να απορρίπτει προτάσεις συνεργασίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alcantara, Andrea Boragno, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του ότι η εταιρεία του μπορεί να παράγει μόνο 8 εκατομμύρια μέτρα ετησίως, και αναγκάζεται να απορρίψει περίπου το 20% των νέων επιχειρήσεων που την προσεγγίζουν, δεδομένου ότι το εργοστάσιο στο Μιλάνο λειτουργεί αυτή τη στιγμή σε πλήρη παραγωγική δυνατότητα.

Οι Η.Π.Α. απορροφούν το 10% της παραγωγής, οι Ασιατικές χώρες το 30%, με το μεγαλύτερο ποσοστό να απορροφάτε από την Ευρώπη. Το 2017 ο τζίρος της Alcantara SpA άγγιζε τα €187,2 εκατομμύρια, κάτι που οφείλεται, εν μέρει, στην αυξανόμενη ζήτηση από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία αυξάνεται κατά περίπου 15% ετησίως τα τελευταία επτά χρόνια, για να φτάσει να αντιπροσωπεύει περίπου το 80% της συνολικής παραγωγής της.

Η εταιρεία προσπαθεί να καλύψει τη ζήτηση, καθώς σκοπεύει να διπλασιάσει την παραγωγή μέσω επένδυσης ύψους € 300 εκατομμυρίων. Αυτό, όμως, δεν θα συμβεί εν μία νυκτί, καθώς μέχρι το 2023 σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή στα 16 εκατομμύρια μέτρα ετησίως.

Τέλος, ο Boragno ανέφερε ότι η alcantara είναι κατά 50% ελαφρύτερη από το δέρμα, και δίνοντας ένα παράδειγμα είπε ότι μια Lamborghini είναι κατά σχεδόν 5 κιλά ελαφρύτερη χάρη στην χρήση αυτού του υλικού αντί για δέρμα.

  • Yiannis Rossolatos

    Δε θέλω ούτε να τη βλέπω σε εσωτερικά. Σταυρώστε με χαχαχα

  • Anestis Genk

    Παρά το γεγονός πως είναι πλαστικό νομίζω δεν καίγεται και εύκολα.

  • επισης ειναι και οικολογικο! (vegan)

    • enigma

      To μοναδικό αυτό συνθετικό υλικό από πολυουρεθάνη, πολυεστέρα και μικροϊνες……

    • Στέλιος Ναούμ

      Jajajajajajaja…vegan kai.stin autokinisi..8a to akousoume kai auto kapote min to gelate..

    • ναι το αλκανταρα ειναι η οικολογικη απαντηση απεναντι στην τεραστια βιομηχανια δερματος! ειναι ποιο οικολογικο να χρησιμοποιεις ποσοτητα πετρελαιου για δημιουργια αλκανταρα παρα να εκτρεφεις αγελαδες κ να τις σκοτωνεις για το δερμα τους!! ξερετε ποσα ζωα χρειαζονται για το εσωτερικο ενος αυτοκινητου;!!

    • ναι το αλκανταρα ειναι η οικολογικη απαντηση απεναντι στην τεραστια βιομηχανια δερματος! ειναι ποιο οικολογικο να χρησιμοποιεις ποσοτητα πετρελαιου για δημιουργια αλκανταρα παρα να εκτρεφεις αγελαδες κ να τις σκοτωνεις για το δερμα τους!! ξερετε ποσα ζωα χρειαζονται για το εσωτερικο ενος αυτοκινητου;!!

    • enigma

      Έχεις δίκιο. Είναι μεγάλη η επιβάρυνση των αερίων των αγελάδων, συν τα παραπροϊόντα της βυρσοδεψίας…

      Με αυτό το σκεπτικό, οικολογική είναι όλη η κατασκευή ενός αμαξιού εφόσον δεν έχει ξύλο ή δέρμα…..

      Επειδή μας διαβάζει και κόσμος πέραν του πόσα ζώα χρειάζονται (όπου δεν παίρνεις μόνο το δέρμα τους), σε πόσα χρόνια αποσυντίθεται το συνθετικό δέρμα;;;;

      Ο βεγκανισμός δεν έχει να κάνει με την οικολογία ή για να είμαι πιο σωστός δεν σημαίνει ότι όποιος δεν είναι vegan δεν είναι οικολόγος.

    • όποιος σκοτώνει/θανατώνει ζώα για οποιονδήποτε λόγο εξ’ορισμού δεν είναι οικολόγος!!!

    • anagnwsths

      Να υποθέσω ότι εσύ τα σουβλάκια τα φυτευεις και τον γύρο τον τριγιζεις?

    • προσπαθώ να μην τρώω κρέας… (ακρεοφαγία)

    • enigma

      Άσχετο με την οικολογία.

      Τώρα το για οποιοδήποτε λόγο πάλι δεν το σχολιάζω….

    • nikolas tsakonas

      τα ζώα είναι άσχετα με την οικολογία? …για οποιονδήποτε λόγο εννοώ για κατανάλωση κρέατος/ προσωπική ευχαρίστηση (το λεγόμενο κυνήγι)/ χρήση δέρματος / χρήση άλλων παραγώγων του σώματός τους….

    • enigma

      Έτσι όπως το εννοείς ναι είναι άσχετο. Και αν θεωρείς πιο οικολογικο το να επιλεγεις προϊόντα διυλησης από φυσικά προιοντα τότε απλά σφάλεις.

      Το αν είσαι αντίθετος με την χρηση των ζωων ως τροφή και πρώτη ύλη είναι άλλο θέμα.

      Τώρα κάθε φορά που βρισκετε θέματα άσχετα να μιλάτε για τον βεγκανισμο μου έρχεται στο μυαλό αυτο:

      http://www.thedailylimit.net/wp-content/uploads/2016/06/201512_1435_cieae_sm.jpg

    • nikolas tsakonas

      …αυτό που εννοούσα από την αρχή είναι ότι για να παραχθεί ένα m^2 alcantara, χρειάζεται πολύ λιγότερο ορυκτό καύσιμο (προιόν διύλησης), από το αντίστοιχο ορυκτό καύσιμο που χρειάζεται για να παραχθεί ένα m^2 δέρματος ζώου…!!!!!!!!!

      Δηλαδή αναλογιζόμενος το συνολικό κύκλο ενέργειας για την δημιουργία ενός προιόντος (είτε φυσικού όπως είπες, είτε οποιαδήποτε άλλου)… !!!!!!!!!

      (αυτή η σκέψη και ο υπολογισμός δεν είναι δικός μου…δεν λέω κάτι καινούργιο… και ο μόνος λόγος που δεν το καταλαβαίνεις είναι ότι προφανώς δεν το γνωρίζεις…)

    • enigma

      Μόνο που από το ζωντανό παίρνεις και άλλα πράγματα. Επίσης η αλκαντάρα πότε θα αποσυντεθει δεν απάντησες αλλά ok.

      Επιβάρυνση περιβαλλοντική έχεις σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος.

    • Bad Belmondo

      Όση ώρα το γράφεις αυτό, εγώ τρώω σουβλάκια! :-P
      Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτό που συμβαίνει στα ζώα στη βυρσοδεψία είναι απάνθρωπο. Εξίσου απάνθρωπο είναι και όταν τα σφάζουμε για να τα φάμε, αλλά τουλάχιστον εκεί υπάρχει σωστό επιχείρημα: το ένστικτο της επιβίωσης. Επίσης, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ανάγκη το κρέας, ας πούμε όσοι έχουν ομάδα αίματος 0, καλή ώρα!
      Δεν έχω δει ανάλογο κίνημα για τα ψάρια όμως!

  • Alexandros

    Τόσο δύσκολο είναι να βγάλουν παρόμοιο υλικό άλλες εταιρείες;

  • Alexandros

    Τόσο δύσκολο είναι να βγάλουν παρόμοιο υλικό άλλες εταιρείες;

    • aαφου εχουν αποκλειστικοτητα την πατεντα….

    • Alexandros

      Γι’αυτό είπα “παρόμοιο” :)

    • το σκεφτονται κινεζικες εταιριες αλλα κολλανε στο ονομα … μερικες σκεφτονται το αλνταλαρα αλλα φοβονται μην τους κανει μυνηση ο νταλαρας …

    • το σκεφτονται κινεζικες εταιριες αλλα κολλανε στο ονομα … μερικες σκεφτονται το αλνταλαρα αλλα φοβονται μην τους κανει μυνηση ο νταλαρας …

    • Bad Belmondo

      Ή η Dallara, η εταιρεία που φτιάχνει σασί! :-P

    • Alexandros

      Γι’αυτό είπα “παρόμοιο” :)

    • LJ

      Οι πατέντες δεν κρατάνε για πάντα. Έχουν ισχύ για 20-25 χρόνια.

    • ”H εταιρία κατέχει την πατέντα του υλικού, κάτι που απαγορεύει οποιαδήποτε άλλη εταιρία να το παράξει.”

      τωρα ή η πατεντα δεν εχει κλεισει αυτο το χρονικο διαστημα…η παιζει κατι αλλο !!

    • LJ

      Κατι αλλο παίζει. Γτ η πατέντα εχει λήξει. Τουλάχιστον αυτο πιστεύω εγω.

    • aαφου εχουν αποκλειστικοτητα την πατεντα….

    • Henry Gloval

      Όπως είπα βλέπε “Microfaser Dynamica” στην Mercedes. Έχει σχεδόν ίδια υφή.

  • lexus ρε γιδάδες. στην αιχμή.

  • lexus ρε γιδάδες. στην αιχμή.

  • DJ_D

    Βέβαια οι πατέντες έχουν διάρκεια 20 χρόνια, και από το 1974 ως τώρα νομίζω έχουν περάσει 44 χρόνια.

    «Article 33
    Term of Protection
    The term of protection available shall not end before the expiration of a period of twenty years counted from the filing date.»

    https://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/27-trips_04c_e.htm

  • DJ_D

    Βέβαια οι πατέντες έχουν διάρκεια 20 χρόνια, και από το 1974 ως τώρα νομίζω έχουν περάσει 44 χρόνια.

    «Article 33
    Term of Protection
    The term of protection available shall not end before the expiration of a period of twenty years counted from the filing date.»

    https://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/27-trips_04c_e.htm

  • John

    Δεν ξέρω αν η Lexus φόρεσε πρώτη alcantara πριν δώδεκα χρόνια. Ξέρω ότι η Lancia Dedra φορούσε από τη δεκαετία του ’90 και μετά η Kappa.

  • John

    Δεν ξέρω αν η Lexus φόρεσε πρώτη alcantara πριν δώδεκα χρόνια. Ξέρω ότι η Lancia Dedra φορούσε από τη δεκαετία του ’90 και μετά η Kappa.

  • Henry Gloval

    Συμφορά! Τί θα κάνουμε τώρα; :-D
    Στην Mercedes πάντως το ονομάζουν “Microfaser Dynamica” οπότε μάλλον δεν θα έχουν πρόβλημα.

  • spiros

    Εχει ενα λαθος το αρθρο. Το αλκανταρα σιγουρα δεν τοποθετηθηκε για πρωτη φορα πριν απο 12 χρονια.
    Το ειχε η lancia που ειχα πριν απο 23 χρονια και πριν απο αυτη και πολλα αλλα supercars lampo ferrari κλπ

    • John

      Σωστός.

  • Bad Belmondo

    Εμένα μου φαίνεται σαν ένα πανάκριβο Wettex… Σε καθίσματα, εντάξει, είναι χρήσιμη αλλά τελευταία είδα ένα βίντεο με την καινούρια Aston Martin Vantage και το ταμπλό της ήταν καλυμμένο με Alcantara. Φαινόταν πολύ φτηνό. Το δέρμα είναι ασύγκριτα καλύτερο σαν επένδυση.
    https://www.youtube.com/watch?v=iv_fSaRl5qs