Οι “καθαρότερες” και λιγότερο “καθαρές” μάρκες στην Ευρώπη

Σχετικά άρθρα

H Jato Dynamics δημοσίευσε τη λίστα με τις “καθαρότερες” και λιγότερο “καθαρές” μάρκες, σύμφωνα με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων του 2017, στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την βρετανική εταιρία ερευνών και αναλύσεων, τα νούμερα που βλέπεις παρακάτω είναι ο μέσος όρος εκπομπών CO2, ο οποίος υπολογίζεται από τον πολλαπλασιασμό των εκπομπών CO2 κάθε έκδοσης αυτοκινήτου με τον όγκο των πωλήσεων αυτής της έκδοση σε ένα δεδομένο χρονοδιάγραμμα, με το αποτέλεσμα να αντιστοιχεί σε αυτό το μοντέλο για όλες τις εκδόσεις, και στη συνέχεια διαιρείται με τον συνολικό όγκο όλων των εκδόσεων.

Οι 50 εταιρίες της λίστας, που δραστηριοποιούνται στην ήπειρο μας, χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων, ενώ το ποσοστό που βλέπεις αντιστοιχεί στον όγκο των συνολικών πωλήσεων της κάθε κατηγορίας.

Οι Top 50 μάρκες

Στην πρώτη θέση δεν θα μπορούσε να είναι άλλη εταιρία εκτός από την Tesla, όντας η μοναδική εταιρία που όλη η γκάμα της αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Από την πρώτη 7άδα, η Toyota και η Smart δεν αποτελούν έκπληξη, με τις υπόλοιπες τέσσερις εταιρίες να είναι από την Γαλλία (Peugeot, DS, Citroën και Renault).

Η δεύτερη κατηγορία (110-130 γρ/χλμ) μετράει τους περισσότερους κατασκευαστές, και αντιστοιχούν το 73% των συνολικών πωλήσεων. Είναι εντυπωσιακό ότι κάποιες εταιρίες που δεν έχουν υβριδικές προτάσεις είναι ψηλότερα στη λίστα από ό,τι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με υβριδικά, με το καλύτερο παράδειγμα να είναι η Lexus. Η BMW, η Mercedes και η Volvo έχουν υψηλές μέσες εκπομπές CO2, παρά την ύπαρξη plug-in υβριδικών και τα ηλεκτρικών μοντέλων στις γκάμες τους. Αυτό συμβαίνει λόγω των M και AMG μοντέλων.

Οι πιο βελτιωμένες και οι χειρότερες

Η Jato συνέκρινε, επίσης, το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων των εταιριών για το 2016 με το αντίστοιχο νούμερο για το 2017, και βρήκε ότι 21 από τα 50 εταιρίες της Ευρώπης παρουσίασαν βελτίωση του μέσου όρου τους. Οι περισσότερες από τις 10 καλύτερες επιδόσεις ήταν μάρκες πολυτελείας, με μόνο 3 mainstream εταιρίες (Kia, Suzuki και Jeep). Ωστόσο, υπήρχαν περισσότερες μάρκες που σημείωσαν αυξήσεις των μέσων όρων τους, με την Alfa Romeo να είναι η πρώτη λόγω της άφιξης των Giulia και Stelvio. Άλλες μάρκες όπως η Skoda, η Jaguar, η Peugeot, η Maserati και η Seat σημείωσαν επίσης αυξήσεις κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων των SUV τους, καθώς και την ολοένα μείωση των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Τι έκαναν οι maistream εταιρίες

Η Toyota ήταν ο ηγέτης ανάμεσα στις συμβατικές εταιρίες, καθώς εκτός από την πρώτη θέση, σημείωσε επίσης σημαντική βελτίωση στο μέσο όρο της, χάρη στα δημοφιλή υβριδικά της. Ακολούθησαν οι γαλλικές μάρκες, οι οποίες επηρεάστηκαν αρνητικά από τις αυξανόμενες πωλήσεις των SUV τους.

Η Suzuki και η Kia είχαν μια καλή χρονιά μετά την επιτυχία των υβριδικών μοντέλων τους, ενώ το Tipo diesel βοήθησε τη Fiat να μειώσει τον μέσο όρο της.

Τι έκαναν οι premium εταιρίες

Περνώντας στις premium, πίσω από την Tesla, ακολούθησαν οι 3 μάρκες με σχετικά μικρά μοντέλα, η Smart, η DS και η Mini. Η Lexus ήταν μπροστά από τους Γερμανούς αντιπάλους της, λόγω των υβριδικών της αυτοκινήτων, τα οποία αντιπροσώπευαν το 94% των πωλήσεων της στην Ευρώπη.

Η νέα Σειρά 5 της BMW βοήθησε τη μάρκα να ξεπεράσει τα Audi και Mercedes, με τη Jaguar και Land Rover να εξακολουθούν να περιμένουν το θετικό αντίκτυπο των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων τους.

Τι έκαναν οι luxury και οι supercars εταιρίες

Κλείνοντας, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 για τις πολυτελείς εταιρίες, καθώς και οι εταιρίες με supercars μειώθηκαν κατά 6 γρ/χλμ, στα 241,1 γρ/χλμ το 2017. Ταυτόχρονα, οι 8 σημαντικότερες μάρκες κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 15%. Η Maserati, η πιο “λιτή” μάρκα της κατάταξης, είναι στην κορυφή της λίστας με μέσο όρο 201,8 γρ/χλμ., αυξημένο κατά 2,7 γρ./χλμ., κυρίως λόγω της άφιξης της Levante. Η Aston Martin βελτιώθηκε χάρη στη DB11.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...