H Jato Dynamics δημοσίευσε τη λίστα με τις “καθαρότερες” και λιγότερο “καθαρές” μάρκες, σύμφωνα με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων του 2017, στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την βρετανική εταιρία ερευνών και αναλύσεων, τα νούμερα που βλέπεις παρακάτω είναι ο μέσος όρος εκπομπών CO2, ο οποίος υπολογίζεται από τον πολλαπλασιασμό των εκπομπών CO2 κάθε έκδοσης αυτοκινήτου με τον όγκο των πωλήσεων αυτής της έκδοση σε ένα δεδομένο χρονοδιάγραμμα, με το αποτέλεσμα να αντιστοιχεί σε αυτό το μοντέλο για όλες τις εκδόσεις, και στη συνέχεια διαιρείται με τον συνολικό όγκο όλων των εκδόσεων.

Οι 50 εταιρίες της λίστας, που δραστηριοποιούνται στην ήπειρο μας, χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων, ενώ το ποσοστό που βλέπεις αντιστοιχεί στον όγκο των συνολικών πωλήσεων της κάθε κατηγορίας.

1Οι Top 50 μάρκες

Στην πρώτη θέση δεν θα μπορούσε να είναι άλλη εταιρία εκτός από την Tesla, όντας η μοναδική εταιρία που όλη η γκάμα της αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Από την πρώτη 7άδα, η Toyota και η Smart δεν αποτελούν έκπληξη, με τις υπόλοιπες τέσσερις εταιρίες να είναι από την Γαλλία (Peugeot, DS, Citroën και Renault).

Η δεύτερη κατηγορία (110-130 γρ/χλμ) μετράει τους περισσότερους κατασκευαστές, και αντιστοιχούν το 73% των συνολικών πωλήσεων. Είναι εντυπωσιακό ότι κάποιες εταιρίες που δεν έχουν υβριδικές προτάσεις είναι ψηλότερα στη λίστα από ό,τι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με υβριδικά, με το καλύτερο παράδειγμα να είναι η Lexus. Η BMW, η Mercedes και η Volvo έχουν υψηλές μέσες εκπομπές CO2, παρά την ύπαρξη plug-in υβριδικών και τα ηλεκτρικών μοντέλων στις γκάμες τους. Αυτό συμβαίνει λόγω των M και AMG μοντέλων.

2Οι πιο βελτιωμένες και οι χειρότερες

Η Jato συνέκρινε, επίσης, το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων των εταιριών για το 2016 με το αντίστοιχο νούμερο για το 2017, και βρήκε ότι 21 από τα 50 εταιρίες της Ευρώπης παρουσίασαν βελτίωση του μέσου όρου τους. Οι περισσότερες από τις 10 καλύτερες επιδόσεις ήταν μάρκες πολυτελείας, με μόνο 3 mainstream εταιρίες (Kia, Suzuki και Jeep). Ωστόσο, υπήρχαν περισσότερες μάρκες που σημείωσαν αυξήσεις των μέσων όρων τους, με την Alfa Romeo να είναι η πρώτη λόγω της άφιξης των Giulia και Stelvio. Άλλες μάρκες όπως η Skoda, η Jaguar, η Peugeot, η Maserati και η Seat σημείωσαν επίσης αυξήσεις κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων των SUV τους, καθώς και την ολοένα μείωση των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

3Τι έκαναν οι maistream εταιρίες

Η Toyota ήταν ο ηγέτης ανάμεσα στις συμβατικές εταιρίες, καθώς εκτός από την πρώτη θέση, σημείωσε επίσης σημαντική βελτίωση στο μέσο όρο της, χάρη στα δημοφιλή υβριδικά της. Ακολούθησαν οι γαλλικές μάρκες, οι οποίες επηρεάστηκαν αρνητικά από τις αυξανόμενες πωλήσεις των SUV τους.

Η Suzuki και η Kia είχαν μια καλή χρονιά μετά την επιτυχία των υβριδικών μοντέλων τους, ενώ το Tipo diesel βοήθησε τη Fiat να μειώσει τον μέσο όρο της.

4Τι έκαναν οι premium εταιρίες

Περνώντας στις premium, πίσω από την Tesla, ακολούθησαν οι 3 μάρκες με σχετικά μικρά μοντέλα, η Smart, η DS και η Mini. Η Lexus ήταν μπροστά από τους Γερμανούς αντιπάλους της, λόγω των υβριδικών της αυτοκινήτων, τα οποία αντιπροσώπευαν το 94% των πωλήσεων της στην Ευρώπη.

Η νέα Σειρά 5 της BMW βοήθησε τη μάρκα να ξεπεράσει τα Audi και Mercedes, με τη Jaguar και Land Rover να εξακολουθούν να περιμένουν το θετικό αντίκτυπο των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων τους.

5Τι έκαναν οι luxury και οι supercars εταιρίες

Κλείνοντας, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 για τις πολυτελείς εταιρίες, καθώς και οι εταιρίες με supercars μειώθηκαν κατά 6 γρ/χλμ, στα 241,1 γρ/χλμ το 2017. Ταυτόχρονα, οι 8 σημαντικότερες μάρκες κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 15%. Η Maserati, η πιο “λιτή” μάρκα της κατάταξης, είναι στην κορυφή της λίστας με μέσο όρο 201,8 γρ/χλμ., αυξημένο κατά 2,7 γρ./χλμ., κυρίως λόγω της άφιξης της Levante. Η Aston Martin βελτιώθηκε χάρη στη DB11.

  • ελα μωρη τρελα LAMBO !!!! δωσε V10 kai V12 !!!!!!!!
    και στα @@ σου οι ρυποι !!!!!!!!!!!!

    • Radical88

      Μια Diablo θελω και να ριχνω ξερογκαζα εξω απο αντιπροσωπια Toyota Prius

    • εγω παλι την εχω χεσμενη την καθε ΤΟΥΟΤΑ…..μεσα στα τουνελ θελω να ξεδωσω !!!!! :-P

    • εγω παλι την εχω χεσμενη την καθε ΤΟΥΟΤΑ…..μεσα στα τουνελ θελω να ξεδωσω !!!!! :-P

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Προσεχε με τα ξερογκαζα μην lambaδιασεις και γελανε εκει στην Toyota και γινεις ρεντικολο! Ιταλικη αξιοπιστια by germans! χαχαχα
      http://www.youtube.com/watch?v=UAM4DlP0UaY

  • costas

    Φανταζομαι οτι το χρονου με το wltp θα αλλαξουν πολλα. Τρομερη διαφορα παντως με την αμερικη οπου πρωτη ειναι η mazda. Πιστευω οτι η αμερικανικη καταταξη ειναι πιο κοντα στην πραγματικοτητα.

    • DJ_D

      Βέβαια στην Αμερική η Mazda πρώτη είναι με ~189 g/km.

  • SAMURAI-66

    Rolls royce και ξιπασμενοι δισεκατομμυριουχοι μοναρχες βασιλιαδες και σαουδαραβες ονειροπαρμενοι!
    Κανενας απο της δυο αυτες ταξεις οχηματων και ανθρωπων δεν ενδιαφερθηκαν ποτε για την μπλε σφαιρα που κατοικουν παρεα με εκατοναταδες εκατομμυρια πλυθυσμου και την κατασταση της πιστευοντας οτι το χρημα που ειναι και θεος τους ειναι το παν…κλασικο δειγμα βρωμιαρηδων!

    • Radical88

      Φεμινιστριες και Οικολογοι ειστε για τα μπαζα.
      Εσυ παιζει να εισαι κι οπαδος του Σωρρα

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Αντε απο δω ρε βρωμιαρη dieselgate γερμανε που εχεις το θρασσος και μιλας και απο πανω με τους καρκινους που εχεις γεμισει τον πλανητη.

    • George Liverpool

      Αλιμονο.Οι λιγες χιλιαδες πολυτελων κι εξωτικων αυτοκινητων που πωλουνται καθε χρονο,ειναι η πηγη του κακου για τον πλανητη.Τι πινεις και δεν μας δινεις ρε φιλε;

    • George Liverpool

      Αλιμονο.Οι λιγες χιλιαδες πολυτελων κι εξωτικων αυτοκινητων που πωλουνται καθε χρονο,ειναι η πηγη του κακου για τον πλανητη.Τι πινεις και δεν μας δινεις ρε φιλε;

  • DJ_D

    SAMURAI εδώ είσαι.
    «Torsten Müller-Ötvös emphasised the importance of Japan for the sustainable growth of Rolls Royce Motor Cars in Asia Pacific, stating, “Japan is the fourth largest single market for Rolls-Royce worldwide and we are confident of another strong year in 2016.»

  • george

    Μπραβο στις Γαλλικες μαρκες!! Πάντα έχουν από τα καθαρότερα αυτοκίνητα για το περιβάλλον

  • mixalhs7

    Το θέμα είναι να βλέπαμε τα αποτελεσματα κάποιας έρευνας που θα μας έδειχνε την όποια επιβάρυνση του περιβαλλοντος εξαιτίας της προσπάθειας που γίνεται για ”καθαρότερα” αυτοκίνητα.

  • mixalhs7

    Το θέμα είναι να βλέπαμε τα αποτελεσματα κάποιας έρευνας που θα μας έδειχνε την όποια επιβάρυνση του περιβαλλοντος εξαιτίας της προσπάθειας που γίνεται για ”καθαρότερα” αυτοκίνητα.