Πέρυσι, η Mercedes «παρακαλούσε» για κρύες συνθήκες, όπου η πρόσφυση ήταν χαμηλή, καθώς εκεί η W08 είχε ένα πλεονέκτημα. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να πέφτει κάτω από τους 20°C το Σάββατο στην Κίνα, περιμέναμε αυτό να λειτουργήσει υπέρ της γερμανικής ομάδας. Το «1-2» της Ferrari, όμως, και η σημαντική διαφορά από τη Mercedes μάς διέψευσαν εμφατικά.

Η SF71H ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στις κρύες συνθήκες, κάτι που γέννησε ερωτηματικά για την απόδοση της W09 και τα προβλήματα που έχει το γερμανικό μονοθέσιο με τα ελαστικά. Ο υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, θέλησε να δώσει μερικές απαντήσεις, λέγοντας πως πολλοί παράγοντας συμβάλουν στην απόδοση ενός μονοθεσίου με την εκάστοτε γόμα.

Τα ελαστικά έχουν έναν αντίκτυπο φέτος. Αλλά, υπάρχει, επίσης, και μια δεύτερη πτυχή, που είναι ότι έχεις τρεις ομάδες -τη Mercedes, τη Ferrari και τη Red Bull– που όλες, ανάλογα με τα ελαστικά και την πίστα που βρισκόμαστε, είναι ικανές να έχουν διαφορετικά επίπεδα απόδοσης η μία από την άλλη.

Και αυτό που δημιουργεί διαφορετικά μονοθέσια με διαφορετικά επίπεδα απόδοσης εξαρτάται από την θερμοκρασία οδοστρώματος, τις συνθήκες που επικρατούν, και το ποιο ελαστικό χρησιμοποιούν. Αυτό που βλέπετε είναι μια αλλαγή των περιβαλλοντικών παραγόντων στην πίστα. Καθώς βρίσκεστε σε μια πίστα που έχει αέρα ή όχι, ζεστή ή κρύα, μπορείτε να δείτε μια αλλαγή μέχρι και ένα δευτερόλεπτο στον γύρο, λόγω αυτών των περιβαλλοντικών παραγόντων.

Ο Βρετανός εξηγεί πως και η Ferrari για παράδειγμα είχε μερικά θέματα με τα ελαστικά, όπως έδειξε η Αυστραλία και το Μπαχρέιν, εκεί που η Mercedes τα πήγε καλύτερα απ’ ό,τι στην Κίνα.

Στη Μελβούρνη, μπορέσαμε να κάνουμε το μονοθέσιο να δουλέψει με τα ελαστικά. Στο Q3, γράψαμε έναν εξαιρετικά γρήγορο χρόνο με τον Lewis. Αν κοιτάξουμε το Μπαχρέιν, η μέση γόμα δούλεψε πολύ καλά για το μονοθέσιό μας, και η φθορά στην πολύ μαλακή γόμα έδειχνε, επίσης, καλή. Οπότε, υπάρχουν μερικές λεπτομέρειες για τις πληροφορίες με τις οποίες μπορούμε να δουλέψουμε.

Στο Κινεζικό Grand Prix, στο Q2 κάναμε 1:31.9 με τον Lewis, και αυτό θα μας έβαζε στην πέμπτη θέση του grid, με τη μαλακή γόμα. Οπότε, έχεις αυτό το στοιχείο για τα ελαστικά. Και αντίστροφα, το ίδιο και για τη Ferrari. Στη Μελβούρνη, δεν ήταν τόσο γρήγοροι. Με την πολύ μαλακή στο Μπαχρέιν, ήταν έξω από το εύρος, η φθορά ήταν μεγάλη, και με τη μέση γόμα ήταν λίγο πιο αργοί από εμάς. Οπότε, είναι ένα παράθυρο που όλες οι ομάδες πρέπει να προσπαθήσουν για να δουλέψουν.

Ο Vowles δηλώνει πως η Scuderia έχει για την ώρα το πάνω χέρι όσον αφορά τις ακραίες θερμοκρασίες, ενώ ισχυρίζεται πως, για να πετύχεις τον απόλυτο χρόνο, θα πρέπει να έχεις και τα τέσσερα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας σε κάθε στροφή, κάτι που δεν είναι εύκολο για καμία ομάδα.

Φαίνεται πως η Ferrari, στις κρύες και τις πολύ ζεστές συνθήκες, είναι ταχύτερη από εμάς. Και υπάρχουν αρκετά που συμβαίνουν εδώ. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα ελαστικά, είναι πολύ ευαίσθητα στις αλλαγές τις θερμοκρασίας μπροστά και πίσω, και χρειάζεσαι όλα τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία σε κάθε στροφή της πίστας.

Σε μερικές στροφές, που είναι κλειστές και παρατεταμένες, παράγεις πολλή θερμότητα. Σε άλλες στροφές όπως στην πίσω μεγάλη ευθεία στη Στροφή 14, κρυώνεις τα ελαστικά. Όλες οι ομάδες δουλεύουν όσο πιο σκληρά μπορούν για να προσπαθήσουν να το πετύχουν αυτό, αλλά, όπως μπορείτε να φανταστείτε, είναι δύσκολο να το καταφέρεις για όλα τα ελαστικά μαζί.