Όπως ξέρεις το γερμανικό supercar, που σημάδεψε τη δεκαετία του ’80, φορά έναν επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα, 2,8 λίτρων, με υδρόψυκτες κυλινδροκεφαλές και αερόψυκτο μπλοκ που με τη βοήθεια δύο σειριακών turbos, αποδίδει 450 άλογα και 501 Nm ροπή.

Ο Bruce Canepa, ένας Αμερικάνος πρώην οδηγός αγώνων και αντιπρόσωπος της Porsche, ένιωσε ότι υπάρχει χώρος για περαιτέρω βελτίωση και εξέλιξε το αυτοκίνητο κατά την διάρκεια των χρόνων. Το ονομάζει, πλέον, 959SC (από τα αρχικά Sport Canepa), και η ανακατασκευή του κινητήρα προσφέρει 75% επιπλέον ιπποδύναμη.

Το πακέτο αναβάθμισης Genereation III, του Canepa, κάνει τον κινητήρα να αποδίδει 800 άλογα, με τη ροπή να ξεπερνά τα 870 Nm. Για να φτάσει σε αυτή την ιπποδύναμη, έχει τοποθετήσει νέα διπλά -παράλληλα τοποθετημένα- turbo της BorgWarner, ενώ διαθέτει ασπίδες θερμότητας από τιτάνιο, νέα εισαγωγή και εξάτμιση, νέο στρόφαλο, νέα μίζα, και σύστημα ψεκασμού, νέα φίλτρα αέρα, επαναπρογραμματισμένο λογισμικό και νέα πλεξούδα.

Η ανακατασκευή του Canepa δεν περιορίζεται στα μηχανικά μέρη, καθώς η 959SC βάφεται σε όποιο χρώμα θελήσει ο πελάτης, όταν η Porsche την προσέφερε μόνο σε άσπρο, ασημί και κόκκινο χρώμα. Παρόλα αυτά, το αμάξωμα της 959 δεν πειράζεται και είναι κατασκευασμένο από ένα κράμα αλουμινίου και Kevlar, το πάτωμα από Nomex και οι ζάντες από κράμα μαγνησίου. Διαθέτει σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τετρακάναλο ABS και πάρα πολλά άλλα.

Ακόμα, αναβαθμίζει την ανάρτηση του αυτοκινήτου, ενώ το εσωτερικό ντύνεται εξολοκλήρου με νέα, καλύτερης ποιότητας δέρματα, ενώ υπάρχει και το σύστημα ήχου/πλοήγησης Porsche Classic. Τοποθετούνται νέες ζάντες 18 ιντσών που αναπαράγουν το αρχικό σχέδιο του αυτοκινήτου, με την διαδικασία αποκατάστασης να ξεπερνάει τις 500 ώρες μόνο για το αμάξωμα (προτού βαφεί), ενώ άλλες 300 ώρες χρειάζονται για το εσωτερικό.

Η εταιρία που θα κατασκευάσει 50 μονάδες, δεν αναφέρει το κόστος ολόκληρης της διαδικασίας, αλλά σίγουρα δεν θα είναι φθηνό. Να θυμίσω, όταν παρουσιάστηκε η 959 ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου, μιας και έπιασε το 1987 τα 317 χλμ/ώρα. Για την ιστορία να πω, πως έναν χρόνο μετά, το 1988, η Ferrari πήρε το ρεκόρ του ταχύτερου αυτοκίνητου παραγωγής με την F40 και τα 322 χλμ/ώρα τελικής της ταχύτητας.