Αυτή τη στιγμή, κάτω από το μυώδες καπό της Urus υπάρχει ο αλουμινένιος 4,0-λιτρος twin-turbo V8 κινητήρας, που κινεί -μεταξύ άλλων- και την νέα Porsche Cayenne Turbo. Όπως ξέρεις, είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται turbo κινητήρας σε μοντέλο της Lamborghini, κάτι που αντικατοπτρίζει την χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Ειδικά σε συνθήκες εκτός δρόμου απαιτείται ψηλή ροπής σε χαμηλές στροφές, κάτι που μπορεί να διασφαλιστεί μόνο από έναν τέτοιο κινητήρα, παρέχοντας παράλληλα βέλτιστη ανταπόκριση και αποτελεσματικότητα.

Η απόδοση του φτάνει τα 650 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με τον κόφτη να “μπαίνει” στις 6.800 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 850 Nm, διαθέσιμη από τις 2.250 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., με την ειδική ισχύ της Urus να είναι 162,7 άλογα ανά λίτρο, και την αναλογία κιλών ανά ίππο στο 3.38, καθιστώντας το SUV με την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο. Σε οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, όμως, τοποθετείται αυτό το κινητήρας, η απόδοση του φτάνει τα 550 άλογα και η ροπή του τα 770 Nm.

O συγκεκριμένος κινητήρας, όμως, χρησιμοποιείται και στην Panamera Turbo S E-Hybrid, o οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και παράγει συνολικά 680 άλογα, στις 5.750-6.000 σ.α.λ., και 850 Nm ροπής, από τις 1.400 μέχρι τις 5.500 σ.α.λ. Από το στόμα του Maurizio Reggiani, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Lamborghini, ήρθε η επιβεβαίωση ότι μέσα στους επόμενους 18 μήνες η Lamborghini θα προσφέρει plug-in υβριδική έκδοση στην Urus.

Και μπορεί ακόμα να μην είναι επίσημο το ακριβές μηχανικό σύνολο που θα τοποθετηθεί στο υβριδικό sport ιταλικό SUV, αλλά είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα είναι το ίδιο με της Panamera. Επειδή, όμως, τα μόλις 30 περισσότερα άλογα (650 η Urus, 680 η Panamera Turbo S E-Hybrid) είναι “λίγα” για το υβριδικό σύνολο της Urus, είναι δεδομένο ότι αυτό θα αποδίδει ένα νούμερο που θα ξεκινάει με το “7”.

Σήμερα, η Urus επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, από τα 0-200 χλμ/ώρα σε 12,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 305 χλμ/ώρα.

  • Anestis Genk

    Η αντίληψη του VAG για την αυτοκίνηση (και τους πελάτες) είναι πανέλια.