Η Subaru τον Δεκέμβριο του 2017 είχε ανακοινώσει πως στο πλαίσιο της έρευνας της για τις ακατάλληλες πιστοποιήσεις στα αυτοκίνητά της εδώ και 30 χρόνια, ξεκίνησε ερευνά σε συνεργασία με την νομική εταιρεία Ohno & Tsunematsu, για το κατά πόσο υπάλληλοι της πλαστογράφησαν τις μετρήσεις διανυθέντων χιλιομέτρων κατανάλωσης των οχημάτων της κατά τους τελικούς ελέγχους.

Στην Ιαπωνία, ο αριθμός αυτός δείχνει τον αριθμό των χιλιομέτρων που μπορεί να ταξιδέψει ένα όχημα με ένα λίτρο καυσίμου, με την Subaru να ερεύνησε πιθανές παραβιάσεις, ώστε να διαπιστώσει αν προέκυπταν μη ρεαλιστικά στοιχεία.

Τελικά η έρευνα έδειξε πως υπήρξαν 903 αυτοκίνητά της στα οποία οι υπάλληλοι της πλαστογράφησαν τις μετρήσεις διανυθέντων χιλιομέτρων κατανάλωσης των οχημάτων της κατά τους τελικούς ελέγχους. Τα αυτοκίνητα αυτά κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο Gunma Manufacturing και στο εργοστάσιο Yajima.

Η έρευνα κάλυψε την περίοδο από τον Δεκέμβριο του 2012 έως τον Νοέμβριο του 2017, καθώς δεν βρέθηκαν στοιχεία πριν από τον Νοέμβριο του 2012 και δεν ήταν δυνατόν να ελεγχθούν. Ωστόσο, σύμφωνα με τις δηλώσεις των εργαζομένων, “υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι πλαστογραφήσεις των στοιχείων οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών ρύπων να ξεκίνησαν γύρω στο 2002”, αλλά αυτό δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί αυτή τη στιγμή.

Όσον αφορά τα κίνητρα για τη αλλαγή των στοιχείων κατανάλωσης καυσίμου, η Subaru εξηγεί ότι:

Οι επιθεωρητές που συμμετέχουν σε δειγματοληψία εξοικονόμησης καυσίμου και εκπομπών ρύπων διατάχθηκαν από τους ανωτέρους τους ώστε αν τα αποτελέσματα για κάθε όχημα δεν πληρούσαν τα εσωτερικά πρότυπα ελέγχου ποιότητας, τότε να τα τροποποιούσαν ώστε να πληρούν τα πρότυπα αυτά, αλλάζοντας τις τιμές μέτρησης.

Επίσης, αν τα αποτελέσματα ικανοποιούσαν τα εσωτερικά πρότυπα ελέγχου ποιότητας, οι επιθεωρητές μερικές φορές άλλαζαν τις τιμές μέτρησης με σκοπό να μειώσουν τη διακύμανση των τιμών μέτρησης, προκειμένου να αποφευχθούν οι ερωτήσεις των διευθυντών που θα έβλεπαν τέτοιες διακυμάνσεις. Έτσι οι επιθεωρητές άλλαζαν τα αποτελέσματα προς το χειρότερο.

Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές μέτρησης μπορούσαν νόμιμα να τροποποιηθούν για να ληφθούν υπόψη τα σφάλματα στον εξοπλισμό μέτρησης και ορισμένοι επιθεωρητές ενδέχεται να παρεξήγησαν πώς να το κάνουν αυτό.

Οι αναφορές για συνολικά 903 αυτοκίνητα έχουν αλλάξει και η Subaru λυπάται ειλικρινά για το λάθος αυτό. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα εφαρμόσει μέτρα για να αποτρέψει το πρόβλημα να εμφανιστεί και πάλι και υπόσχεται ότι η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της θα εργαστούν συλλογικά για να αποκαταστήσουν την χαμένη εμπιστοσύνη και να διασφαλίσουν ότι αυτές οι περιστάσεις δεν θα επαναληφθούν.

  • rous

    Μα η Subaru ειναι μια μικρη τιμια εταιρεια που σεβεται τον πελατη… τι? οχι? ειναι κ αυτη σαν τις αλλες?

    • Scooby r22b

      Έχω ένα Impreza STi του 2007 (boxer 2.5T, AWD) με 225/45R17 εργοστασιακές διαστάσεις ελαστικών και στο βιβλίο του κατασκευαστή γράφει ότι έχει κατανάλωση εκτός πόλης 8.4λ/100χμ. . . :-D

      Υγ. Τίμιες εταιρείες δεν υπάρχουν, όλες μας βλέπουν ως πορτοφόλια.

    • 8.4 εκτος πολης εχεις ανετα βρε μπουνταλα !!! απλα πας με 6η στις 1200rpm με ευνοικο ανεμο σε κατηφορα !!!!!!
      ειπαμε να τους λεμε κλεφτες….αλλα να μην τα ισοπεδωνουμε ολα !!! :-P

    • enigma

      Είναι αστείες οι μετρήσεις παντως. Ακόμα θυμαμαι την mercedes που δήλωνε κατανάλωση για την c63 amg όσο είχαμε εμείς στην 1,8 πραγματική καταναωκατ……

    • η mercedes δηλωνει και 2.1 για την υβριδικη Sclass!!!!!!!
      εγω μετο σκουτερ 3.5 καιω !!!!!!!!αχχααχχαχααχχααχ

    • Scooby r22b

      Εγώ βάζω στοίχημα ότι και τώρα που είναι σβηστό στην πυλωτή, παραπάνω από 8.4λ θέλει. . . :-D

    • ηθελα να στο πω….αλλα πιστεψα θα με ελεγες υπερβολικο η ψευτη !!!! :-P

  • Zed

    Άλλαζαν τα αποτελέσματα προς το χειρότερο… Για να μην υπάρχουν διακυμάνσεις… Τελικά σε διαφήμιση θα καταλήξει αυτό…

  • Radical88

    Στα ψιλα θα περασει η ειδηση οπως γινετε με ολες τις ιαπωνικες, εδω σαπια μεταλλα ειχαν βαλει και δεν εγινε τιποτα. Γκαζια, αεροσακοι και συνεχιζουμε ολα στα ψιλα.

    Μονο αν ηταν η VW θα ειχε γινει παλι χαμος.
    Απο την αλλη συνεχιζουν καποιοι την καραμελα περι ιαπωνικης αξιοπιστιας και ειδικα της Toyota. Οπως τους κινητηρες του celica με τα 192 αλογα τοσο αξιοπιστα

    • Pandal

      περναει στα ψιλα γτ μπροστα στους αλλους ειναι αγιοι!!
      οπως και η καραμελα που αναφερεις…. ναι εχουν χασει πολυ απο την αξιοπιστια τους αλλ εξακολουθυν να ειναι πιο αξιοπιστοι

    • Radical88

      Τους τσουβαλιαζεις ολους μαζι επειδη η Lexus ειναι η πιο αξιοπιστη.
      Η λογικη σας :
      Βγηκε η Lexus πιο αξιοπιστη, η Lexus ειναι απο Ιαπωνια αρα τα ιαπωνικα ειναι πιο αξιοπιστα .
      Χαχαχ γελαω απλα , στην λιστα η BMW ειναι πανω απο ολες τις ιαπωνικες εκτος της Lexus και Toyota αλλα παρολα αυτα θα ερθει οποιοσδηποτε με mitsubishi για παραδειγμα και θα μου παρουσιασει το αυτοκινητο του σαν πιο αξιοπιστο επειδη η Lexus βγηκε πρωτη και επειδη και τα δυο ειναι ιαπωνικα που δεν παιζει στην ουσια κανενα ρολο

      Ειναι ξεχωριστες εταιριες , το τσουβαλιασμα σε ιαπωνικα ή γερμανικα δεν παιζει κανενα ρολο απολυτος.
      Δεν μπορεις να μου πεις οτι τα ιαπωνικα ειναι πιο αξιοπιστα απο τα Γερμανικα γιατι αυτο ειναι ψεμα.
      Επισης αν βαλω στην λιστα την Porsche μεσα σε πλανο 10ετιας βγαινει με διαφορα πιο αξιοπιστη απο ολες τις μαρκες στον πλανητη κι ακομα και η Toyota που σαν καινουρια βγαινει απο τις πιο αξιοπιστες δεν ειναι αυτοκινητο αντοχης μεσα σε μια 10ετια κι αυτο λογω κυριως του κακου σκαφους και πλαστικων που δεν περνουν απο reliability test τα οποια κοιτουν μονο βλαβες κινητηρα και ηλεκτρονικων κυριως…

    • Pandal

      Γράφεις πολλά χωρίς ουσία. … και εντελώς τυχαία όπου κι αν έχω διαβάσει βγάζουν αντίθετα αποτελεσματα με αυτά που λες, και η εμπειρία μου με κάνει να λέω μακρυά κυρίως από bmw που αναφέρεις. Στο θέμα αξιοπιστίας τα ιαπωνικά είναι πιο αξιόπιστα από τα γερμανικά, όχι τσουβαλατα όπως λες σαν σύνολο. Το κακό είναι ότι τα έχουν μπασταρδεψει (όλα ιαπωνικά γερμανικά κτλ) Αν δεν σου αρέσουν είναι άλλο θέμα…. όταν κάτι δεν σου αρέσει βρίσκεις αιτίες να κράζεις όπως κι όταν κάτι σου αρέσει τρόπους να δικαιολογεις

    • Radical88

      Για πες μου μια ερευνα με τα ιαπωνικα πανω απο τα γερμανικα σε αξιοπιστια. Οταν λες ιαπωνικα εννοεις ολα τα ιαπωνικα ομως κι οχι μονο την toyota.
      Η BMW τα τελευταια 3 χρονια ειναι η πιο αξιοπιστη premium και στο τοπ 5 στο γενικο συνολο πανω απο ολα τα ιαπωνικα εκτος απο toyota και lexus

    • Pandal

      Μη μου μιλάς για bmw….έχω βαρεθεί να γράφω προβλήματα! Έχω κάνει δημωσιες σχέσεις στον Σφακιανάκη τα τελευταία 2 χρόνια με ένα X5 F15…. και πίστεψε με δεν είμαι ο μονος!

    • Radical88

      Για SUV μου μιλας, οκ παω πασο. Ειδικα τα τελευταια μοντελα με τα τρελα ηλεκτρονικα ειναι για τα μπαζα. Κι οχι μονο της BMW αλλα ολα γενικα.
      Εγω με την 3αρα της πινω το αιμα και σε συνεργειο δεν εχω πατησει απο το 2004 που την πηρα.

      Επισης η 3αρα του 2017 βγηκε το πιο αξιoπιστο μοντελο παγκοσμια απο το Fleet News για 8η συνεχομενη χρονια.

      Επιλεκτικα παιζεις με τα μοντελα και πετας το Χ5, γιατι δεν μας λες για τα celica που ηταν τα πιο αχρηστα της toyota?? Τι σημαινει αυτο λοιπον???

    • Pandal

      Δεν παίζω επιλεκτικά. .. έχω προσοπικη εμπειρία από ένα Χ5 4.4 και επειδή έχω γίνει θαμώνας στην αντιπροσωπία όπως προανεφερα βλέπω και μου επιβεβαιωνουν ότι δεν είμαι η εξαίρεση αλλά ο κανόνας των bmw κ mini! Διαχειριζομαι επίσης ένα Benz viano , gla 200, sclass 350 και ένα v class, στα οποία έχω να πω ότι μόνο αναλώσιμα αλλά σε υπερβολικά σύντομη συχνότητα αντικαταστασης σε υψηλοτατη τιμή! Το x5 όμως τα πάντα όλα, και η κουβέντα του Ξ@@@@ υπευθυνου στην bmw είναι. ..μην το ψάχνεις όλα έτσι είναι και ότι εγώ έχω χιουνται. Κι εγώ ένα celica εχω του απάντησα!