Η Subaru τον Δεκέμβριο του 2017 είχε ανακοινώσει πως στο πλαίσιο της έρευνας της για τις ακατάλληλες πιστοποιήσεις στα αυτοκίνητά της εδώ και 30 χρόνια, ξεκίνησε ερευνά σε συνεργασία με την νομική εταιρεία Ohno & Tsunematsu, για το κατά πόσο υπάλληλοι της πλαστογράφησαν τις μετρήσεις διανυθέντων χιλιομέτρων κατανάλωσης των οχημάτων της κατά τους τελικούς ελέγχους.

Στην Ιαπωνία, ο αριθμός αυτός δείχνει τον αριθμό των χιλιομέτρων που μπορεί να ταξιδέψει ένα όχημα με ένα λίτρο καυσίμου, με την Subaru να ερεύνησε πιθανές παραβιάσεις, ώστε να διαπιστώσει αν προέκυπταν μη ρεαλιστικά στοιχεία.

Τελικά η έρευνα έδειξε πως υπήρξαν 903 αυτοκίνητά της στα οποία οι υπάλληλοι της πλαστογράφησαν τις μετρήσεις διανυθέντων χιλιομέτρων κατανάλωσης των οχημάτων της κατά τους τελικούς ελέγχους. Τα αυτοκίνητα αυτά κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο Gunma Manufacturing και στο εργοστάσιο Yajima.

Η έρευνα κάλυψε την περίοδο από τον Δεκέμβριο του 2012 έως τον Νοέμβριο του 2017, καθώς δεν βρέθηκαν στοιχεία πριν από τον Νοέμβριο του 2012 και δεν ήταν δυνατόν να ελεγχθούν. Ωστόσο, σύμφωνα με τις δηλώσεις των εργαζομένων, “υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι πλαστογραφήσεις των στοιχείων οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών ρύπων να ξεκίνησαν γύρω στο 2002”, αλλά αυτό δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί αυτή τη στιγμή.

Όσον αφορά τα κίνητρα για τη αλλαγή των στοιχείων κατανάλωσης καυσίμου, η Subaru εξηγεί ότι:

Οι επιθεωρητές που συμμετέχουν σε δειγματοληψία εξοικονόμησης καυσίμου και εκπομπών ρύπων διατάχθηκαν από τους ανωτέρους τους ώστε αν τα αποτελέσματα για κάθε όχημα δεν πληρούσαν τα εσωτερικά πρότυπα ελέγχου ποιότητας, τότε να τα τροποποιούσαν ώστε να πληρούν τα πρότυπα αυτά, αλλάζοντας τις τιμές μέτρησης.

Επίσης, αν τα αποτελέσματα ικανοποιούσαν τα εσωτερικά πρότυπα ελέγχου ποιότητας, οι επιθεωρητές μερικές φορές άλλαζαν τις τιμές μέτρησης με σκοπό να μειώσουν τη διακύμανση των τιμών μέτρησης, προκειμένου να αποφευχθούν οι ερωτήσεις των διευθυντών που θα έβλεπαν τέτοιες διακυμάνσεις. Έτσι οι επιθεωρητές άλλαζαν τα αποτελέσματα προς το χειρότερο.

Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές μέτρησης μπορούσαν νόμιμα να τροποποιηθούν για να ληφθούν υπόψη τα σφάλματα στον εξοπλισμό μέτρησης και ορισμένοι επιθεωρητές ενδέχεται να παρεξήγησαν πώς να το κάνουν αυτό.

Οι αναφορές για συνολικά 903 αυτοκίνητα έχουν αλλάξει και η Subaru λυπάται ειλικρινά για το λάθος αυτό. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα εφαρμόσει μέτρα για να αποτρέψει το πρόβλημα να εμφανιστεί και πάλι και υπόσχεται ότι η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της θα εργαστούν συλλογικά για να αποκαταστήσουν την χαμένη εμπιστοσύνη και να διασφαλίσουν ότι αυτές οι περιστάσεις δεν θα επαναληφθούν.