Ζημιές – ρεκόρ ύψους σχεδόν 710 εκατ. δολαρίων σημείωσε η Tesla στο α’ τρίμηνο του έτους, συνεχίζοντας στον δρόμο των απωλειών σε μια προσπάθεια να επιταχύνει για την παραγωγή του Model 3.

1Ζημιές $709,6 εκατ.

Συγκεκριμένα, η Tesla κατέγραψε ζημιές 709,6 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο ή 4,19 δολ. ανά μετοχή, έναντι ζημιών 330,3 εκατ. δολαρίων ή 2,04 δολ. ανά μετοχή την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Κατόπιν προσαρμογής στα μη επαναλαμβανόμενα στοιχεία, η εταιρεία έχασε 568 εκατ. δολάρια ή 3,35 δολ. ανά μετοχή, από 215 εκατ. δολάρια ή 1,33 δολ. ανά μετοχή. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 3,41 δισ. δολάρια, από 2,70 δισ. δολάρια έναν χρόνο πριν.

Παρόλα αυτά οι αναλυτές περίμεναν ακόμη μεγαλύτερη πτώση ανά μετοχή, με την αξία της μετά τα τελευταία νέα να χάνει 6% και να πέφτει στα 284,45 δολάρια. Οι αναλυτές που ρωτήθηκαν από την FactSet τοποθετούσαν τις προσαρμοσμένες ζημιές στα 3,54 δολ. ανά μετοχή και τα έσοδα στα 3,28 δισ. δολάρια για το τρίμηνο. Οι ζημιές σε βάση GAAP ήταν 4,04 δολ. ανά μετοχή.

2Οι στόχοι

Αν και η εταιρεία παρουσιάζει συνεχείς ζημίες εδώ και πέντε τρίμηνα, παραμένει θετική όσον αφορά τις προοπτικές εξαιτίας της «τεράστιας προόδου» που σημειώνεται στην παραγωγή του Model 3.

Στόχος της εταιρείας είναι να παράγει 5.000 οχήματα την εβδομάδα ως το τέλος του δεύτερου τριμήνου, ενώ τον Απρίλιο είχε γνωστοποιήσει ότι το επίπεδο της παραγωγής είχε φτάσει τα 2.270 ανά εβδομάδα. Εάν η Tesla καταφέρει να πετύχει τον στόχο της παραγωγής του Model 3, τότε αναμένει να επιστρέψει στην κερδοφορία στο τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο.

Όσον αφορά τα έσοδα, αυτά έφτασαν στο α’ τρίμηνο τα 3,41 δισ. δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο και ενίσχυση κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

3Η περίεργη τηλεδιάσκεψη

Το παρασκήνιο ή μάλλον το τι διαδραματίστηκε το βράδυ της Τετάρτης στο conference call της Tesla, που είχε ως αποτέλεσμα η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας να σημειώνει σήμερα νέα πτώση, αποκαλύπτει το Bloomberg, γράφοντας ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο Elon Musk είπε στους επενδυτές να μην αγοράσουν μετοχές της Tesla αν δεν έχουν… γερό στομάχι. Και αυτοί, όπως φαίνεται, πήραν το μήνυμα.

Στην τηλεδιάσκεψη που διήρκεσε περισσότερο από μία ώρα, ο CEO, Elon Musk χαιρέτισε τα “άλματα” που έχει κάνει η εταιρεία στην παραγωγή του Model 3, είπε ότι αναμένει κέρδη στο δεύτερο μισό του έτους και αποκάλυψε τις υψηλές του προσδοκίες για το Model Y, το επόμενο μοντέλο στη γραμμή παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, σε άλλο σημείο ο Musk άρχισε να διακόπτει αναλυτές που ρωτούσαν για τις προοπτικές κερδοφορίας και διαχώριζε τις βαρετές από τις μη βαρετές ερωτήσεις. Είπε ξεχωριστά ότι όποιος δεν αντέχει την μεταβλητότητα της μετοχής, δεν θα έπρεπε να επενδύει στην Tesla. Επίσης, άσκησε κριτική στα μίντια για “παραπλανητικά δημοσιεύματα” σχετικά με το Autopilot, το προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla

4Χάθηκαν 2 δισ. δολάρια σε 1 ώρα

Την ώρα της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, η μετοχή της Tesla σημείωνε μικρή θετική μεταβολή, ωστόσο σύντομα βρέθηκε να υποχωρεί 1%. Διεύρυνε τις απώλειες της την ώρα της τηλεδιάσκεψης, φτάνοντας να καταγράφει βουτιά έως και 5% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές της Wall Street που μεταφράστηκε σε απώλεια άνω των 2 δισ. δολαρίων για την κεφαλαιοποίηση της Tesla.

5Η κόντρα με τους “βαρετούς” αναλυτές

Πριν από το conference call, ο Musk είχε γράψει στους μετόχους ότι η Tesla θα παρουσιάσει κέρδη κατά το τρίτο και το τρίμηνο τρίμηνο. Όμως, το ράλι που πυροδότησαν οι δηλώσεις αυτές μετατράπηκε σε «βουτιά» όταν ο Musk είπε σε έναν αναλυτή ότι έκανε «βαρετές ηλίθιες ερωτήσεις» που δεν ήταν «cool».

«Η αντίδραση των επενδυτών στην ενημέρωση των αναλυτών ήταν σοκ που ένας CEO ήταν τόσο απαξιωτικός και το γενικό κλίμα ήταν ότι η αμυντική στάση του έλεγε πολλά», έγραψε σε σημείωμα προς τους πελάτες του ο Joseph Spak, αναλυτής της RBC Capital Markets.

Το σχόλιο του ιδρυτή της Tesla, στο πλαίσιο μιας μάλλον περίεργης και τεταμένης τηλεδιάσκεψης, έφερε νέες απώλειες για τη μετοχή της εταιρείας. Άλλωστε, μεταξύ άλλων, ο CEO της Tesla αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις των αναλυτών για ένα ακόμη τρίμηνο κατά τη διάρκεια του οποίου η εταιρεία «έκαψε» πάνω από 1 δισ. δολάρια σε μετρητά.

“Αυτές οι ερωτήσεις είναι τόσο στεγνές. Με σκοτώνουν”, απάντησε ο Musk όταν ένας αναλυτής ρώτησε τι ποσοστό των ανθρώπων που έχουν κάνει κράτηση για το Tesla 3 έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν τις ρυθμίσεις για το όχημά τους, ένας δείκτης για το πόσα κέρδη θα καταφέρει να αποκομίσει η Tesla από τα οχήματα. Ένας άλλος αναλυτής ρώτησε για τις κεφαλαιακές ανάγκες προτού του αφαιρεθεί ο λόγος.

Αν και ο Musk επανέλαβε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα χρειαστεί να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου φέτος, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι ο ίδιος δεν θα ήθελε κάτι τέτοιο, η αλήθεια είναι ότι πλέον ακόμη και όσοι ήταν αισιόδοξοι για το μέλλον της Tesla έχουν αρχίσει να αμφιβάλλουν για την οικονομική της κατάσταση. Και ο Musk φάνηκε πρόθυμος να δαγκώσει το χέρι που τον ταΐζει, γελοιοποιώντας εκπροσώπους των μεγαλύτερων τραπεζών της Wall Street, κάποιοι από τους οποίους έχουν βοηθήσει κατά καιρούς την εταιρεία να αντλήσει δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτήσει τις εξωγήινες φιλοδοξίες του ιδίου.

6Musk: Δεν χρειαζόμαστε επιπλέον ρευστότητα

Στο τέλος του Μαρτίου, η ρευστότητα της Tesla ήταν γύρω στα 2,7 δισ. δολάρια και, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, κατά τη διάρκεια του τελευταίου δωδεκαμήνου η εταιρεία έχει «κάψει» περίπου 3,9 δισ. δολάρια.

Ο Musk επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να αντλήσει ρευστότητα. «Πλέον, αυτό δεν το πιστεύει κανείς», σχολιάζει χαρακτηριστικά στο πρακτορείο ο Ben Kallo, αναλυτής της Robert W. Baird & Co. η οποία, μάλιστα, δίνει σύσταση αγοράς για τη μετοχή της Tesla.

Η μετοχή της Tesla έχει υποχωρήσει 5,6% τους τελευταίους 12 μήνες, το οποίο έρχεται να συγκριθεί με την άνοδο κατά 11% του S&P 500 στο ίδιο διάστημα.

H εταιρεία αναμένει κέρδη σε βάση GAAP στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο. Παράλληλα μείωσε τις προβλέψεις της για τις κεφαλαιακές δαπάνες του έτους στα 3 δισ. δολάρια, από 3,4 δισ. δολάρια προηγουμένως.

  • ΛΙΑΚΟΕΛ

    Που το παει αυτος ο τυπος; Υπαρχουν αρκετοι στο χωρο του αυτοκινητου που πιστευουν οτι η Tesla ειναι φουσκα.

    • Chris

      Καλά πως βγάζουν αυτό το συμπέρασμα από μια εταιρία που έχει αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη παραγωγή μπαταριών στον κόσμο και έχει φοβερά πλάνα για το μέλλον. Αυτός ο τύπος που λέτε είναι πραγματικός ιδιοφυής μηχανικός και δεν κοροιδευει τον κόσμο και τους επενδυτές με το να τους λέει αυτά που θέλουν να ακούσουν. Μόνο το τι έχει καταφέρει με την tesla spacex paypal κτλ λέει πολλά

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Δεν αμφιβαλλει κανενας για την επιχειρηματικη ιδιοφυια του αλλα μεχρι στιγμης στον τομεα των αυτοκινητων δεν δειχνει να του βγαινει. Ειδομεν…

    • Chris

      Θα του βγει γιατί είναι καλός στη λύση προβλημάτων και παίρνει και ρίσκα εκεί που πρέπει.

  • a_f_a

    μεγάλος περφορμερ ο βαζομαλλιας. ενας γκιγκ που απο τύχη έβγαλε φραγκα (αν δε κανω λάθος και τη πεϊπαλ, άλλοi τη ξεκινησan και αυτός τους αγόρασε και έκλεισε τη παπαπροεταιρία του) εβαλε μαλλια, πηγε γυμναστηριο , αλλά ακόμα δημόσια δε μπορει να βγάλει κουβέντα.
    ενα κινητό ψυχολογικό πρόβλημα.
    πεθανε ο στιβις και τα μέσα έπρεπε να βγαλουν νεο αϊκον εντρεπρνερ

    • Rory

      Και τυχερός και δυσλεξικός και άπληστος να συμπληρώσω.
      Μα να έχει δις$ και αντί να κάτσει να τα χαρεί με μνια και κότερα και
      μοτέρια όπως θα κάναμε όλοι εμείς οι ανώτεροί του, να θέλει ντε και καλά
      να βγάλει κι άλλα από αμάξια, στέγες, χάιπερλουπς και τάννελζ κάτω απ
      το Έλ Έι και διαστήματα και πλανήτες Άρηδες! Ποιος νομίζει ότι είναι; Ο
      Τσακ Νόρρις;Άσε που χίλιες αποτυχίες είχε μέχρι να προσγειώσει τους πυραύλους, ο παλιοάχρηστος!
      ΥΓ Εγώ πάντως τον ψιλοθαυμάζω τον Ήλωνα, γιατί είναι ρομποτάκι και δεν ¨επηρεάζεται από συναισθήματα και δυσκολίες, και στο 99.9999% αυτών που τον κρίνουν άνετα έχει το δικαίωμα να αφιερώσει το άσμα

      https://youtu.be/nuxiuBDVwQY

    • a_f_a

      ωχ ναι μωρε, η αρρωστη ζηλια μου με κανει να τα λέω αυτά.
      ρορυ, εντρεπρενερ, να δουμε αν βγαζουν και γκαφρα όλα αυτα ε;

    • Chris

      ΧΑΧΑΧΑΧΑ το ότι από τύχη έχει επιτύχει αυτός ο άνθρωπος αυτά που έχει επιτύχει, είναι ότι πιο άκυρο έχω διαβάσει ποτέ. Μόνο σκληρή δουλειά, διορατικότητα και ρίσκο φέρνουν τέτοια αποτελέσματα. Επίσης η σύγκριση με τον άκυρο Τζομπς ατυχής. Όταν σε 10 χρόνια θα βλέπεις ανθρώπους να πηγαινοέρχονται στον Άρη με τους πυραύλους του Musk θυμίσου τότε το κινητό ψυχολογικό πρόβλημα όπως λες.

    • a_f_a

      προλαβαίνεις δε προλαβαίνεις εισητήρια.

    • a_f_a

      προλαβαίνεις δε προλαβαίνεις εισητήρια.

    • Chris

      με ειρωνία δεν έφτασε κανείς πουθενά

    • a_f_a

      ε, σίγουρα με τον φαφλατισμό πας πιο μακριά. ε, ας μείνουμε εμεις οι είρωνες πίσω να κλείνουμε τις πόρτες και να έχουμε έλονες μπροστα να μας οδηγούν. τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και θα τα δουν επόμενες γενιες σε λίγο.
      τέλος.

    • Chris

      μακάρι να ήταν όλοι σαν τον elon, με διάθεση για σκληρή δουλειά και όνειρα.. θα είχε πάει μακριά η ανθρωπότητα

    • LefterisKa.Ch

      Το ακουσαμε και αυτο οτι ο Elon Musk εβγαλε λεφτα απο τυχη! και οτι δεν ξερει τι του γινεται!

    • a_f_a

      χμμμ… πώληση της πρώτης εταιρίας του στο πικ της dot com bubble (ουπς, δεν υπάρχει πια και ουτε ο ιδιος δε τη θυμάται ίσως) ιδρυση άλλης εταιρίας και σύνδεση με άλλη που ειχε την paypal (φημες οτι αυτός ίδρυσε την paypal ειναι αβάσιμες, έκλεισε τη δική του… μάλλον δεν είχε και κάποιο λόγο υπαρξης ή δεν εκανε τον κόσμο ε μπετερ πλεϊς).
      μετα με τα ποστ ντοτ-κομ μπουμ (σπλασσσσ) και το δημιούργημα ΑΛΛΩΝ, ε, έβγαλε φραγκα, έβαλε μαλλιά σιγα σιγα, σφύχτικε, και άρχισε τα μπιγκ ντριμζ.
      α, έμαθες οτι ο πατέρας του έλονα μολις έκανε παιδί με τη θετή κόρη του;
      ποσα να αντέξει ο έλονας ;;; πόσα;

    • LefterisKa.Ch

      Καταληγουμε οτι το προβλημα ειναι οτι εβαλε μαλλια. Γιατι τα υπολοιπα που γραφεις ειναι ολιγον μουρδες αν σκεφτεις οτι αυτος ο ανθρωπος εφτιαξε το 2009 ενα αυτοκινητο ηλεκτιρικο που ειχε αυτονομια 450 χιλιομετρα (δεν ξερω αν το ξερεις λεγεται Tesla Model S), μετα με μια αλλη του εταιρια που στελνει πυραυλους στο διαστημα (και αυτη αν δεν την ξερεις λεγεται Space X) εστειλε εναν πυραυλο στο διαστημα και μετα τον προσγειωσε πισω! μμμμ τι αλλο εχει οραμα να ταξιδευουν ανθρωποι με καψουλες κενου αερος και η μελετη προχοραει και παει φανταστικα καλα ( να σου την συστησω ως Hyperloop) τωρα τα υπολοιπα που γραφεις μου φαινονται βλακειες και εμπαθειες, Και να φανταστεις οτι συσχετιζεις εναν απο τους πιο ευφυης ανθρωπους σημερα με τον Steve Jobs που ο ανθρωπος απλα manager ηταν πετυχημενος μεν αλλα manager ουτε μηχανκος ουτε τιποτα..

    • a_f_a

      Λευτέρη, πρωτον δεν ξεκίνησα χαρακτηρισμους περι των λεγομένων/απόψεων συνομιλιτών. οπότε τα περι “μπουρδες” “βλακείες” και “εμπάθειες” μπορω να στα γυρίσω πίσω και να σου πω και παραπάνω. εύκολο ειναι, ξέρω και εγώ προσβολές.
      η επίθεσή σου δικαιολογείται αν ειναι συγγενής σου ή εισαι μέτοχος ή στενός συνεργάτης του.
      μάθε λοιπον και εσύ, μιας που σου αρέσει να συστήνεις, οτι ο έλονας ειναι από τους μεγαλύτερους ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΥΣ που καταναλώνουν ΔΗΜΟΣΙΟ χρήμα για χρηματοδότηση των ονειρώξεών του. τσιμπα αρθρακια ενδεικτικά (από τα πολλλλλαααα ποτ υπάρχουν) :

      http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html

      http://www.businessinsider.com/tesla-stock-price-california-state-government-bailing-out-2017-7

      τωρα, επειδή ανέφερα το όνομα του στιβι του τζομπς δεν συνέκρινα (αν κατάφερες να διαβάσεις σωστα τι είπα), αυτό ειναι κάτι που κάνουν όλα τα ονλαιν τεκ μπλογκς, τσιμπα και άλλα λιγα αρθρακια :

      https://qz.com/275725/elon-musk-is-the-true-successor-to-steve-jobs/

      https://medium.com/@ztrana/the-shaper-effect-what-elon-musk-steve-jobs-and-bill-gates-have-in-common-f0f029c26f30

      (φανταζομαι τα διαβαζεις και εγκρινεις τα παραπανω σαϊτ μιας και εισαι τρουλι ινοβεϊτορ εντ ντισραπτορ ε;)

      ναι ο ελονας ειναι ντριμερ μεγάλος (μηχανικός δε ξέρω… απο hardware παντως και παραγωγη ο τύπος ειναι άχρηστος… εχω αρθρακια αμα θες να σου στείλω και άλλα) μανατζερ (σα το στιβι) καλός, περφορμερ… μέγιστος.

      λευτερη, παλαμάκιας εγώ δεν είμαι. θέλετε μερικοι κατασκευασμένα σακσες “ινδάλματα” ; να τα χάιρεστε να τα χειροκροτάτε. δε θα σας χαλάσω τη ταβλα.

    • LefterisKa.Ch

      Πρωτα απ ολα συγνωμη για τους χαρακτηρισμους δεν θα ασχοληθω φτανει βαριεμαι απλα μου αρεσει που προσβληθηκες με τις “μπουρδες” και τις “βλακειες” αλλα εγγραψες ενα ολοκληρο κειμενο που ειναι ειρωνικο ως προς το προσωπο μου! τελος παντων καλη μερα να εχουμε!

    • a_f_a

      μέρραααααα

    • giorgos

      τυχη? πλακα κανεις.Τωρα το αν αγορασε αλλων εταιρια αυτο λεγεται επιχειρηματικοτητα. ο στιβ τζομπς να σου υπενθυμισω οτι δεν ηξερε να γραφει μια γραμμη κωδικα, αλλο επιχειρηματιας και αλλο προγραμματιστής.Οσο για το αν μπορει να βγαλε μιλια αυτο μπορει να εχει να κανει με δυσλεξια η με 1002 αλλα το θεμα ειναι οτι μιλαει με πραξεις

    • a_f_a

      ελα με τη δυσλεξία, 9 στους 10 αμα ρωτήσεις θα σου πουν ειναι δυσλεκτικοί… ειναι τοσο 2010 τρεντι παθηση… για τα λοιπά, όπως αναφέρω σε απάντηση στο λευτέρη:

      ο έλονας ειναι από τους μεγαλύτερους ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΥΣ που καταναλώνουν ΔΗΜΟΣΙΟ χρήμα για χρηματοδότηση των ονειρώξεών του.
      http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html
      http://www.businessinsider.com/tesla-stock-price-california-state-government-bailing-out-2017-7

      (2 από τα πολλά ποτ υπαρχουν ονλαϊν).

      ναι βρε, το ξέρω οτι και ο στιβις μανατζερ ηταν στην ουσια, ο άλλο ο στιβις έκανε τη βρωμοδουλειά.

      όπως και να έχει, ας δούμε τα αποτελέσματα των εταιριών του στο μέλλον, μιας και ειναι σταρταπς όλες, πότε θα βγάλουν προϊον με κερδοφορία. ή μηπως θα τον προκάμουν οι κινέζοι;

    • Chris

      δεν καταλαβαίνω γιατί προσπαθείς τόσο πολύ να μας πείσεις, με επιχειρήματα που δεν πείθουν και να μειώσεις κάποιον που οδηγείται από μια μεγαλύτερη εικόνα και πραγματικά αφιερώνει όλο του τον χρόνο στη δουλειά του και τα όνειρά του και της ανθρωπότητας. Για σένα μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην είναι ενδιαφέροντα και μια αποικία στη σελήνη και τον Άρη αδιάφορη, ταξίδια μέσα σε τούνελ σε ελάχιστο χρόνο επίσης ανούσια. Είναι η προσωπική σου άποψη. Εγώ δε προσπαθώ να σε πείσω, απλά μου τη δίνει η απαξιωτική νοοτροπία και οι γενικεύσεις..

    • a_f_a

      χρήστο, δε προσπάθησα να αλλάξω τη γνώμη κανενός. όπως είδες, ένας ειμαι εδω μέσα έκανα σχόλιο (original post, οχι προσβλητική-επιθετική απάντηση σε σχόλιο άλλου) και 2-3 με διαφορετική γνώμη την εκφράσατα απαντόντας σε εμένα. δεν απάντησα σε κάποιον ωστε να εκφράσω την αντίδρασή μου.
      γενίκευση καμία. μιλάω ΕΙΔΙΚΑ και με λινκ-αναφορές για ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ άνθρωπο. καμία εμπάθεια με τη τεχνολογία μιας και την εξυπηρετώ επαγγελματικά. ουτε τα έβαλα γενικά με αστρονόμους/αστροφυσικούς, ουτε με επιστήμονες στη τεχνολογία ενέργειας, ούτε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
      για το απαξιωτικό, δεν έχω να πω κάτι. ε, ας μιλαει και κάποιος έτσι μιας και το 99% των σχολίων σε άρθρα για τον έλονα ειναι διθυραμβικά. ας έχω ένα διαφορετικό τόνο, έτσι για το ντιζαϊν και να έχει ενδιαφέρον η ζωή.

    • George Droulas

      Σε ζηλεύω.
      Είναι τόσο εύκολο να γίνεις πλούσιος.
      Απλώς θα βάλεις ότι έχεις και δεν έχεις για να σορταρεις την μετοχή της τεσλα!
      Τι; Όχι;

    • a_f_a

      οχι γιωργο μου, να γινεις πλούσιος δεν ειναι εύκολο. και άλλοι ειχαν τύχη και δεν έκαμαν φραγκα.
      ευκολο όμως ειναι να εισαι καραγκιοζης παπατζης περφορμερ. ε, οταν είσαι και σε αγαπάνε και τα μιντια που εχουν στερεψει απο βιζιονεαρ εντρεπρενερζ, όταν χωνεται και κρατικό χρήμα και επιδοτήσεις (χοχοχοχ.. που να ειχαν και εσπα στο αμερικα), οταν οι εταιρίες που έκανες ΜΟΝΟΣ σου εξαφανίστηκαν και πουληθηκαν στη ντοτ κομ (θυμάσαι;)… ε….
      με ειδες να λεω για τους γκουγκλιδες κατι; για το μαρκ το ζουκεμπερκ; δεν εχω κατι με το ινοβεισιον και το εντρεπρενεσιπ και τους καμπιταλισμο και τους φιλελέδες. με τεκ εντρεπρενερζ συνεργάζομαι αρκετά, καλά περνάμε. δε τους διαβαζω το κόκκινο βιβλιο του μαο.
      επέτρεψε μου να έχω τα δικά μου θέματα με του φαφλατάδες.
      κλείσε όσο προκαμεις εισητήριο για τον άρη. καλά να περάσετε.

    • George Droulas

      Μαγκιά του που οι πωλήσεις των τεσλα στηρίζονται σε ένα βαθμό στις κρατικές επιδοτήσεις ανά τον κόσμο. Κρατικές επιδοτήσεις που ισχύουν βέβαια για όλα τα ηλεκτρικά, όχι μόνο της τεσλα.

      Μαγκιά του που προηγουμένως αγόρασε φθηνά δύο εταιρείες και τις πούλησε αργότερα 10 και 100 φορές παραπάνω.

      Μαγκιά του που αντί να κάθεται να τα ξύνει, επένδυσε τα χρήματα του στην πρώτη ιδιωτική εταιρεία που στέλνει πυραύλους στο διάστημα. Που όταν ξεκίνησε το εγχείρημα τον αντιμετώπιζαν όπως τώρα αντιμετωπίζεις εσύ τον στόχο του να στείλει ανθρώπους στον Άρη. Και τώρα έχει φτάσει να είναι η νούμερο ένα εταιρεία στις εκτοξεύσεις πυραύλων.