Αυτό διαπίστωσε το κορυφαίο περιοδικό αυτοκινήτου στη Φινλανδία, Tekniikan Maailma (ο κόσμος της Τεχνολογίας), μετά από δοκιμές που έκανε στα Seat Arona, Ibiza και Volkswagen Polo. Πιο συγκεκριμένα, το φιλανδικό μέσο, το οποίο εκπροσωπείται και στο θεσμό του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς, πραγματοποιούσε συγκριτική δοκιμή 6 μικρών μοντέλων όπου διαπίστωσε ότι κατά την δοκιμασία αλλαγής λωρίδας με 5 επιβάτες, λυνόταν κατ’ επανάληψη η ζώνη του πίσω αριστερού επιβάτη στα παραπάνω αυτοκίνητα, καθώς το αυτοκίνητο έμπαινε στην αριστερή λωρίδα παίρνοντας έντονη κλίση στα αριστερά.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στην θέση της πόρπης του κεντρικού επιβάτη, η οποία είναι τοποθετημένη ελαφρώς υψηλότερα από αυτή που βρίσκεται στα αριστερά της. Έτσι, το βάρος του μεσαίου επιβάτη πιέζει τη βάση της ζώνης του πάνω στο κουμπί απασφάλισης του αριστερού επιβάτη. Εκτός από την δοκιμασία αλλαγής λωρίδας, το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και σε μια πλευρική σύγκρουση, όπως επίσης και με την μετακίνηση των πίσω επιβατών.

Το πρόβλημα φαίνεται να βρίσκεται στον προμηθευτή του συγκεκριμένου ανταλλακτικού, που είναι η Takata, και σε όσα αυτοκίνητα βασίζονται στην MQB A0 πλατφόρμα. Και αυτό γιατί παρότι το Volkswagen T-Roc έχει αντίστοιχο σχεδιασμό στις ζώνες, στην δοκιμασία αλλαγής λωρίδας με 5 επιβάτες δεν διαπιστώθηκε το ίδιο πρόβλημα, καθώς προμηθευτής στην προκειμένη είναι η TRW. Το μέσο δοκίμασε δύο Arona για να διαπιστώσει ότι το πρόβλημα δεν ήταν τυχαίο, ενώ πρόσθεσε ότι το πρόβλημα δεν είχε εντοπιστεί σε προηγούμενες δοκιμές, καθώς αυτές δεν είχαν διεξαχθεί με πέντε επιβάτες στη καμπίνα.

Το πρόβλημα μπορεί να αναπαραχθεί και εν στάσει πιέζοντας τη μια βάση της ζώνης πάνω στην άλλη και τραβώντας γρήγορα τον ιμάντα. Κι αυτό γιατί το κουμπί απασφάλισης έχει μικρή διαδρομή και η παραμικρή πίεση μπορεί να λύσει τη ζώνη.

Η ισπανική εταιρία, μέσω του Christian Stein, διευθυντής επικοινωνίας, επιβεβαιώνει το πρόβλημα, τονίζοντας:

Με βάση την ανάλυση που πραγματοποιήσαμε στο εργοστάσιο επιβεβαιώσαμε το πρόβλημα που ανακάλυψε το Tekniikan Maailma κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Εργαζόμαστε για πιθανές λύσεις στο πρόβλημα και θα σας ενημερώσουμε για τις τελικές μας αποφάσεις το συντομότερο δυνατόν.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ανάκληση ούτε από την Seat, ούτε από την Volkswagen.

Ανανέωση: H Volkswagen ανακοίνωσε την ανάκληση του νέου Polo.

  • προς το παρων δεν μπαίνουν 5 ατομα μεσα ή αν μπείτε ο μεσαίος δεν φοραει ζωνη και για να ειναι ασφαλεις θα πρεπει να περναει τα χερια του πισω απο τις πλατες των αλλων δυο χωρις να πιανει τον κωλο τους ή να δεσει τα χερια του με χειροπεδες στις ζωνες των αλλων δυο … τι ανακλησεις και βλακειες το προβλημα λυθηκε…

  • Bon Viveur

    Takata & VW μαζί… Τρομαζω με την σκέψη και μόνο… 😛

    • ad276

      Τους αεροσακους της τακατα που φορουν ενα σωρο τζαπωνια το πνιξαμε;

    • Bon Viveur

      Σορρυ αλλά το τζαπώνι τί είναι;;

    • Chris

      Έλα κι εγώ το κατάλαβα αμέσως, εσύ ακόμη; Από το Japan, Ιαπωνικά.

    • Bon Viveur

      χαχαχαχαχαχαχαχα!! Τι γέλιο! ..και ήμουν σίγουρος οτι εννοεί ο φίλος τα τζιπ.

    • ad276

      Ενταξει με προλαβε ο Chris……

  • SAMURAI-66

    Η porsche κανει απανωτες ανακλησεις σε χειροποιητο πανακριβο μοντελο,η audi βαζει ακομα και σημερα λογισμικο παραποιησεις,η vw-seat εχουν προβλημα στης ζωνες ασφαλειας,οι πρωην και νυν προεδροι του ομιλου κινδυνευουν με συλληψη για το dieselgate,ετοιμαζονται να ξεφορτωθουν εταιρειες λογο οικονομικων δυσχερειων κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ.
    Ολα ομορφα και υπεροχη στο group των προβληματων!!

    • George Liverpool

      Καλο ειναι να διαβαζουμε το αρθρο.

    • ad276

      Οποιος δεν γουσταρει δεν παιρνει και τελος…..Αν το vag δεν ηταν γερμανικο θα λεγατε τα ιδια ολοι εσεις;

    • επειδη δεν διαβασες το αρθρο…για πολλοοοοοοστηηηηη φορα…
      ”Το πρόβλημα φαίνεται να βρίσκεται στον προμηθευτή του συγκεκριμένου ανταλλακτικού, που είναι η Takata, και σε όσα αυτοκίνητα βασίζονται στην MQB A0 πλατφόρμα. Και αυτό γιατί παρότι το Volkswagen T-Roc έχει αντίστοιχο σχεδιασμό στις ζώνες, στην δοκιμασία αλλαγής λωρίδας με 5 επιβάτες δεν διαπιστώθηκε το ίδιο πρόβλημα, καθώς προμηθευτής στην προκειμένη είναι η TRW”
      παντως μπορει να συμφωνησω με την καταντια του γκρουπ που υποννοεις…αφου εφτασαν να αγοραζουν και αυτοι απο ΤΑΚΑΤΑ !!

    • Mika

      Δεν διαβασε το αρθρο??
      Καλα, πρωτη φορα ειναι?
      :p

    • mixalhs7

      ”Στου κουφου τη πορτα οσο θελεις βροντα”

    • τουλαχιστον προσπαθω !!!! αν και αδικα………

    • John

      Κατ΄εμέ φυσικά και δεν φταίει η VW. Απλά όπως φαίνεται δεν υπάρχει δικλείδα ασφαλείας ως προς το έλεγχο τον εξαρτημάτων που αγοράζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τους προμηθευτές.
      Επίσης, εδώ φαίνεται η καλή δουλειά που κάνουν οι ξένοι δημοσιογράφοι σε σχέση με μερικούς εδώ στην Ελλάδα.

    • jim_1

      Φίλε μου ξέρεις τι λέει μια παροιμία το μεγάλο ψάρι από το κεφάλι βρωμάει..Όταν θέλεις να βάλεις από την φτηνοtakata τέτοια εξαρτήματα ασφαλείας μετά τα όσα έχουν γίνει για να έχεις μεγαλύτερο κέρδος ανά όχημα αυτά παθένεις (η takata σαν εταιρεία έπρεπε να είχε κλείσει και βλέπουμε ότι την στηρίζουν ακόμα κάποια μεγάλα group άρα όλοι μέσα στο κόλπο είναι)..Φυσικά και φταίει η VW το τελικό προϊών δικό της είναι..Εσύ πες το αντίθετο..

    • Smartass
  • JohnnyXP64

    αυτη η τακατα ακομα ζει? εχει βγαλει τιποτα οκ?

    • ad276

      Ναι….αεροσακους για τα Τογιοτα………χαχαχαχαχαχα

  • HELLASARMAGEDON

    Ας το πάρουμε απόφαση, το group VAG δεν είναι αυτό που ήταν πριν 15-20 χρόνια.

    • ad276

      Κανεις δεν ειναι τελειος……..

    • HELLASARMAGEDON

      Οι Γερμανοί πιστεύουν πως είναι

    • george

      Τα ίδια χάλια είχε και πριν 15-20 χρόνια.. Έπεφταν τα παράθυρα και οι ουρανοί ( τους πήρε 10+ χρόνια να το διορθώσουν) , ξεφαβε και έπιανε σκουριά το χρώμα, πλαστικά που ξεκολουσαν , διακόπτες που ξεφτιζαν , υφάσματα στις πόρτες που κρεμουσαν και φυσικά έκαιγαν και τότε λάδια κ.α

    • MPAMPIS

      το ιδιο ήταν και πριν απλά τώρα τελείωσαν τα μεροκάματα στο ειδικό ρύπο και βγαίνουν στη φορά καποια πράγματα

  • gv

    πωω τιναφτορε?
    παντως μερικα περιοδικα επιτελουν εργο..

  • καπως ετσι ημουν το 2005 στο πισω καθισμα οταν εβγαινα με την μπακουροπαρεα !!!!!!
    μαλακια που δεν το δοκιμασαμε ποτε !!!! παιζει και το δικο μου να εχει το ιδιο θεμα!!!! :-P

    • SkidRAW

      Αδυνατος τοτε, χωρουσαν 4 πισω! :P :P :P

  • xtra

    οι ανθρωποι που κανουν τα τεστ εκει , ειναι αστερια !
    Οι δοκιμες τους ειχαν και αλλα σοβαρα αποτελεσματα..!

    Παντως η πιο ασφαλης ζωνη , που να ειναι και σχεδιαστικα λαθος ειναι τετοιου τυπου :-P : https://uploads.disquscdn.com/images/8c9e98948b9fa8d683db87645dd3f6d407437b16a8f45723ef92c20fab7c68cf.jpg

  • MPAMPIS

    κάθε μέρα και ένα αρνητικό ρεπορτάζ για το κουβαγκεν ..μην μου πει κανείς για την τακατα ,γιατί όταν πουλάς ένα προϊόν πρέπει να τεστάρεις και τους προμηθευτές σου !

    • george

      Οι Γαλλικές μάρκες πρέπει να είναι οι μόνες που δεν είχαν οχήματα με προβληματικους αερόσακους takata.. Κάτι θα ήξεραν οι Γάλλοι.. Γενικά είναι οι μόνοι που δεν εμπλέκονται σε σκάνδαλα και απάτες

    • mixalhs7
    • george

      Το ερευναται έχει μεγάλη διαφορά από το πιάστηκε.. Μετά το dieselgate για όλες τις μάρκες γράφτηκε για υποψίες.. Καμία όμως δεν πιάστηκε.. Πάντως η Peugeot κ Citroën είναι οι μόνες που εδώ και τρία χρόνια βάζουν adblue στους diesel όταν βλέπεις πανακριβες BMW κ Mercedes να μην βάζουν κάνοντας τσιγκουνιες όπως πάντα.. Κάθε χρόνο οι Γαλλικές μάρκες είναι στην κορυφή της λίστας με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.. Όταν οι περισσότερες μάρκες έχουν κάθε χρόνο εκπομπές ρύπων στα ύψη..

    • mixalhs7

      Δεν διαφωνω, αλλα οταν το Γαλλικο δημοσιο ερευνα την Ρενω στην οποια ειναι μεγαλομετοχος, το FCA εκανε συμβιβασμό στις ΗΠΑ για το ιδιο θεμα ενω φημες υπαρχουν για bmw mercedes και αλλους ενω ταυτοχρονα σχεδον ολοι οι κατασκευαστες ανακοίνωσαν πως εγκαταλειπουν σταδιακα τα ντιζελ,αυτο κατι λεει.
      Οι Γαλλοι κατασκευαστες εχουν το σεβασμο μου αν και τα προϊόντα τους δεν ειναι του γούστου μου!

  • Ο Μπαφοντίνας

    Ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα χαχαχαχα!
    Για το γεγονός οτι το 90% των αυτοκινήτων ανεξαρτήτου μάρκας που φοράνε αερόσακους takata δεν έχουν κληθεί έστω τυπικά για έναν έλεγχο απο μια αντιπροσωπεία κουβέντα απο τον ”ειδικό” τύπο,είναι εποχές τώρα να φάμε κανα ban απο δοκιμές νέων μοντέλων;
    Δώσε τυράκι στο πόπολο και άστο να μαλώνει για Γερμανούς,Ιταλούς και Ιάπωνες πιο κουβαδάκι είναι πιο σάπιο.