Η νέα γενιά των μονοθεσίων που πάτησε πίστα πέρυσι είναι σημαντικά πιο γρήγορη από την προηγούμενη, με πολύ περισσότερη κάθετη δύναμη, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να έχουν κερδίσει αρκετά δευτερόλεπτα στον γύρο. Βέβαια, αυτό έχει ένα μεγάλο κόστος, που είναι η δυσκολία ενός μονοθεσίου να μείνει κοντά στο προπορευόμενο εντός των στροφών, με αποτέλεσμα τα προσπεράσματα να είναι πιο δύσκολα.

Φέτος, τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι ακόμα μεγαλύτερα συγκριτικά με πέρυσι, έτσι οι διοικούντες αποφάσισαν να προβούν σε αλλαγές εν όψει του 2019. Αυτές κάνουν λόγο για απλούστερα αεροδυναμικά στοιχεία, ωστόσο, σύμφωνα με τον Νικόλα Τομπάζη της FIA, τα μονοθέσια του 2019 θα είναι κατά περίπου 1,5 δευτερόλεπτα αργότερα στον γύρο.

Περιμένουμε ότι αυτή η αλλαγή στους κανονισμούς θα είναι κατά το ήμισυ ή το 1/3 λιγότερο αποδοτική από το δέλτα του 2016 και του 2017, έτσι περιμένουμε να χάσουμε περίπου 1,5 δευτερόλεπτο ίσως. Είναι δύσκολο να προβλέψουμε ακριβώς το ποσό της ανάπτυξης που θα βάλουν οι ομάδες στα μονοθέσια του 2019, αλλά σίγουρα περιμένουμε να χάσουμε απόδοση.

Ο Έλληνας σχεδιαστής λέει ότι είχαν τη βοήθεια των ομάδων και πως ακόμα και στην χειρότερη περίπτωση είδαν βελτίωση της κατάστασης. Επίσης, ο Τομπάζης λέει ότι η αλλαγή αυτή στους κανονισμούς έγινε για να σταματήσει το φαινόμενο της έλλειψης των προσπερασμάτων, τα οποία θα ήταν ακόμα λιγότερα το 2019 και το 2020 χωρίς τη συγκεκριμένη αλλαγή.

Προσκαλέσαμε τις ομάδες να κάνουν τις δικές τους προσομοιώσεις με τα δεδομένα. Οι περισσότερες ομάδες συμμετείχαν σε αυτή την πρωτοβουλία και είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξή τους. Ξεκάθαρα, όλες οι ομάδες έκαναν διαφορετικά πράγματα και τα αποτελέσματα κυμαίνονται από μικρά μέχρι μεγάλα οφέλη.

Δεν υπάρχει κανένα αποτέλεσμα που να δείχνει επιδείνωση των χαρακτηριστικών. Η πρόβλεψή μας λέει ότι, αν δεν κάνουμε αυτή την αλλαγή, τα προσπεράσματα θα είναι ακόμα δυσκολότερα το 2019 και το 2020. Οπότε, κομμάτι του κανονισμού ήταν για να το σταματήσουμε αυτό.