1FP1

Ο απόλυτος κυρίαρχος στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Ισπανικού Grand Prix ήταν ο Valtteri Bottas. Η Mercedes έδειξε να ξεκινάει καλά και ο Φινλανδός ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, με τη διαφορά του από τον δεύτερο Lewis Hamilton να είναι πάνω από 8 δέκατα.

Τον τρίτο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Sebastian Vettel, με τον Max Verstappen να είναι στην τέταρτη θέση. Πέμπτος ο Kimi Raikkonen, μπροστά από τους Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne και τον Pierre Gasly που ολοκληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Ο ουρανός ήταν καθαρός και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 19°C στον αέρα και τους 31°C στην άσφαλτο. Ο Fernando Alonso έκανε πρώτος την εμφάνισή του στην πίστα, για να τον ακολουθήσουν γρήγορα κι άλλοι οδηγοί, προκειμένου να κάνουν το installation lap για τον έλεγχο των συστημάτων στα μονοθέσιά τους.

Χρειάστηκε να περάσουν τα πρώτα 15 λεπτά για να σημειωθεί κάποιος χρόνος. Αυτός ήρθε από τον Ocon, ο οποίος με τη μέση γόμα γύρισε σε 1:22.5, αλλά κι άλλα μονοθέσια πίσω του ξεκινούσαν ουσιαστικά τα προγράμματά τους. Ο Alonso κατέβασε σε 1:22.2, με τα μαλακά, αλλά ο Raikkonen ήταν πολύ πιο γρήγορος, για το 1:20.3, επίσης με τα μαλακά, ενώ βρήκε ακόμα ένα δέκατο στη συνέχεια, όσο ο Alonso τον είχε πλησιάσει στα 3 δέκατα.

Τα πρώτα του φετινά περάσματα έγραφε ο Kubica, με τα πολύ μαλακά φυσικά ελαστικά, καθώς η Williams επέλεξε πολλά σετ πολύ μαλακής γόμας για τους οδηγούς της. Τα δύο Mercedes βγήκαν μετά το πρώτο 20λεπτο, πατώντας στη μαλακή γόμα. Ο Hamilton ανέβηκε αρχικά στην τρίτη θέση, την ώρα που ο Bottas έκανε λάθη και δεν μπορούσε να ολοκληρώσει έναν καθαρό γύρο, παρόλο που σημείωσε μοβ στα δύο πρώτα κομμάτια.

Λάθη και από άλλους οδηγούς, αφού η πίστα ακόμα δεν παρείχε τα επίπεδα πρόσφυσης που θα έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί μετά από αρκετά περάσματα. Εν τω μεταξύ, ο Hamilton αποφάσισε να κινηθεί πολύ γρήγορα, για το 1:18.9, αλλά στη συνέχεια ο Bottas βρήκε άλλα τρία σχεδόν δέκατα, για το 1:18.7, με μοβ στο δεύτερο και το τρίτο κομμάτι.

Οι οδηγοί συνέχιζαν να βγαίνουν προσωρινά εκτός, ωστόσο ο Vettel είχε κατέβει για πρώτη φορά το 1:20, αλλά απείχε 1,2 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Ricciardo με τα μαλακά ελαστικά, όμως η απόστασή του από τον Bottas ήταν 1,2 δευτερόλεπτα, κάτι που σημαίνει πως ήταν μόλις λίγα χιλιοστά ταχύτερος από τον τέταρτο Vettel.

Πλησιάζαμε στο 40λεπτο και οι μηχανικοί του Raikkonen άλλαζαν το πάτωμά του, με τους υπόλοιπους οδηγούς να γυρίζουν σιγά-σιγά στα pits. Ο Alonso μετακινήθηκε στην πέμπτη θέση, κατεβαίνοντας για πρώτη φορά το 1:20, όμως αμέσως μετά είχαμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, μιας και ο Ricciardo έφυγε ευθεία στη Στροφή 4, χωρίς να τραυματίσει σοβαρά την RB14. Έτσι, όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα pits, ώστε να προετοιμαστούν για το δεύτερο μισό.

Στα 42 λεπτά από το τέλος, ο Perez έσπασε τη σιωπή και βγήκε με τη μέση γόμα. Κι άλλοι οδηγοί ακολούθησαν το παράδειγμά του, με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να έχει ανέβει στους 35°C. Τα Ferrari και Red Bull συνέχιζαν να βρίσκονται στα pits, όσο ο Bottas έγραφε το 1:18.4, με τη μαλακή γόμα. Αντίθετα, ο Hamilton είχε τη μέση γόμα και δεν ήταν τόσο γρήγορος όσος ο team-mate του.

Μόλις περάσαμε στο τελευταίο μισάωρο, είχαμε για δεύτερη φορά Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Υπεύθυνος αυτή τη φορά ο Stroll, ο οποίος έφυγε εκτός στη Στροφή 5, σταματώντας στην αμμοπαγίδα, χωρίς να τραυματίσει την FW41. Έμεναν 25 λεπτά όταν είχαμε και πάλι πράσινη σημαία, με τον Bottas να κινείται ξανά πολύ γρήγορα, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:18.1.

Τρίτη θέση από τον Raikkonen, με 1:19.7, όντας έτσι 1,6 δευτερόλεπτα μακριά από τον συμπατριώτη του, με τον Vettel να είναι 7 χιλιοστά πίσω, στην τέταρτη θέση, όμως ο Φινλανδός βρήκε άλλα δύο δέκατα. Στη συνέχεια, ο Vettel πέρασε μπροστά από τον team-mate του, πλησιάζοντας στο ένα δέκατο τον Hamilton, φορώντας τα πολύ μαλακά.

Είχαμε περάσει στα τελευταία 10 λεπτά και στην πίστα βρισκόταν οι περισσότεροι οδηγοί, χωρίς, όμως, να βλέπουμε βελτίωση των χρόνων. Το μόνο άξιο λόγου που συνέβη είναι η τέταρτη θέση του Verstappen, που πέρασε μπροστά από τον Raikkonen. Τέλος, παραλίγο επαφή μεταξύ των Leclerc και Magnussen μετά τη λήξη της περιόδου στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, με τον Μονεγάσκο να κατηγορεί τον Δανό.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

2Τα highlights

3Αποτελέσματα

  • Nerazzuro21
  • Akis-F1 FAN

    Πολύ δυνατη φαίνεται η Μερκ αν και η Φερράρι όλες τις Παρασκευές φέτος είναι “χλιαρή”.

  • Mitsos Ribopaido

    Φερραρι καθαρα κρυβεται , ο φερσταπεν εκανε ιδιο χρονο με φετελ εχοντας 2 γομες διαφορα.
    Η μερκ φαινεται να ελυσε αρκετα προβληματα , ισως και για αυτο ετρεξε λιγο πιο high mode το κινητηρα (μποτας) για να τεσταρει.
    Θα παιχτει τρομερος αγωνας.
    Γουσταρω καθρεπτες , πατωμα φερραρι και μυτη μακα. Δυναμη

    • Fαν1ς

      Πιστεύω πως φάνηκε ξεκάθαρα ότι η Mercedes πιεσε πιο πολύ από τους άλλους δύο!!! Φαινόταν και στα πατήματα και στην νευρική συμπεριφορά του αυτοκινήτου που αν δεν ήξερες τι μέρα είναι θα έλεγες πως έχουμε κατατακτήριες….. Περιμένουμε την δεύτερη περίοδο αλλά ακόμη περισσότερο θα πρέπει να κάνουμε υπομονή για αύριο!! Πάντως αν και εδώ η Mercedes υπολείπεται έναντι των Ιταλών τότε έχουμε αλλαγή δυναμικής και επίσημα….. Και αυτό Γτ εδώ που όλες οι ομάδες έχουν δεδομένα και γνωρίζουν την πίστα δεν θα υπάρχουν δικαιολογίες για αδυναμία εύρεσης σωστού σεταπ και προβλημα με τα λάστιχα!! Περιμένουμε λοιπόν….

    • Mitsos Ribopaido

      Ακριβως ετσι. Θελω να δω και τις αναβαθμισεις φετος δεν τις γραφει οπως περσυ καθαρα πουθενα

    • Fαν1ς

      Επίσης κάτι ακόμα που ήθελα να πω είναι πως εδώ η Pirelli έχει φέρει λάστιχα με πιο λεπτή γόμα κάτι που βολεύει τις Mercedes και οι οποίες το ζητούσαν από το 2014 για να λύσουν τα θεματα που έχουν με την υπερθέρμανση που προκαλούν…..Τετοια λάστιχα θα φέρει πάλι η Pirelli σε σπα και σιλβερστον οπότε ας κρατήσουμε και αυτή την αλλαγή στο πίσω μέρος του μυαλού μας….!Όσον αφορά τις αναβαθμίσεις της Ferrari εγώ ξέρω για καινούργιο πάτωμα πέρα από την προφανή αλλαγή με τους καθρέφτες! Από κινητήρες δεν υπάρχει τπτ καινούργιο από καμιά ομάδα! Πληροφορίες λένε πως την Δευτέρα που έχει δοκιμές θα δοκιμάσουν όλοι τις καινούργιες αναβαθμισμενες μονάδες….

    • Mitsos Ribopaido

      Πιο λεπτη ; Οκκ καταλαβα..
      οντως το κραταμε στο μυαλο μας.
      Διαβασα για κινητηρα αλλα αεροδυναμικα απορουσα.! Τωρα στο φπ2 να δουμε χρονους προσομοιωσης

    • Fαν1ς

      Πιο λεπτή απ ότι έχω καταλάβει με πιο λίγες στρώσεις γομας στο πέλμα του ελαστικού….σε μια ανάλυση που έχω διαβάσει πιο λεπτή γόμα σημαίνει πως όταν ζεσταινεται το ελαστικό η θερμότητα διαχέεται πιο γρήγορα σε όλο το σκελετό του ελαστικού και έτσι γλιτώνεις τις φουσκάλες(blistering) στο πέλμα….. Ενα αντιθέσει με την πιο χοντρή γόμα που απομονώνει την θερμότητα στην εξωτερική στοιβαδα του πέλματος και αργεί να ζεσταθεί ολόκληρο το ελαστικό με αποτέλεσμα η τοπική υπερθέρμανση στο εξωτερικό πέλμα του ελαστικού να προκαλεί αυτές τις φουσκάλες! Αυτά λοιπόν διάβασα με κάθε επιφυλαξη για το αν ισχύουν και να μην με έχουν προδώσει τα αγγλικά μου!

    • Mitsos Ribopaido

      Αψογη αναλυση thanx

  • Maleas George

    Και νομίζατε δεν μπορούσε να γίνει πιο άσχημο το Halo…

    • Mitsos Ribopaido

      Ισως ειμαι αναποδος , αλλα πιο λογικο ειναι ετσι

    • Maleas George

      Γούστα είναι αυτά…

  • kostas

    Στην ισπανια θα φανει (επιτελους) η πραγματικη δυναμικη των ομαδων. Θελω να πιστευω οτι παιζουμε κρυφτουλι και δεν ειμαστε τοσο πολυ πισω απο τις Μερκ.

  • LJ

    Παρασκευή ημέρα χαρας για την McLaren. Απο αυριο προσγείωση στην πραγαμτικοτητα. Για να δούμε το περιβόητο «πακέτο αναβαθμίσεων»…