Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβάλλει όλο και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, με τους νέους να τίθενται σε ισχύ από το 2021, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βρει έναν τρόπο να εξαπατήσουν τις εκπομπές CO2, και μάλιστα με τον πιο ανόητο τρόπο.

Οι κυβερνήσεις και οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται πως παίζουν το παιχνίδι μεταξύ γάτας και ποντικιού. Με ανακοίνωση δύο επιτρόπων της Ε.Ε, έγινε γνωστό πως ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη βρει μια νέα μέθοδο εξαπάτησης των εκπομπών CO2. Σε τρία χρόνια από σήμερα, το 2021, θα πραγματοποιηθεί μια βασική μέτρηση εκπομπών CO2 σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτή η μέτρηση θα αποτελέσει την βάση για το μέλλον των κανόνων μείωσης των εκπομπών CO2. Το 2025, τα αυτοκίνητα πρέπει να εκπέμπουν κατά μέσο όρο 15% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με την μέτρηση του 2021. Το ποσοστό αυτό το 2030 θα είναι στο 30%. Μπορείς να καταλάβεις λοιπόν τι τρόπο βρήκαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Είναι τόσο απλός, όσο και ανόητος ταυτόχρονα. Να αυξήσουν τις εκπομπές CO2 στη βασική μέτρηση με “διάφορα κόλπα” έτσι ώστε να πιάσουν ευκολότερα τους στόχους των επόμενων ετών.

Αυτό σημαίνει πως κατά τη διάρκεια της βασικής μέτρησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα λειτουργούν π.χ την μπαταρία ενός plug-in υβριδικού αυτοκινήτου, ούτε το σύστημα Start/Stop, ενώ παράλληλα θα φορτίζουν την μπαταρία κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Αυτές οι “τεχνικές” έχουν ως αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να είναι υψηλότερες. Να σημειωθεί πως τα δεδομένα της βασικής μέτρησης δεν θα παρθούν από κάποιον ανεξάρτητο φορέα, αλλά θα σταλθούν στην Ε.Ε από τις ίδιες της αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σύμφωνα με τους δύο επιτρόπους της Ε.Ε, οι αρχικές μελέτες έδειξαν πως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων “φουσκώνουν” τις εκπομπές CO2 από 4,5% έως 13%.