Με την τιμή της βενζίνης να έχει ξεπεράσει ακόμη και τα 2 ευρώ το λίτρο σε ορισμένα νησιά, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, είναι πολύ πιθανό να εισηγηθεί προς την κυβέρνηση την επιβολή πλαφόν σε περιοχές της χώρας όπου η αμόλυβδη βενζίνη και τα άλλα πετρελαιοειδή προϊόντα κίνησης κινούνται σε ακραία επίπεδα.

Οι υπηρεσίες της ΡΑΕ έχουν μελετήσει τις τιμοληψίες κατά το τελευταίο δίμηνο προκειμένου να διαπιστώσουν εάν και κατά πόσο δικαιολογείται να διαμορφώνονται οι τιμές στα επίπεδα των 2 ευρώ το λίτρο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και αυτό το φράγμα. Τέτοια περίπτωση, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων είναι η Σίκινος όπου η αμόλυβδη βενζίνη πωλείται προς 2,045 ευρώ το λίτρο.

Αν η ΡΑΕ εκδώσει εισήγηση ελέγχου των τιμών, τότε οι νέες θα διαμορφωθούν σε πολύ χαμηλότερα από τα τρέχοντας επίπεδα λαμβάνοντας υπόψη τους μέσους όρους των τιμών πανελλαδικά, ανά νομό και της Αττικής συν κάποια περιθώρια κέρδους.

Η χρονική διάρκεια του πλαφόν επίσης ορίζεται από το υπουργείο κατόπιν εισήγησης της ΡΑΕ και ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί επεκτείνεται ή αναστέλλεται.

1Αντίδραση από την ΠΟΕΠΚ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων Πρατηριούχων Καυσίμων εξέδωσε ανακοίνωση αντιδρώντα στην πιθανότητα επιβολής πλαφόν στις τιμές σε νησιά.

Ειδικότερα στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι:

Είναι γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων παγκοσμίως και όχι μόνον στην Ελλάδα, έχουν αυξηθεί εξ αιτίας των υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου, WTI και BRENT.

Επίσης είναι γεγονός ότι σε κάποια νησιά σε σύγκριση με τις τιμές που διαμορφώνονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αισθητή διαφορά, η οποία όμως έχει πολύ λογική εξήγηση.

Ο μεγάλος αριθμός Εταιρειών Εμπορίας και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα με υπολογίσιμες καταναλώσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, δημιουργεί έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, σε πολλές περιπτώσεις και αθέμιτο, συμπιέζοντας τα ποσοστά των μικτών κερδών τους μεταξύ 3- 6%. Αντιθέτως στα νησιά ο μικρός αριθμός Εταιρειών και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται, με εποχικές-καλοκαιρινές καταναλώσεις, δικαιολογημένα τους οδηγεί για την επιβίωση τους σε μικτά ποσοστά κερδών μεταξύ 5-8%, είναι αθέμιτο και παράλογο;

Για την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων σας γνωρίζουμε ότι η σημερινή τιμή του Διυλιστηρίου Αμόλυβδης 95 oct (προϊόν + φόροι) είναι 1,210 + 24% ΦΠΑ = 1,500, όταν η μέση τιμή λιανικής στην Ελλάδα είναι σήμερα 1,650.

Στην διαφορά που προκύπτει μεταξύ τιμής Διυλιστηρίου και λιανικής, εμπεριέχονται το κέρδος της Εταιρείας Εμπορίας, το μεταφορικό κόστος και το κέρδος του Πρατηρίου».