Ήταν Ιανουάριος του 1980 όταν η Renault παρουσίασε το 5 Turbo και στα τέσσερα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν 1.820 αυτοκίνητα. Η διάταξη του κινητήρα στο κέντρο και πίσω, μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς (RMR) και το εντυπωσιακά φαρδύ bodykit το καθιστούσαν αρχικά άκρως ποθητό αλλά και αρκετά δύστροπο. Γι’αυτό και αγαπήθηκε, ενώ θεωρείται και ένα από τα πρώτα αυθεντικά hothatches.

Το Turbo 2, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι μια πιο “φτωχή έκδοση” του 5 Turbo, χρησιμοποιώντας πιο πολλά μέρη από το stock 5, όπως και ότι δε διέθετε ζάντες ελαφριού κράματος. Εντούτοις, οι επιδόσεις μόνο κακές δεν ήταν. Στα δύο χρόνια παραγωγής του, κατασκευάστηκαν 3.167 R5 Turbo 2, με την Evolution έκδοση που βλέπεις εδώ να είναι ένα από τα 200 που κατασκεύασε το γαλλικό εργοστάσιο.

Το Evo πακέτο διαθέτει αλουμινένια οροφή και ελαφρώς αυξημένη χωρητικότητα στον κινητήρα, καθώς από 1.397 κ.εκ. που είχαν τα “απλά” R5 Turbo 2, το Evo είχε 1.432 κ.εκ. Ο τετρακύλινδρος turbo εν σειρά κινητήρας στρογγυλοκαθόταν στο κέντρο του αυτοκινήτου και απέδιδε 185 άλογα, ο οποίος είχε να κινήσει ένα αμάξωμα βάρους 970 κιλών, κάτι που το έκανε εξαιρετικά γρήγορο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονταν σε 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός πεντατάχυτου κιβωτίου και το διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης της ZF.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παραδόθηκε στον πρώτο του ιδιοκτήτη το 1985, και είναι το 49o από τα 200. Στα 33 χρόνια που είναι στον δρόμο έχει διανύσει 22.072 χλμ. Βρίσκεται προς πώληση στο Bring A trailer, και την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές το υψηλότερο bid είναι στα 50.000 δολάρια, με τη δημοπρασία να λήγει σε 4 ημέρες.

Ένα αντίστοιχο, όμως, σε υπεράριστη ανακατασκευασμένη κατάσταση πουλήθηκε για σχεδόν εξαψήφιο νούμερο!