Τι σημαίνει αυτό; Σήμερα, στην Γερμανία η Cayenne ξεκινάει από τα €74.828 και η Panamera από €90.655, με τον Robert Meier, διευθυντής των εκδόσεων του μοντέλου της Taycan, να δηλώνει:
Περιμένουμε μια τιμή κάπου μεταξύ μιας Cayenne και μιας Panamera.
Άρα είναι σχετικά ασφαλές να υποθέσουμε ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρίας θα κοστίζει περίπου €80.000. Ο Lutz Meschke, αντιπρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου που είναι αρμόδιος για τα οικονομικά και την πληροφορική στην Porsche, όμως δήλωσε ότι θέλει να προσφέρει εκδόσεις υψηλότερης απόδοσης, όπως μια Taycan S, που θα μπορούσε να κοστίσει μέχρι €200.000 ευρώ.
Πριν προχωρήσω επέτρεψε μου μια μικρή τεχνική παρένθεση. Οι ηλεκτροκινητήρες εναλλασσόμενου ρεύματος που εφοδιάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διακρίνονται επιμέρους στους “ασύγχρονους” ή “επαγωγικούς κινητήρες” και στους “σύγχρονους κινητήρες”, με τους δεύτερους να είναι οι κινητήρες στους οποίους η μέση ταχύτητα περιστροφής είναι ευθέως ανάλογη της συχνότητας της εφαρμοζόμενης εναλλασσόμενης τάσης.
Η Taycan θα φοράει δύο “σύγχρονους” ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι θα παρέχονται από την Ιταλική Magneti Marelli και θα παράγουν μέχρι 600 άλογα, επιταχύνοντας το μοντέλο από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,5 δευτ, και από τα 0-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 12. Η Porsche με την Taycan στοχεύει να γίνει το γρηγορότερο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nordschleife, γράφοντας χρόνο κάτω από 8 λεπτά.
Όμως, ο Meier επισημαίνει:
Οι ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες είναι σαφώς πιο φθηνοί, αλλά έχουν ένα πολύ σημαντικό μειονέκτημα. Μπορείς να υπερφορτώσεις τον κινητήρα μόνο μία φορά όταν θέλεις ακραία επιτάχυνση και θα φτάσει γρήγορα στα όριά του την δεύτερη ή την τρίτη φορά. Αυτό είναι εντάξει για τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά όχι για μια Porsche υψηλής απόδοσης.
Η Tesla χρησιμοποιεί “ασύγχρονους” κινητήρες στα Model S και Model X, αλλά αποφάσισε να τοποθετήσει “σύγχρονους” ηλεκτροκινητήρες στο Model 3.