Όλο πιο συχνά παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο να εξετάζουν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με άλλες για να εξοικονομήσουν χρήματα για την ανάπτυξη νέων οχημάτων, στον αγώνα δρόμου για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων και αυτόνομων οχημάτων.

Τις τελευταίες εβδομάδες έχει δημιουργηθεί έντονη φημολογία για την συνεργασία της VW με τη Ford, και αυτή φαίνεται ότι ίσως είναι μέρος μιας μεγαλύτερης εικόνας, που ο Όμιλος θέλει τον ρόλο της Audi ως τεχνικού κόμβου να μειώνεται σοβαρά. Η Volkswagen θα παρουσιάσει το νέο δεκαετές πρόγραμμα της στις 16 Νοεμβρίου και σύμφωνα με το Automotive News το πρόγραμμα θα επικεντρώνεται στην μείωση του κόστους και της αναποτελεσματικότητα. Ένα από τα σημαντικά βήματα αυτού του σχεδίου θα είναι η συνεργασία με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων (όπως η Ford) για να διαμοιραστεί το κόστος κατασκευής των νέων, πιο αποδοτικών οχημάτων και ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι αποταμιεύσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη VW και εκεί είναι που εστιάζει, καθώς προσπαθεί να ανακάμψει μετά το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων. Ο Matthias Mueller, ο πρώτος CEO μετά το dieselgate, θέλησε να ξοδέψει πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, έτσι ώστε ο Όμιλος να κατασκευάσει τις δικές του πλατφόρμες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και να αντικαταστήσει τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με πωλήσεις ηλεκτρικών μέχρι το 2025. Το 2017 μόνο, η VW δαπάνησε 13,1 δισεκατομμύρια δολάρια για το λόγο αυτό.

Ο Herbert Diess, ο οποίος αντικατέστησε τον Mueller ως CEO, ήταν λιγότερο αισιόδοξος. Προειδοποιώντας ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται στο γκρεμό και εκφράζοντας τα παράπονα του για το κόστος σχεδίασης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ο Diess φαίνεται να ήταν περισσότερο επικεντρωμένος στους αριθμούς που προέρχονται από το λογιστήριο, παρά από εκείνους που προέρχονται από το τμήμα των μηχανολόγων.

Με το νέο 10ετές σχέδιο, το VW Group φαίνεται να θέλει να περιορίσει τις δαπάνες του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης εντός του VW Group και να συνεργαστεί με άλλες εταιρείες για τα πάντα, από μηχανολογικά μέχρι πληροφοριακά συστήματα και από εξέλιξη μπαταριών μέχρι την τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων. Με την Audi να εργάζεται τόσο στην τεχνολογία υδρογόνου όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα, το E-Tron, το οποίο μοιράζεται ελάχιστα με οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό μοντέλου του VW Group, μπορεί να δημιουργήσει ανησυχίες στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Audi.

Ωστόσο, ο ρόλος της Audi ως μηχανολογικού κόμβου μετράει πολλά χρόνια και οι μηχανικοί της κατηγορήθηκαν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας/λογισμικού που επέτρεψε στην VW να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών.