Στις αρχές του έτους η Volkswagen ξεκίνησε τις δοκιμές ενός νέου καυσίμου, αυτού που ονομάζει R33 BlueDiesel. Με τις δοκιμές να ολοκληρώνονται με επιτυχία πριν μερικές ημέρες, η Volkswagen έδωσε ορισμένες πληροφορίες γι’αυτό το νέο καύσιμο.

Το R33 BlueDiesel είναι ένα καινοτόμο βιοκαύσιμο που αποτελείται κατά 1/3 από υλικό που προέρχεται από την επεξεργασία μαγειρικού λίπους και κατά 2/3 από κανονικό ντίζελ. Το καύσιμο αυτό εκπέμπει 20% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με το κοινό ντίζελ, μιας και έχει καθαρότερη καύση από αυτό, και έχει αναπτυχθεί από την Volkswagen, το Πανεπιστήμιο του Coburg, την Shell Global Solutions, την Tecosol και την Neste.

Το μαγειρικό λίπος (όπως το λάδι για το τηγάνισμα πατατών), αφού φιλτραριστεί και καθαριστεί, μετατρέπεται σε ένα μείγμα παραφίνης που χρησιμοποιείται ως βιοντίζελ σε ποσοστό 33% στο R33 BlueDiesel. Το όνομα R33 προέρχεται από το γεγονός πως το BlueDiesel αποτελείται κατά 33% από το συγκεκριμένο βιοντίζελ.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μιας και συμμορφώνεται με το πρότυπο DIN EN 590, ενώ παράλληλα πληροί όλα τα κριτήρια για χρήση ως κανονικό καύσιμο.

Η χρήση του δεν απαιτεί τροποποιήσεις ούτε στους κινητήρες του αυτοκινήτου, ούτε στα πρατήρια καυσίμων που θα επιλέξουν να το χρησιμοποιήσουν, μιας και η Volkswagen σκοπεύει να το περάσει στην αγορά. Μετά την επιτυχημένη δοκιμαστική φάση, το R33 BlueDiesel χρησιμοποιείται πλέον μόνιμα στα πρατήρια βενζίνης της Volkswagen στο Wolfsburg, ενώ ξεκίνησε δοκιμαστική λειτουργία και στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Salzgitter. Η γερμανική εταιρία προγραμματίζει την εισαγωγή του και σε άλλες περιοχές.