Στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν χώρες που πιστεύουν πως οι εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων –επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών- πρέπει να μειωθούν κατά 30% μέχρι το 2030, ενώ άλλες χώρες, όπως πχ η Γαλλία, θεωρούν πως το ποσοστό πρέπει να είναι μεγαλύτερο, της τάξεως του 35%.

Με τις συζητήσεις να συνεχίζονται στις αρχές της εβδομάδας, σε μια συνεδρίαση που διήρκεσε 6 ώρες, τελικά δεν επήλθε συμφωνία. Τον περασμένο Οκτώβριο, οι υπουργοί περιβάλλοντος των κρατών-μελών της Ε.Ε αποφάσισαν πως η μείωση πρέπει να είναι της τάξεως του 35%, ενώ υπήρξαν και οκτώ χώρες που ήθελαν η μείωση να είναι της τάξεως του 40%.

Μπορείς εύκολα να καταλάβεις πως δεν υπάρχει κοινή απόφαση, με το Βέλγιο να κατηγορεί την Αυστρία, η οποία τότε είχε την προεδρία της Ε.Ε, πως αυτή ήταν η κύρια υπαίτιος της διαφωνίας, μιας και κοιτούσε μόνο τα δικά της συμφέροντα, αλλά και τα συμφέροντα της Γερμανίας.

Οι χώρες του Νότου κυρίως, μαζί με την Σουηδία και την Ολλανδία τάσσονται υπέρ της μείωσης των εκπομπών σε μεγαλύτερο ρυθμό (40%), κυρίως λόγω των ακραίων θερμοκρασιών που αντιμετώπισε το βόρειο ημισφαίριο το περασμένο καλοκαίρι.