Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δημοσίευσε ένα έγγραφο 30 σελίδων, στο οποίο καθορίζονται οι κατευθυντήριες γραμμές για την έγκριση ρύθμισης, όσον αφορά την εγκατάσταση αναβαθμισμένων συστημάτων φίλτρων καυσαερίων σε παλιότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, βρίσκοντας έτσι μία εναλλακτική στην απαγόρευση κυκλοφορίας των συγκεκριμένων αυτοκινήτων από πολλές πόλεις. Η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών (KBA) θα δώσει σύντομα την έγκριση της έτσι ώστε τα συστήματα να δοθούν στην αγορά το συντομότερο δυνατό.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο αντιδρούν, μιας και οι ίδιες δεν θέλουν τις αναβαθμίσεις, αλλά οι καταναλωτές να στραφούν στην αγορά νέων αυτοκινήτων, αντικαθιστώντας τα παλιά τους. Όλες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συμφωνήσει να δαπανήσουν έως 3.000 ευρώ ανά όχημα προκειμένου να τοποθετήσουν νέο λογισμικό και συστήματα φιλτραρίσματος ρύπων στην εξάτμιση, ενώ δίνουν και μεγάλα μπόνους (έως και 8.000 ευρώ) για την αγορά νέων μοντέλων τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τα 15 εκατ. diesel οχήματα που κινούνται στους δρόμους της Γερμανίας, μόλις τα 2,7 εκατ. διαθέτουν κινητήρες που πληρούν τα πρότυπα του Euro 6. Σύμφωνα με το Evercore ISI, η αναβάθμιση του στόλου των Euro 5 οχημάτων αναμένεται να κοστίσει έως και 14,5 δισ. ευρώ.