Στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση του από την σύλληψη του τον Νοέμβριο, ο Carlos Ghosh δήλωσε πως είναι αθώος, λέγοντας στο δικαστήριο του Τόκιο πως οι κατηγορίες εναντίον του είναι λανθασμένες. Όπως είπε:

Έχω λανθασμένα κατηγορηθεί και άδικα κρατηθεί με αβάσιμες κατηγορίες, Σε αντίθεση με τις κατηγορίες των εισαγγελέων, δεν έλαβα ποτέ αποζημίωση από τη Nissan που δεν την αποκάλυψα, ούτε έκανα κάποιο δεσμευτικό συμβόλαιο της εταιρείας για πληρωμή κάποιου ποσού που δεν ήταν εμφανής.

Πιστεύω ακράδαντα ότι σε όλες τις προσπάθειές και κινήσεις μου για λογαριασμό της εταιρείας, έχω ενεργήσει αξιόπιστα, με τιμή, νόμιμα, με γνώση και κατόπιν εγκρίσεως των κατάλληλων στελεχών εντός της εταιρείας.

Σε ότι αφορά τους ισχυρισμούς πως μεταβίβασε ζημίες στη Nissan, ο Ghosn δήλωσε ότι είχε ζητήσει από την εταιρεία να λάβει εξασφαλίσεις για τις συμβάσεις ξένου συναλλάγματος. Είπε ότι το έκανε αυτό για να αποφύγει τη μόνη άλλη επιλογή που είχε, η οποία ήταν να παραιτηθεί και να χρησιμοποιήσει το επίδομα συνταξιοδότησής του ως εξασφάλιση, αλλά δεν το έκανε προκειμένου να συνεχίσει να βοηθά την Nissan. Επίσης τονίζει πως τα κεφάλαια αυτά “ήταν για σημαντικές υπηρεσίες που ωφέλησαν σημαντικά τη Nissan”.

Η ηθική μου δέσμευση έναντι της Nissan δεν θα μου επέτρεπε να παραιτηθώ κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης χρονικής περιόδου. Ένας καπετάνιος δεν πηδά το πλοίο στη μέση μιας καταιγίδας.

Καταφέραμε να μεταμορφώσουμε τη Nissan μετατρέποντας ένα χρέος 2 τρισεκατομμυρίων γιεν (16,1 δισ. ευρώ) το 1999 σε θετικές ταμειακές 1,8 τρισεκατομμυρίων γιεν (14,5 δισ. ευρώ) στο τέλος του 2006. Το 2019 οι ετήσιες πωλήσεις της Nissan ήταν της τάξεως των 2,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων το 1999, ενώ το 2016 οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 5,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Αυτά τα επιτεύγματα, που εξασφαλίστηκαν μαζί με τους εργαζομένους της Nissan παγκοσμίως, είναι μαζί με την οικογένειά μου, η μεγαλύτερη χαρά της ζωής μου.

Έχω μια αληθινή αγάπη και εκτίμηση για τη Nissan. Μοναδικός μου σκοπός ήταν η υποστήριξη και η ενίσχυσή της καθώς και η αποκατάσταση της θέσης της ως μια από τις καλύτερες και πιο σεβαστές εταιρείες της Ιαπωνίας.

O Ghosn που έσωσε την Nissan από βέβαιη χρεοκοπία είκοσι χρόνια πριν, εμφανώς αδυνατισμένος και καταβεβλημένος, εισήλθε σήμερα στο δικαστήριο με χειροπέδες και ένα σχοινί δεμένο γύρω από τη μέση του, με την συνοδεία δύο αστυνομικών.

Έξω από το δικαστήριο είχε συγκεντρωθεί πλήθος κόσμου και τηλεοπτικών συνεργείων, ενώ οι 1.122 τυχεροί που κληρώθηκαν, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δια ζώσης την ακροαματική διαδικασία που έγινε κατόπιν αιτήματος των δικηγόρων του Ghosn, προκειμένου να εξηγηθούν οι λόγοι της παρατεταμένης κράτησής του από τη σύλληψή του στις 19 Νοεμβρίου και όχι για την ουσία της υπόθεσης.

Ο προεδρεύων δικαστής Yuichi Tada δήλωσε ότι η κράτηση έγινε λόγω φόβων περί φυγής του Ghosn από τη χώρα και της πιθανότητας να αποκρύψει αποδεικτικά στοιχεία.

Οι δικηγόροι του Ghosn δήλωσαν πως υπάρχει το ενδεχόμενο ο πελάτης του να παραμείνει προφυλακισμένος ακόμη για έξι μήνες, μέχρι να ξεκινήσει η δίκη του, γι’αυτό και ζήτησαν ξανά την παύση της κράτησής του, με την απόφαση του δικαστηρίου στην αίτηση αποφυλάκισης να ανακοινώνεται ενδεχομένως και αύριο.