Η Jaguar δείχνοντας το οικολογικό της πρόσωπο ανακοίνωσε το πρόγραμμα Reality, με το οποίο θέλει να κάνει εξοικονόμηση πόρων αλλά και να μειώσει τις εκπομπών CO₂. Πιο συγκεκριμένα, κάτω από την “ομπρέλα” του Reality project η βρετανική εταιρία κάνει ανακύκλωση αλουμινίου από τα μοντέλα της που έχουν αποσυρθεί και το χρησιμοποιεί στην παραγωγή των νέων μοντέλων της.

Επί του παρόντος, η προαναφερθείσα διαδικασία βρίσκεται σε φάση δοκιμών και ξεκίνησε με τα πρωτότυπα προπαραγωγής, που έφτιαξε για το I-Pace για τις απαραίτητες δοκιμές. Από αυτά έχουν αφαιρεθεί οι μπαταρίες και στη συνέχεια έγινε αυτόματα διαχωρισμός των υλικών μέσω προηγμένων αισθητήρων της Axion. Μετά τον διαχωρισμό, το αλουμίνιο μπαίνει σε φούρνο για να λιώσει και να χρησιμοποιηθεί για μέρη των νέων μοντέλα της JLR.

Επιστημονικό προσωπικό από το πανεπιστήμιο του Brunel έλεγξαν το ανακυκλωμένο αλουμίνιο, υποβάλλοντας το σε δοκιμές αντοχής. Με αυτό τον τρόπο βαθμολόγησαν την ποιότητά του για να διασφαλιστεί ότι είναι ασφαλές και αρκετά ισχυρό για να ξανά χρησιμοποιηθεί σε πάνελ αυτοκινήτου.

Η ανακύκλωση αλουμινίου δεν είναι κάτι νέο, καθώς είναι ένα από τα πιο ευρέως ανακυκλωμένα μέταλλα στον πλανήτη, με το 75% περίπου του αλουμινίου που έχει κατασκευαστεί ποτέ στον κόσμο να κυκλοφορεί ακόμα. Η Jaguar από το 2013 έχει δώσει νέα ζωή σε περίπου 300.000 τόνους αλουμινίου. Η XE του 2014 ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής με μέρη αμαξώματος από κράμα αλουμινίου RC5754, το οποίο αποτελείται κατά 75% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο.

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί κάθε χρόνο 180.000 τόνους αλουμινίου. Με την ανακύκλωση του ελαφριού μετάλλου, η Jaguar Land Rover αναφέρει ότι κάνει πιο αποδοτική και βιώσιμη την παραγωγή νέων μοντέλων, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές CO2. Τέλος, συνολικά σε όλο τον κόσμο, καταναλώνεται ετησίως περίπου 80 εκατομμύρια τόνοι αλουμινίου.