Με τα SUV να βρίσκονται παντού και το μερίδιο αγοράς τους να αυξάνονται με εκπληκτικό ρυθμό κάθε χρόνο, αναπόφευκτα και οι εταιρίες ελαστικών πρέπει να έχουν στην γκάμα τους τις ανάλογες προτάσεις. Μπορεί επίσης τα premium SUV να μην είναι η κυρίαρχη υποκατηγορία, αλλά οι ετήσιες πωλήσεις τους είναι σημαντικές και δεν μπορούν να αγνοηθούν.

1Το ελαστικό

Για το λόγο αυτό, η Michelin παρουσιάζει το νέο Pilot Sport 4 SUV, ένα θερινό και αληθινά sport ελαστικό ειδικά για τα SUV. To εμπορικό λανσάρισμα του νέου ελαστικού ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο και αντικαθιστά το Latitude Sport 3. Το Pilot Sport 4 SUV είναι ιδανικό για 4Χ4, compact, μεσαία, premium και sport SUV και είναι διαθέσιμο σε 53 διαστάσεις, με πλάτος πέλματος από 225 έως 325, ύψος από 35 έως 65 και σε διάμετρο ζάντας από 17 έως 23 ίντσες! Από τις προαναφερθείσες διαστάσεις, οι 18 είναι εντελώς καινούργια προϊόντα για την εταιρεία, ενώ τοποθετούνται για πρώτη φορά σε μοντέλα όπως τα νέα Land Rover Evoque και Jaguar E-Pace.

Με αφορμή το λανσάρισμα του ελαστικού και στην ελληνική αγορά, ταξιδέψαμε την περασμένη εβδομάδα στην Ουγγαρία -καλεσμένοι της Michelin Ελλάς, όπου με σημείο εκκίνησης την Βουδαπέστη κάναμε ένα roadtrip μέχρι την πόλη Nyiregyhaza, εκεί όπου βρίσκεται ένα των εργοστασίων παραγωγής ελαστικών της γαλλικής εταιρίας ελαστικών στην Ευρώπη. Στην διάθεση μας είχαμε αρκετά αυτοκίνητά, όπως τα Audi Q8, BMW X4 M40i και X5 M50d, Jaguar F-Pace και E-Pace, Mercedes G500, GLC και GLE, Range Rover Velar και Evogue, Skoda Kodiaq RS, Volvo XC60 και XC90 αλλά και το VW Touareg.

Συνολικά “γράψαμε” πάνω από 500 χλμ., εκ των οποίων το 90% στους αυτοκινητοδρόμους της κεντροευρωπαϊκής χώρας και το υπόλοιπο στους καταπράσινους επαρχιακούς δρόμους της περιοχής. Το μόνο που μπορώ να αναφέρω ως προσωπική εμπειρία είναι η μέγιστη άνεση και ο ελάχιστος θόρυβος που περνούσε στην καμπίνα από το οδόστρωμα, ειδικά αν σκεφτείς ότι μιλάμε για αυτοκίνητα με 19 και 20 ιντσών ζάντες. Το ελαστικό έχει σχεδιαστεί με στόχο να προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση με ασφάλεια σε όσους βρίσκονται μέσα στα premium SUV, με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.

Παρότι δεν υπάρχει διαστάσεις για άμεση σύγκριση με το “απλό” Pilot Sport 4, το Pilot Sport 4 SUV είναι περίπου 15% πιο βαρύ σε σχέση με το πρώτο καθώς υπάρχει επιπλέον ενίσχυση στην δομή του για να αντέξει τις επιπλέον καταπονήσεις και το βάρος των μεγάλων SUV. Το Pilot Sport 4 SUV αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους πιο απαιτητικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και -σύμφωνα με την εταιρία- έρχεται για να αλλάξει όσα γνωρίζουμε για τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων για τα premium και τα sport SUV, δίνοντας έμφαση στον έλεγχο και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ εγγυάται ασφάλεια και μεγάλη διάρκεια ζωής.

Δεν θα σε κουράσω με πολλές τεχνικές πληροφορίες, αλλά δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι το νέο ελαστικό διαθέτει ασύμμετρη σχεδίαση του πέλματος, με το εξωτερικό μέρος να είναι κατάλληλο για συνθήκες στεγνού οδοστρώματος και το εσωτερικό μέρος για συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος. Ακόμα, διαθέτει ένα νέο μείγμα γόμας με ειδικά, λειτουργικά και καινοτόμα ελαστομερή και πυρίτιο. Για να βελτιστοποιήσει την ακρίβεια στην οδήγηση, η δομή του πέλματος ενσωματώνει την τεχνολογία “Dynamic Response”, μία υβριδική ζώνη ενίσχυσης, κατασκευασμένη από αραμίδη και νάυλον.

Σύμφωνα με τις δοκιμές που πραγματοποίησε η TUV SUD στη Γερμανία, το Pilot Sport 4 SUV της Michelin αναδείχθηκε πρώτο μεταξύ 6 ανταγωνιστών του σε βασικούς τομείς επιδόσεων. Πιο συγκεκριμένα, σε στεγνό οδόστρωμα το Pilot Sport 4 SUV φρενάρει 1,8 μέτρα νωρίτερα από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του. Σε βρεγμένο οδόστρωμα, όταν είναι καινούριο, φρενάρει 3,15 μέτρα νωρίτερα από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του, με την διαφορά στην απόσταση φρεναρίσματος να μεγαλώνει όταν συγκρίνουμε φθαρμένα ελαστικά, καθώς τότε, ένα αυτοκίνητο που φοράει τα Pilot Sport 4 SUV φρενάρει 5,2 μέτρα νωρίτερα από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του. Τέλος, σε βρεγμένη πίστα μήκους 1.050 μέτρων, το Pilot Sport 4 SUV είναι κατά 2,88 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του, ενώ μέσο όρο έχει και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κατά περίπου 9.100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Για το τελευταίο υπεύθυνη είναι η ασύμμετρη σχεδίαση του αλλά και τα άκαμπτα μπλοκ πέλματος μαζί με τα διπλά λινά του σκελετού.

Κλείνοντας τα περί ελαστικού, όπως και στο “απλό”, έτσι και το Pilot Sport 4 SUV διαθέτει την τεχνολογία “Michelin Premium Touch” στα πλευρά με βελούδινες λεπτομέρειες, που ενισχύει την εντυπωσιακή εμφάνιση των premium αυτοκινήτων. Διαθέτει, επίσης, προστατευτικά ζάντας για να προστατεύει τις ζάντες από τα κράσπεδα και τα εμπόδια. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείς να μπεις εδώ.

2Το εργοστάσιο

Όπως σου είπα το ταξίδι στην δεν ήταν μόνο οδήγηση, αλλά και επίσκεψη στο εργοστάσιο παραγωγής ελαστικών της Michelin στην Ουγγαρία. Αυτό βρίσκεται στην πόλη Nyiregyhaza, και από το συγκεκριμένο βγαίνουν 6.900 ελαστικά καθημερινά. To συγκεκριμένο εργοστάσιο χτίστηκε το 1962, όπου αρχικά κατασκεύαζε πλαστικές μπάλες, για να μετατραπεί σε εργοστάσιο παραγωγής ελαστικών το 1979, για την Ουγγρική εταιρία ελαστικών Taurus. Η Michelin το αγόρασε το 1996, και χρειάστηκαν δύο χρόνια για να το εκσυγχρονίσει και να τοποθετήσει νέο εξοπλισμό. Αρχικά (από το 1998) από το συγκεκριμένο εργοστάσιο έβγαιναν ελαστικά της Michelin και Kleber για γεωργικά μηχανήματα, και έπρεπε να φτάσουμε το 2005 και μια νέα επένδυση €40 εκατ. ώστε το εργοστάσιο να παράγει συμβατικά ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου.

Η Michelin διαθέτει 69 εργοστάσια παραγωγής ελαστικών σε 17 χώρες παγκοσμίως και δραστηριοποιείται εμπορικά σε 170 χώρες με 117.400 εργαζομένους. Με ετήσια παραγωγή 190 εκατομμυρίων ελαστικών ετησίως, διαθέτει το 14% της “πίτας” των πωλήσεων ελαστικών στον κόσμο, κάτι που την καθιστά κολοσσό. Το 2018, το budget για τα τεχνολογικά κέντρα έρευνας και ανάπτυξης στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία ανήλθε σε €648 εκατομμύρια, και σε αυτά απασχολούνται περίπου 6.000 εργαζόμενοι.

Το να “ανοίξει” κάποιο εργοστάσιο της Michelin για περιήγηση δεν ήταν πολύ εύκολη υπόθεση, κάτι που κάνει την επίσκεψη μας σε αυτό της πόλης Nyiregyhaza ακόμα πιο αξιομνημόνευτη εμπειρία. Αφού μας έγινε μια ενημέρωση από τους ιθύνοντες του εργοστασίου αλλά και της εταιρίας, έπειτα φορέσαμε ειδικά παπούτσια και γιλέκα, ενώ δεν μας επετράπη να έχουμε φωτογραφικές μηχανές. Έτσι, είδαμε από πάρα πολύ κοντά όλα τα στάδια της παραγωγής ενός ελαστικού.

Άνθρωποι και μηχανές συμβιώνουν για 12 ώρες ημερησίως, με την διαδικασία να απαιτεί πολύ περισσότερη χειρωνακτική και σκληρή εργασία απ’όσο φανταζόμουν. Κατά προσωπική άποψη, το πιο εντυπωσιακό μέρος είναι το τμήμα του ποιοτικού ελέγχου, εκεί όπου ελέγχονται από μερικούς εργαζομένους ένα-προς-ένα τα ελαστικά επιδόσεων και δειγματοληπτικά (περίπου 80%) τα υπόλοιπα της γκάμας της εταιρίας.

Και όλα αυτά για να έχει την καλύτερη πρόσφυση και την κορυφαία ποιότητα κάθε ελαστικό της γαλλικής εταιρίας που θα βάλεις στο αυτοκίνητο σου.