Τα δίδυμα αδέρφια Nick και Peter Pap είχαν την ιδέα για την δημιουργία ενός ελαφριού track-day αυτοκινήτου το 1983, αλλά τελικά κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα τελικό προϊόν το Σεπτέμβριο του 2010. Τρία χρόνια αργότερα, η Spartan είχε ανακοινώσει ότι το αυτοκίνητο της ήταν πλέον διαθέσιμο για παραγγελία, αλλά φαίνεται ότι κάτι τέτοιο ποτέ δεν έγινε.

Τότε το αυτοκίνητο δεν φορούσε τον 1.200αρη κινητήρα της Ducati 1198S του πρωτοτύπου, αλλά έναν 2,0-λιτρο τετρακύλινδρο απόδοσης 250 και 400 ίππων (στη κομπρεσοράτη έκδοση).

Τις προηγούμενες ημέρες, η εταιρία έκανε γνωστό ότι το αυτοκίνητο της είναι πλέον ολοκληρωμένο και η παραγωγή του θα περιοριστεί στις 300 μονάδες, με κάθε μια εξ’αυτών να κοστίζει 150.000 δολάρια, όταν αρχικά η τιμή του ήταν περίπου 80.000 δολάρια.

Το Spartan διαθέτει ρετρό σχεδιασμό με το αμάξωμα να είναι εξ’ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το σασί του είναι σωληνωτό για μειωμένο βάρος και εξτρά ακαμψία και η ανάρτηση είναι σχεδόν αγωνιστική με διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς και πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ –διατίθεται ως εξτρά και ανάρτηση από την Ohlins-. Το Spartan πατάει σε τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 205/45/17 και φρενάρει με 6πίστονες δαγκάνες στον εμπρός άξονα, και 4πίστονες πίσω.

Όπως είναι φυσικό, το βάρος έχει διατηρηθεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και αγγίζει τα 550 κιλά. Μηχανικά εφοδιάζεται με έναν 2,4-λίτρων κομπρεσοράτο κινητήρα, προέλευσης Honda, απόδοσης 400 άλογα, με την διαχείριση του να γίνεται από εγκέφαλο της MoTec. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2,4 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ/ώρα.