Στις αρχές Μαρτίου, ο Euro NCAP ίδρυσε τον Green NCAP, έναν νέο οργανισμό που αναλαμβάνει την μέτρηση των πραγματικών εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, ο οποίος αξιολογεί τα αυτοκίνητα σε εργαστήρια σε 8 ευρωπαϊκές χώρες και υποστηρίζεται από διάφορες οργανώσεις, συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.

Παράλληλα, ο Green NCAP δημοσίευσε τότε τα αποτελέσματα των πρώτων δοκιμών του, αξιολογώντας 12 αυτοκίνητα, βαθμολογώντας τα με αστέρια από 0 έως 5, όπως μπορείς να δεις εδώ. Χθες, ο οργανισμός έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των δοκιμών πέντε νέων αυτοκινήτων, και πιο συγκεκριμένα του Audi A4 Avant g-tron (φυσικό αέριο), το Mercedes-Benz C220d 4MATIC (πετρέλαιο), το Nissan Leaf (ηλεκτρικό), το Opel Corsa (βενζίνη), και το Renault Scenic dCi 150 (πετρέλαιο).

Από αυτά, μόνο το ένα κατάφερε να πάρει τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών, το Nissan Leaf. Εδώ να θυμίσω ότι ο Green NCAP δοκιμάζει τα αυτοκίνητα θέλοντας να δείξει πώς ένα αυτοκίνητο επηρεάζει το περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, δηλαδή από την κατασκευή, τη λειτουργία του και στο τέλος την καταστροφή ή/και ανακύκλωση του.

Από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, το Corsa με τον 1.000άρη κινητήρα βενζίνης πήρε τέσσερα αστέρια, ενώ όλα τα υπόλοιπα μόλις τρία αστέρια. Σύμφωνα με τον Green NCAP, αυτό σημαίνει ότι παρόλο που είναι εξοπλισμένα με τα τεχνολογίες μείωσης εκπομπών ρύπων και εξοικονόμησης καυσίμου, δεν ξεπερνούν τους ανταγωνιστές τους, με χαμηλή βαθμολογία να οφείλεται κυρίως στη χαμηλή επίδοσή τους στον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (Energy Efficiency Index).