Η Ινδία έχει θέσει ως στόχο από το 2030 και μετά το 30% των νέων οχημάτων που πωλούνται στην χώρα να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες. Έτσι το υπουργείο Οικονομικών της χώρας ανακοίνωσε σημαντική μείωση στους φόρους που βαραίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα και τους φορτιστές, προκειμένου να ενθαρρύνει την αγορά τους.

Συγκεκριμένα ο ΦΠΑ μειώθηκε στο 5% από το 12% (ηλεκτρικά οχήματα) και το 18% (φορτιστές) που βρισκόταν. Παράλληλα το κράτος δίνει και φορολογικές ελαφρύνσεις σε εκείνους τους καταναλωτές που αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα, ενώ έχει μηδενίσει τους φόρους εισαγωγής σε ορισμένα ανταλλακτικά, προκειμένου να συμβάλλει και με αυτό τον τρόπο στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα.

Η Ινδική κυβέρνηση θέλει η χώρα να καταστεί κόμβος κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και να δημιουργηθούν μεγάλα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών λιθίου και υποδομές φόρτισης με χρήση φωτοβολταϊκών.

Η Ινδία είναι η τρίτη χώρα με τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως και φιλοξενεί 14 από τις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου. Σήμερα το ποσοστό πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δεν ξεπερνά το 1%, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομής φόρτισης και του υψηλού κόστους των μπαταριών.

Σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace, 2,3 εκατ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην Ινδία κάθε χρόνο λόγω της μεγάλης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με τους θανάτους από χρήση καπνού να είναι μόλις ένα κλάσμα μεγαλύτεροι, προσθέτοντας ότι 3% του ΑΕΠ της χώρας, χάθηκε λόγω των επιπέδων του τοξικού νέφους.

Tο Νέο Δελχί είναι η πιο μολυσμένη πόλη της Ινδίας, με τις συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι 13 φορές πάνω από το ετήσιο όριο που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.