Η Αττική Οδός ανακοίνωσε πως δεν θα εφαρμόσει τις αυξήσεις διοδίων που είχε προαναγγείλει μία εβδομάδα πριν από τις βουλευτικές εκλογές και τις είχε παγώσει η προηγούμενη κυβέρνηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Τότε η εταιρία έκανε λόγο για «εκτροπή από την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία» και προειδοποιούσε ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη.

Μετά τις εκλογές ξεκίνησαν συζητήσεις μεταξύ των μετόχων της Αττικής Οδού και του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να βρεθεί κοινός τόπος και να μην αυξηθεί το αντίτιμο των διοδίων. Έτσι το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικής Οδού γνωστοποίησε σήμερα πως δεν θα εφαρμόσει τις αυξήσεις διοδίων που είχε ανακοινώσει.

Στις 14 Ιουνίου η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι τα διόδια θα αυξηθούν κατά 50 λεπτά του ευρώ μέσα σε διάστημα έξι μηνών. Το σχέδιο ήταν από την 1η Ιουλίου 2019 τα διόδια να αυξάνονταν από τα 2,80 στα 3 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου 2020 από 3 στα 3,30 ευρώ.

Την αναστολή των σχεδιαζόμενων αυξήσεων είχε υποστηρίξει από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών Αχ. Καραμανλής, ο οποίος σήμερα μετά την ανακοίνωση της εταιρείας δήλωσε:

Όταν η Αττική Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια, βρισκόμασταν στην αντιπολίτευση. Το στενό κομματικό μας συμφέρον ήταν η τοποθέτησή μας να περιοριστεί στο ότι αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως ξεκαθαρίσαμε επίσης ότι διαφωνούμε με αυτή την αύξηση γιατί είναι κοινωνικά άδικη. Σταθερά στην ίδια θέση επιμείναμε και όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Υπουργείου. Κι έτσι σήμερα, βλέπουμε με ικανοποίηση την απόφαση της Αττικής Οδού να μην εφαρμόσει τις αυξήσεις. Πάνω απ’ όλα, το καλό του πολίτη.

Φήμες θέλουν πως ρόλο στην αλλαγή της στάσης της Αττικής Οδού, σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στα διόδια, έπαιξε και η πρόσφατη συμφωνία για την αναδιάρθρωση του δανεισμού του ομίλου Ελλάκτωρ, μέρος του οποίου είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις που με ποσοστό άνω του 65% είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Αττικής Οδού.

Παράλληλα στις συζητήσεις ανάμεσα σε υπουργείο Υποδομών και Αττική Οδού, δηλαδή των εταιρειών Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άβαξ, είναι πιθανό να έπεσαν στο τραπέζι έργα τα οποία εκτελούνται ήδη από τους μετόχους της Αττικής Οδού, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Άκτωρ και η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά, την οποία εκτελεί η Άβαξ.