Επίσημο: Volkswagen ID.3

Σχετικά άρθρα

Μετά από αμέτρητα teasers και διαρροή πληροφοριών, η Volkswagen αποκάλυψε σήμερα -στα πλαίσια της έκθεσης της Φρανκφούρτης- το πρώτο μοντέλο της αμιγώς ηλεκτρικής γκάμας ID, το ID.3.

Όνομα

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, το όνομα “3” επιλέχθηκε για δύο λόγους. Ο πρώτος γιατί η Volkswagen το θεωρεί ως το τρίτο σημαντικότερο μοντέλο της ιστορίας της μετά τα Beetle και Golf και ο δεύτερος γιατί είναι ένα αυτοκίνητο της 3ης, compact κατηγορίας.

Παραγωγή

Η παραγωγή του στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Γερμανία θα ξεκινήσει το Νοέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το ερχόμενο καλοκαίρι. Η εταιρία έχει ως στόχο να παραδίδει περισσότερα από 100.000 ID.3 ετησίως, και από τον Μάιο που άνοιξαν οι αιτήσεις, η VW έχει δεχτεί περισσότερες από 30.000 προ-παραγγελίες.

Αυτές αφορούν το -περιορισμένης παραγωγής ID.3 1st, το οποίο έχει γίνει sold-out, καθώς η παραγωγή του θα περιοριστεί σε 30.000 μονάδες. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δώσει προκαταβολή ύψους €1.000, και από το φθινόπωρο θα έχουν τη δυνατότητα να πάνε στον τοπικό τους αντιπρόσωπο και να επιλέξουν την έκδοση της προτίμησης τους για το ID.3 1st.

Ηλεκτροκινητήρας

Το ID.3 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με 150 και 204 άλογα. Το ID.3 1st κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, απόδοσης 150 kW (204 ίππων) και 310 Nm ροπής. Η μεσαίου μεγέθους μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει χωρητικότητα 58 kWh, με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να είναι 160 χλμ/ώρα, ενώ η VW δεν έδωσε τιμές επιτάχυνσης. Η τιμή του ξεκινά στη Γερμανία λίγο κάτω από τα €40.000, και εκτός από την επιλογή εξωτερικού και εσωτερικού χρώματος, το ID.3 1st θα προσφέρεται σε τρεις προκαθορισμένες εκδόσεις, τις εξής:

  • Η βασική έκδοση του ID.3 1st περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, υποβραχιόνιο εμπρός, το Mode 2 καλώδιο φόρτισης, και 18άρες αλουμινένιες ζάντες.
  • Η έκδοση ID.3 1st Plus διαθέτει επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, Adaptive Cruise Control, και το σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης Kessy Advanced χωρίς κλειδί. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου του ID.3 1st Plus περιλαμβάνει επίσης διαφορετικού σχεδιασμού καθίσματα, δύο θύρες USB-C στην κεντρική κονσόλα και κρυφός φωτισμός. Ακόμα υπάρχουν φιμέ πίσω κρύσταλλα, το Style εξωτερικό πακέτο σε ασήμι χρώμα, φωτιστικά σώματα LED matrix, καθώς και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.
  • Η κορυφαία έκδοση της σειράς, ID.3 1st Max, περιλαμβάνει επίσης head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα (AR), ηχοσύστημα της Beats, μεγάλη πανοραμική ανοιγόμενη γυάλινη ηλιοροφή, καθώς και 20άρες ζάντες αλουμινίου. Αυτό το πεδίο εξοπλισμού συμπληρώνεται με το σύστημα διατήρησης λωρίδας με λειτουργία έκτακτης ανάγκης, σύστημα αλλαγής της λωρίδας κυκλοφορίας, ασύρματη φόρτιση και καθίσματα άνεσης.

Εκδόσεις

Το ID.3 θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις χωρητικότητας της μπαταρίας: στη βάση υπάρχει η 45 kWh, που χαρίζει αυτονομία 330 χλμ., και θα κοστίζει κάτω €30.000. Ακολουθεί η έκδοση με τα 58 kWh και αυτονομία 420 χλμ. ενώ τέλος η μεγάλη μπαταρία των 77 kWh θα του χαρίζει αυτονομία 550 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, στον κύκλο WLTP. Η Volkswagen προσφέρει στους αγοραστές των ID.3 1ST special edition δωρεάν φόρτιση 2.000 kWh μέσω της εφαρμογής για smartphone We Charge και του δικτύου Ionity. Με χρήση φορτιστή 100 kW, η μπαταρία μέσα σε 30 λεπτά φόρτισης, αποκτά αυτονομία 290 χλμ.

Μπαταρία

Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκίνητου για εξοικονόμηση χώρου, ενώ οι βοηθητικές μονάδες, όπως ο κομπρέσορας του air condition βρίσκονται στο εμπρός μέρος. Η μπαταρία σχηματίζει μια συμπαγή μονάδα μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης. Η έξυπνη τοποθέτησης τους συμβάλλει στον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, καθώς ο Cd ανακοινώνεται στο 0,267, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου στα είναι 1.720 κιλά.

Πλατφόρμα

Όπως ξέρεις, το ID.3 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα MEB της Volkswagen, και στα επόμενα τρία χρόνια το Volkswagen Group θα βγάλει στην αγορά 33 μοντέλα που θα βασίζονται σε αυτήν. Το ID.3 έχει πρακτικά τον ίδιο όγκο με το σημερινό Golf, αλλά προσφέρει 145 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο, καθώς αγγίζει τα 2.765 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 380 λίτρα.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό υπάρχουν δύο οθόνες, μια -10 ιντσών- για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Κάτω από την κεντρική οθόνη αφής του infotainment βρίσκονται οι διακόπτες του κλιματισμού, ενώ χαμηλότερα υπάρχουν συντομεύσεις για το κεντρικό μενού, τον κλιματισμό, τα αλάρμ, τα συστήματα ασφαλείας και των προγραμμάτων οδήγησης.

Ακόμα, βλέπουμε τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι και τον περιστροφικό διακόπτη που σου δίνει την επιλογή της σχέσης (Drive, Park, Neutral και Reverse). Τέλος, στο τιμόνι υπάρχουν κουμπιά πολλαπλών λειτουργιών για την ένταση, τις φωνητικές εντολές και ένας επιλογέας.

Εγγύηση

Η Volkswagen ανακοινώνει ότι οι μπαταρίες που θα τοποθετηθούν σε όλα τα μοντέλα της ID οικογένειας θα έχουν εγγυημένο προσδόκιμο ζωής, καθώς θα διατηρούν το 70% της ικανότητάς τους ακόμη και μετά από 160.000 χιλιόμετρα ή οκτώ χρόνια.

Αυτό -σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Volkswagen- σημαίνει μια μέση χρήση περίπου 20.000 χλμ. ετησίως, με την εταιρία να δηλώνει ότι στόχος της είναι να διασφαλίσει οι μπαταρίες των ID μοντέλων να κρατούν όσο και τα αυτοκίνητα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το Xpeng X9 είναι ένα ηλεκτρικό βαν με έως 503 άλογα

Η κινέζικη Xpeng βγάζει στην αγορά το X9, ένα ηλεκτρικό βαν που προσφέρεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, με την πρώτη έκδοση να αποδίδει...

Ποιο ελαστικό τεσσάρων εποχών είναι το καλύτερο;

Ο Jonathan Benson του Tyre Reviews μας δείχνει ένα ακόμη συγκριτικό ελαστικών, που συγκρίνει 10 ελαστικά τεσσάρων εποχών, τα Michelin CrossClimate 2, Goodyear Vector...