Τον περασμένο μήνα έγινε γνωστό πως το VW Group θέλει να μεγαλώσει την διαφοροποίηση μεταξύ των μοντέλων της Volkswagen, της Seat και της Skoda, με την Seat να ανεβαίνει κατηγορία, ενώ η Skoda θα γίνει η εταιρία που θα προσφέρει προσιτά μοντέλα στην αγορά.

Η απόφαση αυτή θορύβησε τους υπαλλήλους της Skoda, με τον Bernhard Maier, CEO της τσέχικης εταιρίας, να στέλνει εσωτερική επιστολή σε όλους τους υπαλλήλους της εταιρίας, γράφοντας τους πως η αξία του brand της Skoda, η λειτουργικότητα, ο value for money χαρακτήρας και ο σχεδιασμός των μοντέλων της Skoda δεν θα αλλάξουν στο μέλλον.

Χαρακτήρισε την απόφαση του VW Group ως μια “κανονική διαδικασία, με την επανατοποθέτηση της Skoda στην αγορά, να είναι ένα από τα βασικά καθήκοντα του τμήματος στρατηγικής μιας εταιρείας πολλαπλών σημάτων“, ενώ πρόσθεσε πως η απόφαση του VW Group ώστε η Skoda να αναλάβει την παραγωγή του νέου Passat από το 2023, δείχνει πως η γερμανική εταιρεία έχει εμπιστοσύνη στην τσεχική μάρκα.

Η Skoda γνωρίζει τεράστια επιτυχία τα τελευταία χρόνια, με υψηλά περιθώρια κέρδους και ρεκόρ πωλήσεων χρόνο με τον χρόνο. Τα μοντέλα της Skoda παράγονται στη Τσεχία, όπου έχει φθηνότερο εργατικό κόστος σε σύγκριση με τη Γερμανία, ενώ η εταιρία χρησιμοποιεί τεχνολογίες της VW και έτσι δεν χρειάζεται να επενδύσει για την ανάπτυξή τους. Τα μοντέλα της Skoda δεν έχουν πλέον να ζηλέψουν σε τίποτα τα μοντέλα της Volkswagen γι’αυτό και η δεύτερη είναι ενοχλημένη με την ποιότητα τους.

Ο Bernd Osterloh, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του VW Group, έχει προτείνει η Volkswagen να μην παραχωρεί στην Skoda τις νέες της τεχνολογίες, ενώ αντιτάχθηκε στο να κατασκευάζονται περισσότερα μοντέλα της Skoda στο νέο εργοστάσιο του VW Group στη Τουρκία. Με τις πιέσεις του κατάφερε τα 2/3 της συνολικής παραγωγής του νέου εργοστασίου να αφορούν το Volkswagen Passat, με το υπόλοιπο 1/3 να αφορά το Skoda Superb.

Η Skoda κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους έχει καταφέρει να πουλήσει 913.700 αυτοκίνητα.