Στις αρχές Μαρτίου, ο Euro NCAP ίδρυσε τον Green NCAP, έναν νέο οργανισμό που αναλαμβάνει την μέτρηση των πραγματικών εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, ο οποίος αξιολογεί τα αυτοκίνητα σε εργαστήρια σε 8 ευρωπαϊκές χώρες και υποστηρίζεται από διάφορες οργανώσεις, συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων. Ο Green NCAP μέχρι σήμερα έχει δημοσιεύσει τα αποτελέσματα των πρώτων δοκιμών του, αξιολογώντας 17 αυτοκίνητα, βαθμολογώντας τα με αστέρια από 0 έως 5, όπως μπορείς να δεις εδώ και εδώ.

Σήμερα, ο οργανισμός έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των δοκιμών τριών νέων αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα του Fiat Panda CNG (φυσικό αέριο), του Seat Arona, (βενζίνη) και του Skoda Octavia (πετρέλαιο).

Από αυτά, κανένα δεν κατάφερε να πάρει τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών. Πιο συγκεκριμένα, το Arona με τον 1,5-λίτρων TSI κινητήρα και το μηχανικό κιβώτιο πήρε 4 αστέρια, με το δείκτη καθαρού αέρα να δίνει σχεδόν άριστη βαθμολογία 9,8/10, ενώ ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης είναι στο 6,1/10.

Ακολουθεί το Skoda Octavia με τον 2,0-λιτρο TDI κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο. Το τσεχικό αυτοκίνητο απέσπασε 3 αστέρια, με τον δείκτη καθαρού αέρα να είναι 6,7/10, ενώ 0 δείκτης ενεργειακής απόδοσης είναι στο 5,7/10.

Τέλος, το τρίτο μοντέλο που δοκιμάστηκε ήταν το Fiat Panda στην έκδοση διπλού καυσίμου CNG-βενζίνης με 0,9-λίτρων Twinair κινητήρα, σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο. Η συνολική του βαθμολογία ήταν μόλις 2 αστέρια, με τον δείκτη καθαρού αέρα να είναι μόλις 5,5/10 μονάδες και ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης στο 4,9/10

Εδώ να θυμίσω ότι ο Green NCAP δοκιμάζει τα αυτοκίνητα θέλοντας να δείξει πώς ένα αυτοκίνητο επηρεάζει το περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, δηλαδή από την κατασκευή, τη λειτουργία του και στο τέλος την καταστροφή ή/και ανακύκλωση του.