Σχεδόν δύο χρόνια μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του Dacia Duster στην Αττική, το Groupe Renault επέλεξε και πάλι την χώρα μας για την πρώτη επαφή των δημοσιογράφων της Γηραιάς Ηπείρου με ένα νέο του μοντέλο, αυτή τη φορά την δεύτερη γενιά του Renault Captur.
Όπως συνέβη και με την τέταρτη γενιά του Clio, το Captur -από το 2013 που λανσαρίστηκε- είναι με διαφορά το best-seller μοντέλο της κατηγορίας των B-SUV, τόσο στην Γαλλία όσο και στην Ευρώπη, με πωλήσεις άνω των 1,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στις 90 χώρες που είναι διαθέσιμο. Χαρακτηριστικό δε, είναι ότι κάθε χρόνο κάνει και νέο ρεκόρ πωλήσεων, ενώ μόνο το 2018, η γαλλική εταιρία παρέδωσε πάνω από 310.000 αυτοκίνητα, κάτι που το διατήρησε στην κορυφή της -ιδιαίτερα ανταγωνιστικής- κατηγορίας του. Ακόμα και το πρώτο εξάμηνο του 2019, στο τέλος της καριέρας του, τα νούμερα ήταν μεγαλύτερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Τιμή
Η crossover έκδοση της πέμπτης γενιάς του Clio έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στην έκθεση της Φρανκφούρτης, τον Σεπτέμβριο και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2020, με άγνωστες ακόμα τιμές.
Στην Γαλλία, όμως, έχει τιμολογηθεί στα €18.600, μια αύξηση €600 σε σχέση με την αντίστοιχη βασική έκδοση της προηγούμενης γενιάς, χωρίς αυτό να σημαίνει τίποτα απολύτως για τις τιμές του στην ελληνική αγορά. Όπως, όμως, θα διαβάσεις παρακάτω το νέο μοντέλο φέρει αισθητά πιο πλούσιο εξοπλισμό, ενώ είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις.
Εμφάνιση
Σύμφωνα με έρευνα της γαλλικής εταιρίας, το 42% των αγοραστών της πρώτης γενιάς του μοντέλου το επέλεξαν για την εξωτερική του εμφάνιση. Έχοντας στο ένα χέρι τα παραπάνω νούμερα πωλήσεων και στο άλλο το σημαντικό κριτήριο της εμφάνισης, οι ιθύνοντες της Renault αποφάσισαν να μην αλλάξουν δραματικά το παρουσιαστικό του νέου μοντέλου.
Έτσι, σχεδιαστικά η δεύτερη γενιά του Captur αποτελεί φυσική εξέλιξή της προηγούμενης. Δανείζεται πολλά στοιχεία από το νέο Clio, με το Captur να δείχνει εξίσου όμορφο και να είναι σχεδιασμένο με βάση την αρχή της “εξέλιξης και επανάστασης”. Διαθέτει πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος και όπως αναφέρει η Renault, παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη.
Το Captur είναι πιο μοντέρνο και δυναμικό από όποια πλευρά και να το δεις, καθώς κληρονομεί τα αισθησιακά μοτίβα της προηγούμενης γενιάς, αλλά παράλληλα έχει πιο αθλητικό design που τονίζει τον SUV χαρακτήρα του. Αυτός χαρακτηρίζεται από τις περιμετρικές προστατευτικές ποδιές χαμηλά στο αμάξωμα και στα φτερά. Ωστόσο, η νέα γενιά του κερδίζει σε εκφραστικότητα, ενώ κρατάει το κομψό της προφίλ. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο νεύρων που του χαρίζουν ένα ανάγλυφο εφέ, με την μάσκα να είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας περισσότερο τονισμένος. Εκεί υπάρχει ένας αεραγωγός που βοηθάει στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα.
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα του νέου Captur είναι, πλέον, full-LED από τον βασικό εξοπλισμό, ενώ διαθέτουν τη φωτεινή υπογραφή C-Shape την οποία συναντάμε σε όλα τα νέα μοντέλα της Renault. Παράλληλα, χαρίζουν στο νέο μοντέλο μια πιο εκφραστική εμφάνιση, η οποία τονίζεται ακόμα περισσότερο από το μοτίβο σε σχήμα διαμαντιών που είναι τοποθετημένο στην άνω πλευρά τους και προσθέτει από μόνο του περισσότερη γοητεία και κομψότητα.
Παρατηρώντας το προφίλ, διατηρείται η “αιωρούμενη” οροφή της προηγούμενης γενιάς του Captur, αλλά πλέον έχει αναβαθμιστεί μέσα από την προσθήκη πολλών νέων στοιχείων σχεδιασμού. Αυτά περιλαμβάνουν το χρωμιωμένο φινίρισμα στο πλαίσιο των παραθύρων, την επικάλυψη των πλευρικών κολόνων και των χειρολαβών της πίσω πόρτας με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα, τα ανάγλυφα μοτίβα στο χαμηλότερο μέρος των θυρών, που μοιάζουν να αναδύονται μέσα από το μεταλλικό πάνελ. Ακόμα, οι ζάντες, μέχρι 18 ιντσών, αναβαθμίζουν την εμφάνιση του νέου μοντέλου με τα νέα σχέδια τους, κρύβοντας στο σχεδιασμό τους τη φιγούρα του Πύργου του Άιφελ.
Φτάνοντας στο πίσω μέρος, το νέο Captur έχει μια εντελώς νέα εμφάνιση που ξεχωρίζει με τα χρωμιωμένα διακοσμητικά και τα LED φωτιστικά σώματα, σχήματος C. To “κόψιμο” του παραθύρου εξυπηρετεί στην ομαλή ένωση της πίσω πόρτας με το υπόλοιπο αμάξωμα, με την εταιρία να τονίζει ότι ο σχεδιασμός της πόρτας του χώρου αποσκευών, και πιο συγκεκριμένα η ακρίβεια με την οποία το μέταλλο της ενώνεται με τον προφυλακτήρα, έχει δουλευτεί με προσοχή, ώστε και αυτό με τη σειρά του να εντείνει την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής.
Χρώματα αμαξώματος
Το νέο γαλλικό crossover είναι διαθέσιμο σε νέα χρώματα αμαξώματος, μεταξύ των οποίων το πορτοκαλί (Atacama Orange), το κόκκινο (Flame Red) και το μπλε (Iron Blue), ενώ αποκλειστικά στην έκδοση Initiale Paris υπάρχει το μαύρο Amethyst Black. Συνολικά, το νέο Captur είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα αμαξώματος, 4 χρώματα οροφής και 3 πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο), που συνολικά σου δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξεις μεταξύ 90 συνδυασμών.
Πλατφόρμα/Διαστάσεις
Μετά το Clio, το Captur γίνεται το δεύτερο μοντέλο της Renault που βασίζεται στην αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B. Ακόμα δεν έχει δοκιμαστεί από τον οργανισμό EuroNCAP, αλλά η Renault είναι βέβαιη ότι θα αποσπάσει τα 5 αστέρια σε ότι αφορά την ενεργητική και παθητική του ασφάλεια.
Μιλώντας για τις διαστάσεις, το νέο Captur έχει 110 χλστ. (!) μεγαλύτερο μήκος από τον προκάτοχό του, φτάνοντας τα 4.228 χλστ., κάτι που έχει μεγάλα πλεονεκτήματα για την ευρυχωρία της καμπίνας, παίζοντας στα όρια της κατηγορίας. Ακολούθως, το πλάτος του φτάνει τα 1.797 χλστ., με το ύψος να αγγίζει τα 1.566 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.639 χλστ., όντας μεγαλύτερο κατά σχεδόν 20 χλστ.
Παραγωγή
Η παραγωγή της δεύτερης γενιάς δεν έχει ξεκινήσει επίσημα και αυτά που οδηγήσαμε στην παρουσίαση ήταν προπαραγωγής. Η συναρμολόγηση του Captur θα συνεχίσει να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Valladolid της Ισπανίας, ενώ πλέον προστίθεται μια νέα μονάδα, στην πόλη Wuhan της Κίνας, αποκλειστικά για την τοπική αγορά.
Μια λεπτομέρεια που μάθαμε κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου από τους Γάλλους μηχανικούς είναι ότι τα μοντέλα που θα φέρουν διχρωμία χρειάζονται μια επιπλέον ώρα στην κατασκευή τους, καθώς περνούν τον διπλάσιο χρόνο στο βαφείο του εργοστασίου.
Εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και είναι εμπνευσμένο από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών της γαλλικής εταιρίας, τόσο αναφορικά με την ποιότητα του, όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία.
Φέρει αρκετά στοιχεία από το Clio, αλλά υπάρχουν και αισθητές διαφορές. Κυρίαρχο ρόλο παίζει η οθόνη αφής 9,3 ιντσών (7 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό) του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε κάποιο μοντέλο της Renault, όπως και στην κατηγορία του. Και οι δύο είναι συμβατές με λειτουργικό Android Auto και Apple CarPlay, με την μεγάλη να είναι κάθετα τοποθετημένη. Έχει κοίλη οθόνη, που αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, βελτιώνοντας την ορατότητα της οθόνης. Είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού και σε αυτή μπορείς να βρεις όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος.
Εκτός αυτής, το νέο Captur διαθέτει άλλη μια οθόνη, καθώς για πρώτη φορά εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τον αναλογικό. Προσφέρεται σε μέγεθος από 7 έως 10,2 ίντσες, με την δεύτερη να περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης.
Συνεχίζοντας, η Renault αναφέρει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα του εσωτερικού, με το πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό να είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το πρώτο επίπεδο στο άνω τμήμα του είναι καλυμμένο με αφρώδες (soft touch) πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το δεύτερο επίπεδο είναι και αυτό καλυμμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσφέρει και υψηλό επίπεδο customization. Τέλος, το κατώτερο τμήμα του ταμπλό φιλοξενεί πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Το νέο τιμόνι είναι πιο μικρό συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, βελτιώνοντας έτσι την οπτική επαφή σου με το ταμπλό και τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων. Η κεντρική “αιωρούμενη” κονσόλα είναι τοποθετημένη πιο ψηλά, έτσι ώστε να συμβάλει στην αναβάθμιση της εργονομίας. Η επένδυση της κεντρικής κονσόλας μπορεί να προσωποποιηθεί ανάλογα το θέμα του εσωτερικού διακόσμου, ενώ διαθέτει και μια διακοσμητική λωρίδα κρυφού φωτισμού στο άκρο της, ενώ τέλος περιλαμβάνει και βάση ασύρματης φόρτισης smartphone.
Τα καθίσματα του νέου Captur προσφέρουν καλύτερη στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα, και σχήμα που «αγκαλιάζει» καλύτερα το σώμα. Η Renault αναφέρει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των υλικών, ακριβώς όπως και με το ταμπλό, με τα καθίσματα να συμβάλουν με τη σειρά τους στην γενικότερη αναβάθμιση της απτής ποιότητας στο εσωτερικό. Τέλος, η γαλλική εταιρία σου δίνει τη δυνατότητα να διαμορφώσεις το εσωτερικό του νέου Captur σύμφωνα με τις επιθυμίες σου, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης, για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τις επενδύσεις στις πόρτες, το τιμόνι και τα υποβραχιόνια.
Το εσωτερικό του νέου Captur διαθέτει στοιχεία και μοντέρνο εξοπλισμό που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση του επιπέδου άνεσης, της εργονομίας και της ποιότητας. Για παράδειγμα, στην έκδοση Initiale Paris ο εσωτερικός καθρέφτης χωρίς πλαίσιο, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το κεντρικό υποβραχιόνιο με δύο θύρες USB και ρεύμα 12 V για τους πίσω επιβάτες ή ακόμα και οι θήκες στις μπροστινές πόρτες που έχουν τη δυνατότητα αποθήκευσης μπουκαλιού 1,5 λίτρου.
Τέλος, υπάρχουν 8 θέματα εσωτερικής διακόσμησης, τα οποία αξιοποιούν ακόμα και τα χρώματα στις γραμμές του ταμπλό ανάμεσα στους αεραγωγούς, όπου συνολικά σου δίνουν την επιλογή 18 διαφορετικών συνδυασμών. Παράλληλα, το νέο Captur προσφέρεται και με κρυφό φωτισμό, σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.
Εσωτερικοί χώροι
Η αρχιτεκτονική του χώρου αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της Bose (με 9 ηχεία, αντί των 7 του προκατόχου του) είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του φτάνει τα 536 λίτρα (+81 λίτρα από την προηγούμενη γενιά), μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία.
Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων σύρονται κατά 16 εκατοστά, αυξομειώνοντας τον χώρο αποσκευών ή τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών αντίστοιχα. Παράλληλα, το διπλό πάτωμα απλοποιεί το καθημερινό φόρτωμα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης, που μπορούν να φιλοξενήσουν αντικείμενα με μήκος έως και 157 εκατοστά. Τέλος, υπάρχει διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 27 λίτρων μέσα στην καμπίνα, (+1 λίτρο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).
Συστήματα ασφαλείας
Η Renault έχει εξοπλίσει το νέο Captur με μια τεράστια γκάμα συστήματα ασφαλείας, τα οποία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια, και αποτελούν στοιχεία του συστήματος Renault Easy Drive.
Πιο συγκεκριμένα -μερικά εξ’αυτών- είναι το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), που συνδυάζει τη λειτουργία του ενεργού cruise control και του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης πορείας στο κέντρο της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας.
Ακολούθως, υπάρχει το active emergency brake, το blind spot warning, το traffic sign recognition with speed alert, lane departure warning system και lane keeping assist, κάμερα 360 μοιρών για το παρκάρισμα, rear cross traffic alert κλπ.
Κινητήρες
To νέο Captur είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης απόδοσης από 100 έως 155 άλογα, και πετρελαίου απόδοσης 95 έως 115 άλογα, ενώ γίνεται και το πρώτο μοντέλο του ομίλου της Renault που θα είναι διαθέσιμο και με υβριδικό κινητήρα, τον οποίο ονομάζει E-Tech. Ανάλογα την έκδοση, οι κινητήρες συνδυάζονται με 5-τάχυτα ή 6-τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια, και ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Ξεκινώντας από τον τελευταίο, αυτός είναι ο πρώτος που τοποθετείται σε ένα μοντέλο της γαλλικής εταιρίας και θα είναι διαθέσιμος περίπου 5 μήνες μετά το λανσάρισμα του μοντέλου. Είναι σχεδιασμένος από τη Renault και ενσαρκώνει τις συνεργίες της Renault με τη Συμμαχία. Το plug-in υβριδικό σύνολο E-Tech αναπτύχθηκε και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τη Renault, και χρησιμοποιεί εξαρτήματα σχεδιασμένα από τη συμμαχία.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένας νέας γενιάς 1,6 λίτρων ατμοσφαιρικός βενζίνης, απόδοσης 90 ίππων, με το έναν ηλεκτροκινητήρα να είναι απόδοσης 70 ίππων και ο άλλος 30 ίππων. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 160 άλογα. Συνδυάζονται με ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων και μια μπαταρία 9,8 kWh. Αυτή -σε μεικτές συνθήκες- του δίνει ηλεκτρική αυτονομία 45 χλμ. με ταχύτητες μέχρι 135 χλμ/ώρα , και περίπου 65 χλμ. για χρήση σε αστικό κύκλο, πάντα σύμφωνα με μετρήσεις WLTP.
Σύμφωνα με την Renault, το αυτοκίνητο θα ξεκινά με ηλεκτρική ενέργεια και θα διαθέτει ένα δυνατό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η εταιρία αναφέρει ότι κινούμενος στην πόλη το 80% του χρόνου θα είναι με τον ηλεκτροκινητήρα, χαρίζοντας σου ένα κέρδος στην κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 40% , σε σύγκριση με το αντίστοιχο συμβατικό βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης σε αστικό κύκλο.
Στην βάση υπάρχει ο TCe 100, που αποδίδει 100 άλογα με 160 Nm ροπής, με τον κινητήρα αρχικά να είναι διαθέσιμος με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ μελλοντικά θα προστεθεί το αυτόματο X-Tronic. Επίσης, ο TCe 100 θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με υγραέριο (LPG).
Ακολουθεί ο TCe 130, ο οποίος είναι 1.300 κ.εκ. και αποδίδει 130 άλογα με 240 Nm ροπής, και συνδυάζεται 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με το 7-τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Στην κορυφή υπάρχει ο TCe 155 και είναι διαφορετικά ρυθμισμένος σε σχέση με τον κινητήρα των 150 ίππων/250 Nm που αντικαθιστά. Αυτό του επιτρέπει να συμβαδίζει με τις εκπομπές ρύπων του WLTP. Είναι 1.300 κ.εκ. και αποδίδει 155 άλογα με 270 Nm ροπής, και συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, η Renault έχει ανανεώσει τον 1.500άρη τετρακύλινδρο κινητήρα, προσφέροντας τις εκδόσεις dCi 95 και dCi 115. Έτσι, ο 1.5 Blue dCi αποδίδει στη βασική έκδοση 95 με 240 Nm ροπής και ο δεύτερος 115 άλογα, με τη ροπή να είναι στα 260 Nm, ενώ συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή -στην δυνατότερη έκδοση- με το 7-τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Στον δρόμο
Θα περίμενε κανείς ότι τα δυναμικά χαρακτηριστικά και το set-up της ανάρτησης του νέου Captur δεν θα διέφεραν πολύ από αυτά της πέμπτης γενιάς του Clio. Έχοντας, όμως, πρόσφατη την εμπειρία της οδήγησης του δεύτερου, και μετά από τα 250 χλμ. που οδηγήσαμε το γαλλικό crossover τις δύο προηγούμενες ημέρες στους δρόμους της Αττικής, το νέο Caprtur έχει εμφανώς πιο σφιχτό και διασκεδαστικό χαρακτήρα.
Η θέση οδήγησης, η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, τα φρένα, η συμπεριφορά της ανάρτησης κ.α. σε κάνουν να νιώθεις ότι οι Γάλλοι -κατά την εξέλιξη του Captur- δεν είχαν ως πρωταρχικό σκοπό την άνεση. Υπάρχει αισθητή διαφορά σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με το προηγούμενο Captur, καθώς η κύλιση του είναι πιο σφιχτή απ’όσο θα περίμενες, αλλά χωρίς να γίνεται κουραστική. Σε αυτό ίσως συμβάλλουν και οι μεγάλοι τροχοί, καθώς τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε εφοδιάζονταν με 18άρες ζάντες, και ελαστικά 215/55.
Στον εμπρός άξονα βρίσκουμε τύπου Macpherson με τριγωνικά χαμηλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό, ενώ πίσω ημιάκαμπτο άξονα προγραμματιζόμενης γεωμετρίας με ελικοειδή ελατήρια. Παρόλα αυτά, από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι δεν έχει σαφή σπορ προσανατολισμό, αλλά η Renault θέλησε να το κάνει πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση. Έτσι, δεν θα πάρει σοβαρές κλίσεις στις στροφές, θα υπακούσει άμεσα στις εντολές του τιμονιού, και ίσως σε κάποιες λακκούβες περάσει στην καμπίνα ένας χτύπος. Για το τελευταίο διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, καθώς τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε -όπως προανέφερεα- είναι προπαραγωγής.
Η ποιότητα κύλισης είναι ένα από δυνατά του χαρτιά, και κυρίως ο πίσω άξονας δεν έδειξε ποτέ να παραπονιέται. Η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 174 χλστ., και δεν επηρεάζει σε κανένα σημείο την σταθερότητα του, με ότι ταχύτητα και αν κινείσαι. Σου εμπνέει εξαιρετική σιγουριά, καθώς το στιβαρό του πλαίσιο το κάνει ακλόνητο στο ταξίδι και ευχάριστο στον επαρχιακό δρόμο. Αν θελήσεις για κάτι περισσότερο, οι ορέξεις σου θα φρενάρουν από το αρκετά παρεμβατικό ESP, χωρίς δυνατότητα απενεργοποίησης, ούτε μερικής.
Ακολούθως, το σύστημα διεύθυνσης αποτελείται από μια ηλεκτρική κρεμαργιέρα με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, η οποία έχει πολύ καλύτερη αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν και θα σε ανταμείψει με την πληροφόρηση του. Παρότι κατά την οδήγηση του Caprtur δεν δοκιμάσαμε σε ακραίες συνθήκες τα φρένα του, αυτά έδειξαν να είναι δυνατά, με το πεντάλ να έχει καλή αίσθηση. Παρόλα αυτά, κρίνουμε μη αποδεκτό το γεγονός ότι η γαλλική εταιρία επιμένει στην τοποθέτηση ταμπούρων στον πίσω άξονα, με τους εμπρός δίσκους να είναι αεριζόμενοι, 280 χλστ.
Το βάρος του αυτοκινήτου δεν έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν, καθώς παρότι το αμάξωμα είναι κατά 50 κιλά ελαφρύτερο, ο επιπλέον εξοπλισμός αλλά και τα παχιά ηχομονωτικά υλικά που έχουν τοποθετηθεί, κρατούν το συνολικό βάρος στα ίδια επίπεδα, και κυμαίνεται από 1.190 έως 1.320 κιλά, ανάλογα την έκδοση.
Από πλευράς κινητήρων, οδηγήσαμε τον 1.300άρη TCe, απόδοσης 130 και 155 ίππων, με το πρώτο αυτοκίνητο να εφοδιαζόταν με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και το δεύτερο με το αυτόματο EDC. Και στις δύο περιπτώσεις, ο κινητήρας έδειξε να κινεί με περίσσια ευκολία το αμάξωμα, με τον πιο δυνατό να κάνει αισθητή τη διαφορά μόνο όταν καταστάσεις με βαρύ φορτίο.
Το αυτόματο κιβώτιο δένει αρμονικά με τον κινητήρα, και η αίσθηση του σε καθημερινή χρήση είναι άψογη, με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται γρήγορα και γλυκά, χωρίς κανένα κόμπιασμα. Με την γραμμική καμπύλη ροπής του κινητήρα θα νιώθεις διαρκή επιτάχυνση σε όλο το εύρος των στροφών, με το kick-down να είναι πολύ γρήγορο.