Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Dacia Duster

Σχετικά άρθρα

Όπως είχε γίνει γνωστό από τα τέλη Οκτωβρίου, η Ρουμάνικη εταιρία πραγματοποίησε την παγκόσμια παρουσίαση του νέου Duster στην χώρα μας, μετά την Porsche με τη νέα Cayenne στην Κρήτη. Πιο συγκεκριμένα, από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας, με επίκεντρο την περιοχή γύρω από το Σούνιο 540 δημοσιογράφοι -από τις 44 αγορές που δραστηριοποιείται η μάρκα σαν Dacia, καθώς σε Ινδία, Βραζιλία και κάποιες άλλες τα μοντέλα της πωλούνται με τα σήματα της Renault– οδήγησαν το νέο Duster σε διαδρομές της Αττικής. Οι καλές καιρικές συνθήκες, η φυσική ομορφιά της περιοχής, αλλά και η πολύ καλή πορεία του μοντέλου στην Ελληνική αγορά, αποτέλεσαν βασικά στοιχεία που οδήγησαν την Dacia σε αυτή την επιλογή. Το κερασάκι της τούρτας ήταν η εκτός δρόμου διαδρομή που είχε διαμορφωθεί μέσα στα λατομεία του Διονύσου, όπου είδαμε από πρώτο χέρι να διατηρούνται ακέραιες οι εκπληκτικές off-road ικανότητες του μοντέλου.

Το C-SUV segement συνεχίζει να εξελίσσεται κάθε χρόνο, και από το 1 εκατ. πωλήσεις του 2010, φέτος θα κλείσει με ένα νούμερο 250% μεγαλύτερο. Μιλώντας εν συντομία για την πρώτη γενιά του Duster, αυτή παρουσιάστηκε το 2010 και εκ τότε έχουν κυκλοφορήσει 1,1 εκατ. οχήματα, όλα κατασκευασμένα στο εργοστάσιο της εταιρίας στην πόλη Pitesti της Ρουμανίας.

H Dacia πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο κάθε χρόνο, και οι πωλήσεις το αποδεικνύουν. Το 2014 παρέδωσε στην Ευρώπη 359.175 οχήματα, ενώ φέτος και μέχρι το Νοέμβριο έχει πουλήσει 422.657 αυτοκίνητα, μια αύξηση άνω του 15%, ενώ παγκοσμίως ξεπέρασε τις 590.000 μονάδες το πρώτο 11μηνο του έτους, μια αύξηση 11,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Παρότι στην Ελλάδα η μάρκα έχει ταυτιστεί με το Duster, στην Ευρώπη δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρίας το Sandero είναι το νούμερο ένα μοντέλο σε λιανικές πωλήσεις στην κατηγορία του.

Το αυτοκίνητο

Η δεύτερη γενιά του Duster έκανε το ντεμπούτο της πριν τρεις μήνες στην έκθεση της Φρανκφούρτης, με την εταιρία από την χώρα του Νικολάε Τσαουσέσκου να “πατάει” πάνω στον σχεδιασμό του προηγούμενου μοντέλου και να τον εξελίσσει. Έτσι, παρότι ίσως σου μοιάζει ίδιο, το 100% των τμημάτων του αμαξώματος είναι νέο, κάνοντας το Duster να έχει πιο έντονη προσωπικότητα.

Το αποτέλεσμα είναι πιο ελκυστικό, καθώς συνδυάζει στιβαρό, μυώδες στυλ με μια πραγματικά δυναμική προσωπικότητα. Σίγουρα δεν είναι το πιο όμορφο αυτοκίνητο που θα δεις στον δρόμο, αλλά δεν χαρακτηρίζεται “περίπτερο” με ρόδες, ενώ έχει εκσυγχρονιστεί σε σχέση με το παρελθόν, διατηρώντας τον διαχρονικό χαρακτήρα του. Παρότι δε θα προκαλέσει στο πέρασμα του, ο σχεδιασμός του είναι λίγο πιο εμφατικός, και δεν θα περάσει απαρατήρητο, ειδικά στα δυο καινούρια χρώματα, το πορτοκαλί (atacama orange) και το ασημί (dune beige), στα συνολικά εννιά.

Μπροστά υπάρχει μια νέα μάσκα, που εκτείνεται μέχρι τα φωτιστικά σώματα, τα οποία βρίσκονται στα άκρα του εμπρός τμήματος, που καθιστούν το μοντέλο πιο φαρδύ. Τα LED φώτα ημέρας βρίσκονται στο στάνταρ εξοπλισμό, και αποτελούν τη νέα “υπογραφή” της εταιρίας. Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας διαθέτει ασημένια προστατευτικά, που τονίζουν τις εκτός δρόμου ικανότητες του, ενώ το σχετικά πιο οριζόντιο, ανάγλυφο καπό προσδίδει τον απαραίτητο δυναμισμό.

Παρατηρώντας το προφίλ του, υπάρχει ψηλότερη γραμμή παραθύρων. Το παρμπρίζ έχει μεταφερθεί μπροστά κατά 100 χλστ., σε σύγκριση με το απερχόμενο Duster, και διαθέτει πιο απότομη κλίση, γεγονός που καθιστά την καμπίνα πιο μακριά, και άρα φαίνεται πιο ευρύχωρη.

Oι νέες αλουμινένιες ράγες οροφής, επεκτείνουν τη γραμμή του παρμπρίζ για ένα πιο δυναμικό προφίλ, ενώ νέα σχέδια έχουν οι ζάντες 17 ιντσών, που φωλιάζουν στα τονισμένα φτερά. Τέλος, το πίσω μέρος διακρίνεται από τις οριζόντιες γραμμές του, με τα φώτα να είναι τοποθετημένα στις γωνίες. Αυτά είναι εντελώς νέα, ενώ και εδώ ο προφυλακτήρας διαθέτει προστατευτικά.

Διαστάσεις/Πλατφόρμα

Το Duster βασίζεται στην ίδια -B0- πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου, και πρακτικά κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το νέο μοντέλο ως ένα εκτεταμένο facelift, καθώς -όπως θα διαβάσεις και παρακάτω- τα μηχανικά μέρη είναι επίσης απαράλλαχτα σε σχέση με το παρελθόν.

Από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με το μοντέλο της Dacia να καταφέρνει και κρύβει τον όγκο του, παρότι είναι ελάχιστα μεγαλύτερο. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.341 χλστ. (+26), το πλάτος τα 1.804 χλστ. (-18 χλστ.) και το ύψος τα 1.692 χλστ. (-13 χλστ.) μαζί με τις ράγες.

Το μεταξόνιο ανάμεσα στην δικίνητη και στην τετρακίνητη έκδοση έχει μια μικρή διαφορά εξαιτίας του διαφορετικού τύπου ανάρτησης στον πίσω άξονα, και της κατανομής βάρους. Έτσι, για την 4×2 έκδοση το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.674 χλστ., ενώ στην 4×4 έκδοση τα 2.676 χλστ. Η γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες, η γωνία διαφυγής 34 μοίρες για την 4×2 και 33 μοίρες για την 4×4, ενώ η γωνία ράμπας είναι 21 μοίρες. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος παραμένει ίδια στα 210 χλστ., ανεξαρτήτου έκδοσης, με το μέγιστο βάθος διέλευσης από νερά να είναι 350 χλστ, αριθμοί που το καθιστούν ιδιαίτερα καλό για απροβλημάτιστες εκτός δρόμου εξορμήσεις καθώς και τον εκμηδενισμό όποιας φοβίας για “καβάλημα” πεζοδρομίων.

Ασφάλεια

Την περασμένη εβδομάδα, ο Euro NCAP ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των πιο πρόσφατων δοκιμών πρόσκρουσης, με το Dacia Duster να αποσπά τρια αστέρια ασφαλείας, συγκεντρώνοντας 71% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 66% στη προστασία παιδιών, 56% στη προστασία πεζών, και 37% στα συστήματα ασφαλείας. Σε ερώτηση μου κατά την συνέντευξη τύπου να σχολιάσουν την συγκεκριμένη επίδοση, οι ιθύνοντες της εταιρίας απάντησαν ότι αυτό ήταν το αποτέλεσμα που περίμεναν ότι θα πάρουν, και είναι χαρούμενοι με αυτό.

Δεν έμειναν, όμως, εκεί καθώς είπαν ότι ίσως κάποια στιγμή μέσα στο 2018 στείλουν ξανά το Duster για αξιολόγηση με περισσότερα συστήματα ασφαλείας, καθώς αυτά είναι που στέρησαν το τέταρτο αστέρι στο μοντέλο.

Εσωτερικό

Μπορεί για την εξωτερική εμφάνιση να χρειάζεσαι μικροσκόπιο -ειδικά εμπρός- για να καταλάβεις ότι πρόκειται για το νέο μοντέλο, περνώντας στην καμπίνα, όμως, οι διαφορές είναι εμφανέστατες. Αυτή είναι εντελώς καινούρια, με την Ρουμάνικη εταιρία να έχει βελτιώσει όλα τα σημεία που υστερούσε το μοντέλο.

Η κεντρική κονσόλα είναι εξολοκλήρου επανασχεδιασμένη, με την ποιότητα των υλικών να είναι ίδια όπως και στο παρελθόν. Το Duster είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέλθει σε κάθε απαίτηση, γι’αυτό υπάρχουν παντού σκληρά πλαστικά, τα οποία φαίνεται να έχουν καλύτερη συναρμογή και νέο ματ φινίρισμα. Τα πάνελ στις πόρτες είναι πιο στιβαρά και διαθέτουν επενδύσεις που είναι πιο ευχάριστες στην αφή.

Υπάρχουν νέες υφασμάτινες επενδύσεις για τα καθίσματα, με το νέο λεβιέ ταχυτήτων να έχει μικρότερο μήκος και να διαθέτει στοιχεία από σατινέ χρώμιο. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, το τιμόνι είναι επενδεδυμένο με ιδιαίτερα ανθεκτικό δέρμα, με το φινίρισμα συνολικά να έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, χωρίς ωστόσο να κρύβεται η προσπάθεια για τον περιορισμό του κόστους.

Οι αναλογίες του ταμπλό είναι πιο μεγάλες, όπως αρμόζει σε ένα SUV, με την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να είναι τοποθετημένη κατά 74 χλστ πιο ψηλά, για πιο εύκολη χρήση ώστε να μην φεύγει το βλέμμα του οδηγού από το δρόμο.

Η οθόνη διαθέτει το σύστημα multi-view, που αποτελείται από τέσσερις κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος, και σου επιτρέπει να βλέπεις τι συμβαίνει στον χώρο γύρω από το αυτοκίνητο. Αυτό θα σε βοηθήσει σημαντικά κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης, όταν κινείσαι εκτός δρόμου, και ειδικά όταν σκαρφαλώνεις απότομες πλαγιές. Αυτό γιατί το καπό περιορίζει την ορατότητα και πρακτικά βλέπεις τον ουρανό, και όχι τι βρίσκεται μπροστά από το αυτοκίνητο.

Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή της όπισθεν, και όταν επιλέξεις την 1η σχέση στην οθόνη προβάλλεται η εικόνα από την εμπρός κάμερα. Παράλληλα η κάμερα μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα, πατώντας το ανάλογο κουμπί, και με το ίδιο κουμπί μπορείς να απενεργοποιήσεις το σύστημα, το οποίο απενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση αυτόματα αν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 20 χλμ./ώρα.

Πιο κάτω βρίσκονται οι νέοι διακόπτες -τύπου piano- για διάφορες λειτουργίες, που αναβαθμίζουν την αισθητική της καμπίνας, ενώ βοηθούν και στην καλύτερη εργονομία, σημείο που υστερούσε σημαντικά το προηγούμενο μοντέλο. Οι διακόπτες χειρισμού του ηχοσυστήματος βρίσκονται στην δεξιά πλευρά, πίσω από το τιμόνι, με τον επιλογέα του συστήματος τετρακινησης να βρίσκεται πλέον στη βέλτιστη θέση, δίπλα στο χειρόφρενο.

Τα τρία κυκλικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού συνεχίζουν το μοτίβο που καθορίζουν οι τρείς αεραγωγοί στο κέντρο του ταμπλό, με το Duster να είναι το πρώτο Dacia στην ιστορία της μάρκας που εξοπλίζεται με αυτόματο κλιματισμό. Ο επανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας κόβει κάθε συγγένεια με παλιότερα μοντέλα της Renault, κάτι που μόνο ως καλό μπορεί να κριθεί, ενώ παράλληλα δημιούργησε επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, που πλέον συνολικά έχουν χωρητικότητα 27,2 λίτρα.

Το τιμόνι επιτέλους ρυθμίζεται και στους δύο άξονες, με την κάθισμα του οδηγού να διαθέτει υποβραχιόνιο, ρύθμιση οσφυϊκής μοίρας και ένα νέο σύστημα ρύθμισης του ύψους που προσφέρει 60 χλστ. διαδρομής, σε σχέση με τα 40 χλστ. της πρώτης γενιάς του Duster. Οι έδρες των εμπρός καθισμάτων έχουν μεγαλύτερο μήκος κατά 20 χλστ. για μεγαλύτερη άνεση και καλύτερη στήριξη, ενώ ο νέος σχεδιασμός τους προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη, άνεση και αντοχή στη χρήση.

Αυτά είναι και τα σημαντικότερα στοιχεία που κάνουν το νέο Duster να κόβει κάθε επαφή με το παρελθόν, με την κατα 50% καλύτερη ηχομόνωση να είναι ακόμα ένα “μείον” που πλέον δεν θα σε ενοχλεί. Ειδικά στην βενζινοκίνητη έκδοση οι ήχοι του περιβάλλοντος φιλτράρονται ικανοποιητικά, και μόνο πάνω από τα 140 χλμ/ώρα θα περάσουν στην καμπίνα κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Από την άλλη, το κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα θα κάνει πιο αισθητική την παρουσία του, αλλά χωρίς καθόλου κραδασμούς.

Από θέμα χώρων εξακολουθεί να παίρνει άριστα, όντας το τεράστιο ατού του αυτοκινήτου και θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό. Οι εκπληκτικοί εσωτερικοί θα μεταφέρουν άνετα πέντε ενήλικους επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να είναι πρακτικά τετράγωνος και να ενδείκνυται για μεταφορά μεγάλων και ογκωδών αντικειμένων.

Στην δικίνητη έκδοση ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 478 λίτρα, ενώ στην τετρακίνητη στα 467 λίτρα. Με την αναδίπλωση, σε αναλογία 60/40 των πίσω καθισμάτων, αυτός φτάνει τα 1.623 λίτρα.

Κινητήρες

Κάτω από το καπό υπάρχουν γνωστές και δοκιμασμένες λύσεις, με το νέο Duster να προσφέρεται με δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις και μια πετρελαιοκίνητη. Έτσι, υπάρχει ο SCe 115, ένας ατμοσφαιρικός 1.6-λίτρων κινητήρας απόδοσης 115 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 156 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος δέχεται και υγραέριο (LPG). Έπειτα, υπάρχει ο TCe 125, που είναι ένας turbo 1.2-λίτρων κινητήρας, απόδοσης 125 ίππων στις 5.300 σ.α.λ. και 205 Nm στις 2.300 σ.α.λ. Και οι δύο προσφέρονται προαιρετικά με τετρακίνηση, με τα κιβώτια να είναι αποκλειστικά χειροκίνητα, 5-τάχυτο για τον πρώτο και 6-τάχυτο για τον δεύτερο, αλλά και για τον πρώτο στην έκδοση 4×4.

Από την άλλη, αυτό που κατέχει την μερίδα του λέοντος στις πώλησεις είναι ο dCi 110, ο γνωστός 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας απόδοσης 110 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.. Προσφέρεται σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, με εξατάχυτο χειροκίνητο και αυτόματο EDC κιβώτιο 6-σχέσεων, με την 4×4 έκδοση να συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των κινητήρων μπορείς να τα δεις εδώ.

Τιμή/Εξοπλισμός

Το αυτοκίνητο θα έρθει στην χώρα μας από τις αρχές Φεβρουαρίου, με την ελληνική εισαγωγική εταιρία να μην έχει ακόμα ανακοινώσει τις επίσημες τιμές. Παρόλα αυτά, ευελπιστεί ότι θα είναι παρόμοιες με τις σημερινές, και ίσως σε κάποιες περιπτώσεις ελάχιστα αυξημένες. Παρόλα αυτά, δεδομένο θεωρείται ότι το τετρακίνητο Duster με τον πετρελαιοκινητήρα θα κοστίζει κάτω από €19.000, με προσπάθεια για κάτω από €18.000.

Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου είναι επίσης πιο πλούσιος, καθώς μεταξύ άλλων διαθέτει hill descent control, hill start assist, προειδοποίηση τυφλού σημείου (πρώτη φορά σε Dacia), cruise control, αυτόματο σύστημα ενεργοποίησης των φώτων, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, ενώ στην τετρακίνητες εκδόσεις στην οθόνη του infotainment περιλαμβάνει πυξίδα και κλινόμετρα (διαμήκης και εγκάρσιος άξονας) που ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο τον οδηγό για τις κλίσεις του οχήματος.

Οδηγώντας

Αυτό που “φοβόμουν”, πριν από την δοκιμή του νέου Duster, ήταν να ακολουθήσει και η Dacia τη μόδα της εποχής, και να προσφέρει άλλο ένα SUV προσανατολισμένο για κύρια χρήση στον δρόμο, αφήνοντας στο παρελθόν τις εκπληκτικές off-road ικανότητες του μοντέλου. Ευτυχώς οποιαδήποτε τέτοια αμφιβολία σβήστηκε από τον χάρτη, με την ποιότητα κύλισης του Duster να έχει βελτιωθεί και στον δρόμο.

Κατά την διήμερη παρουσίαση, οδηγήσαμε στους δρόμους της Αττικής τις δικίνητες εκδόσεις του TCe 125 με το χειροκίνητο κιβώτιο, και τον dCi 110 με το αυτόματο EDC κιβώτιο 6-σχέσεων, και μόνο εντός των λατομείων του Διονύσου πήραμε μια γεύση των δυνατοτήτων της τετρακίνητης έκδοσης.

Το δικίνητο Duster στον εμπρός άξονα έχει γόνατα τύπου ΜacPherson με χαμηλά ορθογώνια μπράτσα και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ στο πίσω άξονα υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας προγραμματιζόμενης γεωμετρίας.

Στον δρόμο και σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης η ρύθμιση της ανάρτησης του αποδεικνύεται εκπληκτική, καθώς απορροφά την πλειοψηφία των ανωμαλιών του δρόμου, κάνοντας μια θυσία προς τις κλίσεις στις στροφές, όντας όμως λογικές και χωρίς να φοβίζουν. Βέβαια, σε δυνατό φρεναρίσματα θα βουτήξει η μούρη, με κλίσεις να εμφανίζονται και σε βίαιες αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς ωστόσο να είναι ενοχλητικές.

Στον ανοιχτό δρόνο θα ταξιδέψει με υψηλές ταχύτητες πολύ άνετα, χαρίζοντας σου την απαραίτητη ευστάθεια και σταθερότητα, ενώ δεν φάνηκε να είναι επιρρεπές στους πλευρικούς ανέμους. Πατώντας χώμα, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι, οι σχετικά συμπαγείς διαστάσεις του, οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου και τα mud & snow ελαστικά προσφέρουν πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης, με το μπροστά μέρος να “ακούει” τις εντολές του τιμονιού, ενώ συμβάλλουν στις πολύ καλές off-road δυνατότητες του.

Το νέο Duster πλέον χρησιμοποιεί ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, με το σύστημα να μειώνει κατά 35% τη δύναμη που ασκείς, κάτι που θα σε διευκολύνει ιδιαίτερα κατά το παρκάρισμα. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης είναι “κοντύτερο” κατά 6%, προσφέροντας σου πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές σου. Προφανώς δεν διέπει δάφνες ακρίβειας και ταχύτητας, αλλά φάνηκε να έχει ικανοποιητική πληροφόρηση από τον δρόμο. Ο βαθμός υποβοήθησης είναι μεταβλητός και ανάλογος με την ταχύτητα, κάτι που προσφέρει καλύτερη σταθερότητα στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

Το αυτόματο κιβώτιο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση συνεργάζεται καλά, αλλά όχι άψογα. Υπήρξαν κάποιες στιγμές που “κρατούσε” μια σχέση περισσότερο απ’όσο θα ήθελα, ενώ και η ταχύτητα στις αλλαγές δεν έδειχνε ότι ήταν διπλοσύμπλεκτο. Η κλιμάκωση του, όμως, ήταν καλή με τις πρώτες σχέσεις να παραμένουν αρκετά κοντές, τόσο για τις εκτός δρόμου διαδρομές, όσο και για καλύτερες επιταχύνσεις στον δρόμο.

Σε συνεργασία με την πλούσια ροπή του κινητήρα, για ταχύτητες από 50 χλμ/ώρα μέχρι 110 χλμ/ώρα, ταχύτητες που κινείσαι συνήθως, το κιβώτιο επιλέγει την 5η σχέση, με την 6η να λειτουργεί σαν overdrive.

Συμπέρασμα

Στο νέο Duster η Dacia βελτίωσε τα σημεία που υστερούσε το προηγούμενο μοντέλο, όπως εσωτερικό και ηχομόνωση, διατηρώντας ανόθευτες τις εκτός δρόμου ικανότητες του αυτοκινήτου. Παράλληλα, η κύλιση στον δρόμο έχει γίνει καλύτερη, και με την εμφάνιση να είναι κάτι παραπάνω από συμπαθητική, οι μόνοι χαμένοι θα είναι όσοι μένουν κολλημένοι στο σήμα, καθώς παραμένει το πιο value for money μοντέλο στην ελληνική αγορά.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr