Το λευκό χρώμα είναι για 9η συνεχόμενη χρονιά το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου παγκοσμίως, σύμφωνα με την εταιρία χρωμάτων αυτοκινήτων BASF.

Κλικ για μεγέθυνση

Συγκεκριμένα το λευκό κυριαρχεί με ποσοστό 39%. Εκτός του λευκού, το μαύρο, το γκρι και το ασημί είναι εξίσου διαδεδομένα χρώματα αυτοκινήτων. Αυτά τα τρία χρώματα καλύπτουν το άλλο 39% των αυτοκινήτων που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής το 2019. Αυτή η τάση είναι ίδια και στα SUV. Το άλλο 22% των νέων οχημάτων παγκόσμια, βάφτηκαν με άλλου είδους χρώματα το 2019. Σχεδόν, το 9% όλων των οχημάτων που παράχθηκαν παγκόσμια ήταν μπλε, ενώ το 7% βάφτηκε κόκκινο.

Παρόλο που το λευκό αποτελεί το πιο δημοφιλές χρώμα, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάλογα με την περιοχή. Ενώ στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, το 49% των αυτοκινήτων ήταν βαμμένο σε λευκό χρώμα, μόνο το 29% των αυτοκινήτων βάφονται σε λευκό χρώμα στη Βόρεια Αμερική και στις χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Νότιο Αμερική είναι 39%.

Κλικ για μεγέθυνση

Στα αυτοκίνητα της A και Β κατηγορίας και συναντάμε και άλλα χρώματα σε μεγάλο ποσοστό. Εκτός από το μπλε και το κόκκινο, το καφέ και το μπεζ αρχίζουν να εμφανίζονται, ειδικά στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Η τάση τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη δείχνει ότι το λευκό αν και είναι το πιο αγαπημένο χρώμα αρχίζει να χάνει ποσοστό. Φθίνουσα πορεία ακολουθεί και το ασημί, ενώ το γκρι συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του με ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 20%. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και το γεγονός ότι μεγάλη αύξηση γνωρίζει το μπλε χρώμα.

Κλικ για μεγέθυνση

Στους δρόμους της Βόρειας Αμερικής τα χρώματα είναι ξεκάθαρα με την πλειοψηφία να έχει να κάνει με το λευκό, το μαύρο, το ασημί και το γκρι, που καλύπτουν το 77% της αγοράς.

Στην Ασία το λευκό αγγίζει το 49%, με το μαύρο να βρίσκεται πολύ χαμηλά στις προτιμήσεις των ιδιοκτητών. Στην Νότια Αμερική, το λευκό και το κόκκινο εξακολουθούν να είναι τα αγαπημένα χρώματα. Το λευκό παραμένει το αγαπημένο χρώμα ανάμεσα στους νοτιαμερικανούς καταναλωτές, καταλαμβάνοντας ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 39%.