Η Nissan διανύει μια από τις δυσκολότερες περιόδους της ιστορίας της, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα η μετοχή της να διαπραγματεύεται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 10 ετών και η κεφαλαιοποίησή της να έχει υποχωρήσει στα 17,65 δισ. ευρώ και πλέον να είναι η πέμπτη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας, πίσω από τις Toyota, Honda, Suzuki και Subaru.

Ο νέο CEO της, ο Makoto Uchida, είναι αποφασισμένος να φέρει ξανά την Nissan στον δρόμο της κερδοφορίας, δηλώνοντας πως εάν το σχέδιο ανάκαμψης της Nissan αποτύχει, τότε θα παραιτηθεί. Ο Uchida δεν έδωσε ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε η Nissan αναμένει αναστροφή του κλίματος, αλλά προέτρεψε τους μετόχους της δεύτερης μεγαλύτερης ιαπωνικής εταιρίας από πλευράς πωλήσεων, να έχουν υπομονή, παρότι ορισμένοι μέτοχοι της δηλώνουν πως τελικά ίσως να ήταν καλύτερα αν στο τιμόνι της εταιρίας υπήρχε ακόμη ο Carlos Ghosn.

Κατά την ίδια συνεδρίαση των μετόχων της Nissan, κάποιος μέτοχος πρότεινε στη Nissan να προσφέρει 13 εκατ. ευρώ σε όποιον μπορέσει να φέρει πίσω στην Ιαπωνία τον Carlos Chosn προκειμένου να δικαστεί. Να θυμίσω πως ο Chosn δραπέτευσε τα Χριστούγεννα από την Ιαπωνία και εδώ και σχεδόν 2 μήνες βρίσκεται στο Λίβανο.

Τον Μάιο θα ανακοινωθεί το αναλυτικό σχέδιο ανάκαμψης της Nissan, με τον Uchida να μην ανακαλύπτει κανένα στοιχείο του. Ωστόσο η εταιρία θα προχωρήσει σε απολύσεις, στο κλείσιμο δύο εργοστασίων της, στη μείωση του 10% της γκάμας των μοντέλων της, αλλά και στη μείωση του εξοπλισμού και των εκδόσεων των μοντέλων της. Οι περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν στα κεντρικά γραφεία της Nissan σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη, προσφέροντας προγράμματα εθελουσίας εξόδου σε υπαλλήλους της άνω των 52 ετών. Το πρόγραμμα περικοπών δαπανών της Nissan θα εξοικονομήσει τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2023.

Η ιαπωνική εταιρία έχει ήδη ανακοινώσει πως θα απολύσει 12.500 υπαλλήλους της παγκοσμίως, πουλά θυγατρική της για 1 δισ. δολάρια, ενώ ίσως καταργήσει και την Datsun.

Επίσης θα μειώσει τις μη ουσιώδεις δαπάνες, όπως τα περιττά ταξίδια, τα κίνητρα πωλήσεων και τις διαφημιστικές/προωθητικές εκδηλώσεις. Επίσης έχει ανακοινώσει πως η Infiniti αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω των ισχνών πωλήσεων και έτσι έχει ξεκινήσει να διερευνά εάν υπάρχει ενδιαφέρον να πουλήσει τα εργοστάσια της σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία, ειδικά από την στιγμή που η ιαπωνική εταιρία βλέπει το μερίδιο αγορά της στην ευρωπαϊκή αγορά να μειώνεται και σήμερα να ανέρχεται στο 2,5%, όταν έναν χρόνο πριν βρισκόταν στο 3,1%.