Η Nissan βρίσκεται εν μέσω ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης προκειμένου να βελτιώσει την κερδοφορία της. Για να συμβεί αυτό προχωρά σε μια σειρά δραστικών περικοπών δαπανών παγκοσμίως, ώστε να αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων, τη μείωση των περιθωρίων κέρδους της, αλλά και την πτώση των κερδών.

Η ιαπωνική εταιρία έχει ήδη ανακοινώσει πως θα απολύσει 12.500 υπαλλήλους της παγκοσμίως, θα καταργήσει το 10% των μοντέλων της, πουλά θυγατρική της για 1 δισ. δολάρια, ενώ ίσως καταργήσει την Datsun.

Επίσης θα μειώσει τις μη ουσιώδεις δαπάνες, όπως τα περιττά ταξίδια, τα κίνητρα πωλήσεων και τις διαφημιστικές/προωθητικές εκδηλώσεις. Επίσης έχει ανακοινώσει πως η Infiniti αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω των ισχνών πωλήσεων και έτσι έχει ξεκινήσει να διερευνά εάν υπάρχει ενδιαφέρον να πουλήσει τα εργοστάσια της σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία, ειδικά από την στιγμή που η ιαπωνική εταιρία βλέπει το μερίδιο αγορά της στην ευρωπαϊκή αγορά να μειώνεται και σήμερα να ανέρχεται στο 2,5%, όταν έναν χρόνο πριν βρισκόταν στο 3,1%.

Η Nissan σχεδιάζει να επιταχύνει τις περικοπές κόστους γι’αυτό και θα προχωρήσει σε 4.300 απολύσεις, στο κλείσιμο δύο εργοστασίων της, στη μείωση της γκάμας των μοντέλων της, αλλά και στη μείωση του εξοπλισμού και των εκδόσεων των μοντέλων της. Οι περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν στα κεντρικά γραφεία της Nissan σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη, προσφέροντας προγράμματα εθελουσίας εξόδου σε υπαλλήλους της άνω των 52 ετών. Το πρόγραμμα περικοπών δαπανών της Nissan θα εξοικονομήσει τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2023.

Οι πωλήσεις της Nissan στη Βόρεια Αμερική υποχώρησαν κατά 9,9% το 2019 (1,35 εκατ. αυτοκίνητα), με το μερίδιο αγοράς της εταιρίας να μειώνεται από το 8,6% στο 7,9%.

1Μέσα σε 18 μήνες, η Nissan θα αντικαταστήσει όλα τα SUV της

Η γκάμα των SUV της Nissan στην Ευρώπη αποτελείται από τα Juke, Qashqai και X-Trail, και αν εξαιρέσουμε το πρώτο, του οποίου η νέα γενιά πρόσφατα ξεκίνησε την εμπορική του πορεία, τα άλλα δύο βρίσκονται στην αγορά από τα τέλη του 2013. Έτσι η Nissan θα παρουσιάσει τα νέα Qashqai και X-Trail μέσα στους επόμενους 18 μήνες.

Η τέταρτη γενιά του X-Trail φημολογείται ότι θα αποκαλυφθεί μέχρι το καλοκαίρι, ενώ η τρίτη γενιά του Qashqai θα παρουσιαστεί λίγους μήνες αργότερα, τον Σεπτέμβριο. Σχεδιαστικά το τελευταίο θα αντλεί στοιχεία από το IMQ Concept, ενώ είναι πολύ πιθανό να μην προσφέρεται με κινητήρες πετρελαίου, και αντ’αυτού να υπάρχουν υβριδικά σύνολα.

Πρόκειται για το e-Power της Nissan αλλά και το plug-in υβριδικό σύνολο της Mitsubishi, με την Nissan να εξοπλίζει το νέο Qashqai με περισσότερα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, ενώ δεν θα αυξήσει τις διαστάσεις του, διατηρώντας το μήκος του στα 4,4 μέτρα. Το νέο Qashqai θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C/D που χρησιμοποιεί και η τωρινή γενιά, αλλά αυτή θα αναβαθμιστεί.

Εκτός των τριών παραπάνω, η Nissan θα φέρει στην αγορά και ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το οποίο θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του Ariya concept, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί σε 12 με 14 μήνες από σήμερα. Έτσι, όταν ολοκληρωθεί η προϊοντική ανανέωση των παραπάνω μοντέλων, η Nissan θα έχει μια από τις νεότερες σε ηλικία γκάμες μοντέλων της Ευρώπης.